Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] C5 2.8 Lekkie pukanie przy zmianie R D P

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Wojtas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:33
Lokalizacja: Kraków

[ TIP+Q] C5 2.8 Lekkie pukanie przy zmianie R D P

Post autor: Wojtas9 » 26 paź 2016, 12:18

Witam,
Potrzebuje porady onośnie tipa i ogólnie auta.
Mam możliwość kupić za małe pieniądze A6 1998 Q+Tip po wstępnym przeglądzie okazuje się ze jest wyciek oleju z silnika, skrzyni i chyba mostu. Nawet gdybym zobil wszystko co trzeba to i tak byłbym kilka tysiecy do przodu względem tego co trzeba zapłacic za takie auto normalnie. Moją wątpliwośc jednak jeszcze budzi skrzynia, co prawda tak na zimnym jak i rozgrzanym biegi zmienia gładko i bez szarpniec ale przy przełączaniu z p na r i d odczuwalny jest taki lekki jednorazowy ruch auta, raczej szarpaniem bym tego nie nazwal, ale czuć ze jest jakiś ruch, i slychac lekkie pukniecie. Czy to jest norma? I w ogole co sadzicie o tych wyciekach? Auto moglo byc katowane czy raczej to ze w 18 letnim aucie puszczaja uszczelki to nic nadzwyczajnego?
Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 paź 2016, 12:32

Jak zmieniasz z P na R lub D to będziesz miał delikatne puknięcie ponieważ skrzynia się odblokowuje. A dokładnie zapadka blokująca ruch. To jest normalna rzecz w tych skrzyniach. Aby zbytnio nie obiciążać tej zapadki najlepiej jest Po zakończonej jeździe najpierw zaciągnać ręczny a dopiero potem przęłaczać na P. Natomiast przed rozpoczęciem jazdy najpierw przełaczasz na P/R i dopiero później odpuszczasz ręczny. Pamiętaj ze po wybraniu P/D moment jest od razu przekazywany na koła, dlatego należy trzymać stopę na hamulcu.

Wojtas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojtas9 » 27 paź 2016, 10:58

No to troche mnie uspokoiłeś, dzięki. A odnośnie tych uszczelek? Wiem ze to takie wróżenie z fusów, ale czy wycieki w miejscach typu silnik skrzynia most mogą być spowodowane tym że auto ma juz swoje lata a nie tym ze jest wyjezdzone? Sam przebieg o ile jest prawdziwy to granice 200 000.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 paź 2016, 11:09

A skąd my możemy to wiedzieć. Każdy inaczej dba o auta. Chcesz kupić pełnoletnie auto, więc wydatki będą. Samo uszczelnienie skrzyni będzie kosztowne: OEM komplet uszczelnień do tej skrzyni 1360, dobry olej + filtr + uszczelka 350, montaż + demontaż + robocizna od 800zł w górę w zależności od warsztatu. Do tego patrząc po reszcie cieknie też z torsena. Olej+ simmering + robocizna ok. 200zł. Do tego most i silnik do uszczelnienia, które też swoje kosztują.

Wojtas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2011, 20:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojtas9 » 27 paź 2016, 11:22

Ja jestem świadomy kosztów tego o czym powiedziałem i jestem w stanie je ponieść gdyż cena wyjsciowa auta jest na tyle niska ze mam zapas na ewentualne naprawy. Pytam o to czy te wycieki mogą świadczyć o tym ze auto jest juz mechanicznym trupem czy nie koniecznie.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 27 paź 2016, 11:38

Nie wiemy dokładnie gdzie cieknie, także trudno coś więcej powiedzieć. spróbuj zrobić zdjęcia.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 paź 2016, 11:54

Jedynie patrząc po zestawie: niska cena + ze wszelkąd się leje, ja nie wróże nic dobrego. Ale to tylko wróżba ze szklanej kuli. Z wyciekami z silnika czy torsena można się często spotkać, natomiast aby ze wszystkich mechanizmów się lało to pierwsze widzę. Auto raczej lekkiego żywota nie miało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja