Witam,
Potrzebuje porady onośnie tipa i ogólnie auta.
Mam możliwość kupić za małe pieniądze A6 1998 Q+Tip po wstępnym przeglądzie okazuje się ze jest wyciek oleju z silnika, skrzyni i chyba mostu. Nawet gdybym zobil wszystko co trzeba to i tak byłbym kilka tysiecy do przodu względem tego co trzeba zapłacic za takie auto normalnie. Moją wątpliwośc jednak jeszcze budzi skrzynia, co prawda tak na zimnym jak i rozgrzanym biegi zmienia gładko i bez szarpniec ale przy przełączaniu z p na r i d odczuwalny jest taki lekki jednorazowy ruch auta, raczej szarpaniem bym tego nie nazwal, ale czuć ze jest jakiś ruch, i slychac lekkie pukniecie. Czy to jest norma? I w ogole co sadzicie o tych wyciekach? Auto moglo byc katowane czy raczej to ze w 18 letnim aucie puszczaja uszczelki to nic nadzwyczajnego?
Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
[ TIP+Q] C5 2.8 Lekkie pukanie przy zmianie R D P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Jak zmieniasz z P na R lub D to będziesz miał delikatne puknięcie ponieważ skrzynia się odblokowuje. A dokładnie zapadka blokująca ruch. To jest normalna rzecz w tych skrzyniach. Aby zbytnio nie obiciążać tej zapadki najlepiej jest Po zakończonej jeździe najpierw zaciągnać ręczny a dopiero potem przęłaczać na P. Natomiast przed rozpoczęciem jazdy najpierw przełaczasz na P/R i dopiero później odpuszczasz ręczny. Pamiętaj ze po wybraniu P/D moment jest od razu przekazywany na koła, dlatego należy trzymać stopę na hamulcu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
A skąd my możemy to wiedzieć. Każdy inaczej dba o auta. Chcesz kupić pełnoletnie auto, więc wydatki będą. Samo uszczelnienie skrzyni będzie kosztowne: OEM komplet uszczelnień do tej skrzyni 1360, dobry olej + filtr + uszczelka 350, montaż + demontaż + robocizna od 800zł w górę w zależności od warsztatu. Do tego patrząc po reszcie cieknie też z torsena. Olej+ simmering + robocizna ok. 200zł. Do tego most i silnik do uszczelnienia, które też swoje kosztują.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy