[ BPP 2.7 179 KM] Jaki olej do Audi 2.7 TDI 2007 rok
Temat na 3 strony i tylko jedna osoba napisała najważniejszą informacje w temacie oleju. Mianowicie jego klasie. Do tych silników można stosować tylko i wyłącznie oleje z klasy 504.00/507.00. To czy to Castrol czy Motul to bez większego znaczenia. Strach kupić auto od forumowicza jak nawet tu nikt nie ma świadomości co wymaga ten silnik. Potem problemy z napinaczami rozrządu, zawalonymi nagarem klapami i egrem no i oczywiście częstym wypalaniem filtra DPF.
Bardzo dobrze napisane.michmik1 pisze:Temat na 3 strony i tylko jedna osoba napisała najważniejszą informacje w temacie oleju. Mianowicie jego klasie. Do tych silników można stosować tylko i wyłącznie oleje z klasy 504.00/507.00. To czy to Castrol czy Motul to bez większego znaczenia. Strach kupić auto od forumowicza jak nawet tu nikt nie ma świadomości co wymaga ten silnik. Potem problemy z napinaczami rozrządu, zawalonymi nagarem klapami i egrem no i oczywiście częstym wypalaniem filtra DPF.
504.00/507.00 to nie klasa oleju tylko norma producenta auta.
Hi @ (mój pierwszy post).
Czytając ten wątek rwałem włosy z głowy dlatego zanim zadam pytanie pozwolę sobie na bardzo mały wykład (skrót). To co napiszę jest na nie jednym forum i nie jednym blogu (w tym firmowych producentów) wystarczy tylko poszperać.
Na wstępie jednak:
- proszę nie pisać bajek typu nie bierze mi oleju to jestem zadowolony, zadowolony a przede wszystkim chroniony ma być silnik i osprzęt. To że komuś olej ubywa a komuś identyczny nie to głównie sprawa warunków eksploatacyjnych (w tym stylu jazdy), jeśli tak jest trzeba zweryfikować dlaczego (pewno olej się spala).
- proszę nie opowiadać bajek że castrol jest zły i że silnik się rozpadnie. Na papierze 90% olejów wygląda bardzo dobrze i ma zbliżone parametry.
- to że silnik po 200-300 tyś km jeszcze chodzi nie znaczy że jest zdrowy, sprawdźmy kompresje, luzy, stan szklanek, zwalmy silnik by ocenić środek i wtedy dopiero wypowiadajmy się o zadowoleniu z oleju.
nasze 2,7 i 3,0 to silnik które mają problem z termiką zaworową i napinaczami więc olej jest w tym przypadku dość ważny. Podstawa to wytrzymałość w skrajnych warunkach czyli temperatury maksymalne i minimalne (rozruch i nie tylko zimą).
castrol, mobil, teorie i inne
castrol - mamy dwie wersje tego oleju, w Niemczech gdzie normy jakościowe są regulowane prawnie castrol jest dobrym olejem i spokojnie możemy go lać do silnika, problem pojawia się w dystrybucji polskiej. W sklepie mamy olej 100% syntetyczny zaś w DE ten sam olej w tym samym opakowaniu już nie posiada napisu 100% synthetic. Jeśli ktoś nie wierzy odsyłam na stronę producenta do wersji pl i de. Tak naprawdę jest to hydrokrak olejowy czyli w uproszczeniu baza mineralna + syntetyczne dodatki. Problem ten nie dotyczy tylko castrola wielu innych producentów robi tak samo. Dodatkowo dochodzi potężna ilość oleju podrobionego.
Hydrokrak olejowy w tym przypadku (inaczej jest np w produktach valvoline) jest gorszy w skrajnych warunkach. Rozruch.. by "ruszyć zimny olej mineralny" trzeba trochę dodać a tanie są np rozpuszczalniki które niestety szybko parują a przy okazji zjadą nam uszczelnienia i elementy gumowe (na przełomie wielu lat), można przyjąć że po paru tygodniach silnik już ma bardzo słabą ochronę. Temperatury maksymalne, film olejowy puszcza szybciej i olej się po prostu spala pozostawiając nagar (tego nie widać bo się osadza w silniku) i w efekcie mamy "olej mi ubywa".
W sklepie można kupić 4 rodzaje olejów (odniosę się tylko do 1 cechy):
- mineralne (olewam)
- pachnące smołą albo sadzą - oleje regenerowane czyli podróbki (przewaga castrola i motula)
- pachnące spirytusem - hydrokrak (czyli oryginalny polski castrol, mobil i inne)
- pachnące słodyczą, gdyby nie opakowanie to można pomylić z miodem - jest to 100% olej syntetyczny czyli oryginalny motul, shell, guff, valvoline, liqui moly, millers etc. - Tylko te oleje powinniśmy lać do naszych silników.
Zapraszam do sklepów... powąchać a na zakupy tylko do autoryzowanych sprzedawców.
LL
- zalecałbym wszystkim wymieniać olej do 15 tyś km, w miastach nawet 10k. Może z małym wyjątkiem dla aut które latają po kraju i robią większe przebiegi. Nawet najlepszy olej nie jest w stanie utrzymać filmu olejowego przy przebiegu 20 tyś km a co dopiero 30k. Każdy pewno się modlił by nie wymieniać rozrządu, a zauważyliście że najczęściej ten problem mają auto jeżdżące w trybie serwisowym LL ?
I tu mam pytanie do znawców, norma 507 jest typowo pod DPF czyli jest to olej eco (low SAPS), więc analogicznie by chronić silnik powinniśmy interesować się olejami Full/Mid SAPS, przy założeniu braku DPF (bo się np zniszczył
możemy lać tańsze oleje 5w40 np z normą 505, czyli lepsza ochrona i niższa cena, czy dobrze rozumuje ?
Czytając ten wątek rwałem włosy z głowy dlatego zanim zadam pytanie pozwolę sobie na bardzo mały wykład (skrót). To co napiszę jest na nie jednym forum i nie jednym blogu (w tym firmowych producentów) wystarczy tylko poszperać.
Na wstępie jednak:
- proszę nie pisać bajek typu nie bierze mi oleju to jestem zadowolony, zadowolony a przede wszystkim chroniony ma być silnik i osprzęt. To że komuś olej ubywa a komuś identyczny nie to głównie sprawa warunków eksploatacyjnych (w tym stylu jazdy), jeśli tak jest trzeba zweryfikować dlaczego (pewno olej się spala).
- proszę nie opowiadać bajek że castrol jest zły i że silnik się rozpadnie. Na papierze 90% olejów wygląda bardzo dobrze i ma zbliżone parametry.
- to że silnik po 200-300 tyś km jeszcze chodzi nie znaczy że jest zdrowy, sprawdźmy kompresje, luzy, stan szklanek, zwalmy silnik by ocenić środek i wtedy dopiero wypowiadajmy się o zadowoleniu z oleju.
nasze 2,7 i 3,0 to silnik które mają problem z termiką zaworową i napinaczami więc olej jest w tym przypadku dość ważny. Podstawa to wytrzymałość w skrajnych warunkach czyli temperatury maksymalne i minimalne (rozruch i nie tylko zimą).
castrol, mobil, teorie i inne
castrol - mamy dwie wersje tego oleju, w Niemczech gdzie normy jakościowe są regulowane prawnie castrol jest dobrym olejem i spokojnie możemy go lać do silnika, problem pojawia się w dystrybucji polskiej. W sklepie mamy olej 100% syntetyczny zaś w DE ten sam olej w tym samym opakowaniu już nie posiada napisu 100% synthetic. Jeśli ktoś nie wierzy odsyłam na stronę producenta do wersji pl i de. Tak naprawdę jest to hydrokrak olejowy czyli w uproszczeniu baza mineralna + syntetyczne dodatki. Problem ten nie dotyczy tylko castrola wielu innych producentów robi tak samo. Dodatkowo dochodzi potężna ilość oleju podrobionego.
Hydrokrak olejowy w tym przypadku (inaczej jest np w produktach valvoline) jest gorszy w skrajnych warunkach. Rozruch.. by "ruszyć zimny olej mineralny" trzeba trochę dodać a tanie są np rozpuszczalniki które niestety szybko parują a przy okazji zjadą nam uszczelnienia i elementy gumowe (na przełomie wielu lat), można przyjąć że po paru tygodniach silnik już ma bardzo słabą ochronę. Temperatury maksymalne, film olejowy puszcza szybciej i olej się po prostu spala pozostawiając nagar (tego nie widać bo się osadza w silniku) i w efekcie mamy "olej mi ubywa".
W sklepie można kupić 4 rodzaje olejów (odniosę się tylko do 1 cechy):
- mineralne (olewam)
- pachnące smołą albo sadzą - oleje regenerowane czyli podróbki (przewaga castrola i motula)
- pachnące spirytusem - hydrokrak (czyli oryginalny polski castrol, mobil i inne)
- pachnące słodyczą, gdyby nie opakowanie to można pomylić z miodem - jest to 100% olej syntetyczny czyli oryginalny motul, shell, guff, valvoline, liqui moly, millers etc. - Tylko te oleje powinniśmy lać do naszych silników.
Zapraszam do sklepów... powąchać a na zakupy tylko do autoryzowanych sprzedawców.
LL
- zalecałbym wszystkim wymieniać olej do 15 tyś km, w miastach nawet 10k. Może z małym wyjątkiem dla aut które latają po kraju i robią większe przebiegi. Nawet najlepszy olej nie jest w stanie utrzymać filmu olejowego przy przebiegu 20 tyś km a co dopiero 30k. Każdy pewno się modlił by nie wymieniać rozrządu, a zauważyliście że najczęściej ten problem mają auto jeżdżące w trybie serwisowym LL ?
proponuję odkopać papiery auta i przeczytać dokładnie, ja tam widzę wyraźnie:504.00/507.00 to nie klasa oleju tylko norma producenta auta.
im bardziej ECO olej tym gorsza ochrona silnika na przykładzie motoroils : http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdfSerwis LongLife
506 00, 506 01, 507 00
Stały okres przeglądu
505 00, 505 01, 507 00
samochody z filtrem cząstek stałych tylko 507 00.
I tu mam pytanie do znawców, norma 507 jest typowo pod DPF czyli jest to olej eco (low SAPS), więc analogicznie by chronić silnik powinniśmy interesować się olejami Full/Mid SAPS, przy założeniu braku DPF (bo się np zniszczył

igo_89 pisze:Popieram kolegę Peter22, Castrol to jest lipa. Motul Specyfic 5W30. Na castrolu zawsze mi jadło go około 2 litry na jakieś 15 tys km. Na motulu ani kropli nie łyka.
Idąc tym tropem, Motul jest gorszy (gęstszy) bo nie wycieka

U mnie Castrol po 10tys km - poziom się nic nie zmienił.
Jeśli tobie brało 2ltr Castrola na 15tys km , to masz albo przebieg rzędu 800tys km , albo uszkodzoną turbinę i nie patrzysz w lusterka

Wychodzi na to, że w systemie wymiany Long-Life (30tys km) wymieniasz w miedzy czasie połowę oleju - czyli 4litry z ośmiu.... nasuwa sie pytanie po co go wymieniać ... wystarczy dolewać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Koledzy,
czytam o tych olejach i czytam i sam nie wiem co wybrać.
Pozostawiłem dwie możliwości:
- Castrol EDGE Professional 5W30
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-4L.html
- Motul 8100 X-Clean+ 5W30
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html
Aktualnie śmigam na Castrolu. Zmieniam co 10k. Od wymiany do wymiany nie dolałem ani kropelki.
Please help
czytam o tych olejach i czytam i sam nie wiem co wybrać.
Pozostawiłem dwie możliwości:
- Castrol EDGE Professional 5W30
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-4L.html
- Motul 8100 X-Clean+ 5W30
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html
Aktualnie śmigam na Castrolu. Zmieniam co 10k. Od wymiany do wymiany nie dolałem ani kropelki.
Please help

Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wybór jest raczej prosty: Motul Specific 5W30 504 00 507 00. Przy zmianie na Motula możesz zmieniać olej nawet co 15 tysięcy km, ponieważ nadal jest olejem, a nie substancją olejopodobną jak Castrol.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
broń boże nowe samochody są juz zalewane shell 0w30.Najlepiej nie bawić się olejami tylko lać co producent nakazał miałem sytuację że wlalem zamiast castrola motula i rozszczelnik mi sie silnik po 2 wymianach na shelu wycieki ustały .Jak bedziecie zmieniać olej co 10tys to lejcie olej taki jaki nakazał producent.Olej po 15tys w samochodzie zaciera juz silnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czytam powyższy post i nie wierzę :shock:. Motul rozszczelnił silnik
. Jeśli silnik był już w stanie agonalnym, to tak się stało. Castrol to jest g*wno, a nie olej. Na papierze ma dobre parametry, ale po przepracowaniu 10 tysięcy km jest na równi z kujawskim. Jedynie niemiecki trzyma jakość. Motul jest o klasę wyższym olejem dlatego wypłukał wszystko co zostawił Castrol (czyt. osad). Stąd taki efekt. Olej najlepiej wymieniać co ok. 15 tysięcy km. Częściej, czyli co 10 tysięcy, wymienia się, gdy jeździ się głównie po mieście lub mocniej wykorzystuje moc silnika, no i oczywiście gdy zalewamy produktem olejopodobnym (np. Castrol). Inną kwestią jest to, że ludzie często kupują tańsze oleje (podrobione), które nawet nie leżały blisko oryginału i potem są takie kwiatki. Jeśli producent zaleca olej 5W30, to leje się taki olej i koniec. Z tego co wiem Audi do swoich diesli nadal leje 5W30 z normą 504/507. Zapytam się z ciekawości, czy w ogóle kiedyś wymieniałeś olej w swoim aucie i wiesz jak wygląda np. po 15 tysiącach? Dodam, że Shell nie produkuje jakiś nadzwyczajnych olejów - średnia półka.

chyba sobie jaja robisz ze castrol jest niby lepszy od Motula...oomichalekoo pisze:broń boże nowe samochody są juz zalewane shell 0w30.Najlepiej nie bawić się olejami tylko lać co producent nakazał miałem sytuację że wlalem zamiast castrola motula i rozszczelnik mi sie silnik po 2 wymianach na shelu wycieki ustały .Jak bedziecie zmieniać olej co 10tys to lejcie olej taki jaki nakazał producent.Olej po 15tys w samochodzie zaciera juz silnik.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda