Skrzynia biegów s6 c5 Tiptron
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Kod: Zaznacz cały
17115 / P0731
The gear monitoring system in the gearbox control unit checks the transmission ratios by comparing the gearbox input and output speeds for whichever gear is engaged
Brake of specified gear slipping/defective or solenoid valve for this gear dirty/defective
Assess wear by checking ATF for colour and contamination , check level
tu obowiązkowa lektura - 01V i 01L
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
duduss6c5, Pojedź do serwisu ASB, tak będzie najlepiej dla skrzyni. Sam sobie wykluczasz usterki, a w końcu skrzynia strzeli focha i całkiem ją zmielisz. (opis co się dzieje ze skrzynią i błąd jaki temu towarzyszy ewidentnie wskazuje na usterkę mechaniczną elementu). Ja ten sam błąd przerabiałam w tym roku dwa razy. Za pierwszym razem ujechałam dosłownie 2-3 metry, a teraz 2 tygodnie temu od Krakowa w trybie awaryjnym prawie udało się wrócić, prawie bo finalnie Audi na lawecie 60km od domu skończyła.
Na pocieszenie Ci powiem, że jak tego nie naprawisz tylko dalej będziesz jeździł to z porządną naprawą w 5k się nie zmieścisz.
Na pocieszenie Ci powiem, że jak tego nie naprawisz tylko dalej będziesz jeździł to z porządną naprawą w 5k się nie zmieścisz.
I co miałaś uszkodzone?
[ Dodano: 2016-10-20, 11:57 ]
Tak, ale auto cały czas stukało, następnie postanowiłem, że wkońcu kupię sterownik i będzie spokój. Auto stało z dwa tygodnie w bezruchu, przyszedł nowy sterownik, włożyłem go i auto dostało nowe życie. Skrzynia chodziła idealnie, żadnych stuków, po przejechaniu jakichś 10kilometrów było znowu to samo co przedtem (uderzenia z 2na1 i podczas ruszania). Wydaje mi się, że to nowy sterownik nic nie wniósł do auta.
Jak to jest z olejem w skrzyni, jest zimno na dworze, czy jest to realne żeby olej tak zgęstniał przez te dwa tygodnie i skrzynia zaczęła normalnie pracować, a gdy pojeździłem trochę to zmienił właściwości i skrzynia zaczęła szwankować?
Może to wina złego oleju lub jego braku.
Aktualnie auto zostawiam na kolejny długi czas na posesji, za jakiś tydzień wsiądę do Niego i zobaczymy jak będzie wtedy chodzić.
[ Dodano: 2016-10-20, 11:57 ]
Tak, ale auto cały czas stukało, następnie postanowiłem, że wkońcu kupię sterownik i będzie spokój. Auto stało z dwa tygodnie w bezruchu, przyszedł nowy sterownik, włożyłem go i auto dostało nowe życie. Skrzynia chodziła idealnie, żadnych stuków, po przejechaniu jakichś 10kilometrów było znowu to samo co przedtem (uderzenia z 2na1 i podczas ruszania). Wydaje mi się, że to nowy sterownik nic nie wniósł do auta.
Jak to jest z olejem w skrzyni, jest zimno na dworze, czy jest to realne żeby olej tak zgęstniał przez te dwa tygodnie i skrzynia zaczęła normalnie pracować, a gdy pojeździłem trochę to zmienił właściwości i skrzynia zaczęła szwankować?
Może to wina złego oleju lub jego braku.
Aktualnie auto zostawiam na kolejny długi czas na posesji, za jakiś tydzień wsiądę do Niego i zobaczymy jak będzie wtedy chodzić.
Byłem dzisiaj pojeździć a8 d2 w tiptronie, co zauważyłem, przy redukcji z 2 na 1 w a8 normalnie czuć hamowanie samochodu, coś w stylu hamowania silnikiem, a u mnie w s6 przy redukcji z 2 na 1 nie czuć nic, coś jakby się wrzucilo luz, żadnego hamowania nie ma, auto się toczy dalej.
[ Dodano: 2016-10-23, 18:02 ]
Robiłem dziś adaptację sterownika. Po adaptacji, skrzynia normalnie chodzi, wszystko idealnie redukuje, z 2 na 1 jest uczucie luzu, ale nie ma zadnego stukniecia jak sie dojedzie do skrzyzowania itp. ( a uderzenie przed ataptacją występowało za każdym razem przy redukcji z 2 na 1 przy D). Jedyne co zostalo, to mocne uderzenie (zryw) przy ruszaniu pod górkę z duzym gazem, więc wydaje mi się, że owa redukcja oraz uderzenie podczas mocnego startu to dwa osobne problemy.
Na pewno w najblizszym czasie sprawdzę/wymienię olej w skrzyni, mam nadzieję, że to pomoże i stukot z redukcji z 2 na 1 już się więcej nie pojawi.
Co do uderzenia podczas startu, po adaptacji jak już mówiłem, nadal występuje a stukot przy redukcji zniknął, także wydaje mi się mocno, że to nie ma w ogóle wspolnego nic ze skrzynią. Czy może ktoś z Was spotkał się z wadą potencjometra gazu? Gdzie go szukać, jak sprawdzić? Chcę od tego zacząć.
PS. Pamiętam przy zakupie auta, że pod maską był jeden luźny kabel nie podpięty nigdzie, mechanik go podpiął i mam wrażenie że od tego czasu właśnie jest problem z ruszaniem, coś jakby z ciśnieniem. Komuś może coś świta? Pozdro
[ Dodano: 2016-10-24, 12:13 ]
ktoś?
[ Dodano: 2016-10-23, 18:02 ]
Robiłem dziś adaptację sterownika. Po adaptacji, skrzynia normalnie chodzi, wszystko idealnie redukuje, z 2 na 1 jest uczucie luzu, ale nie ma zadnego stukniecia jak sie dojedzie do skrzyzowania itp. ( a uderzenie przed ataptacją występowało za każdym razem przy redukcji z 2 na 1 przy D). Jedyne co zostalo, to mocne uderzenie (zryw) przy ruszaniu pod górkę z duzym gazem, więc wydaje mi się, że owa redukcja oraz uderzenie podczas mocnego startu to dwa osobne problemy.
Na pewno w najblizszym czasie sprawdzę/wymienię olej w skrzyni, mam nadzieję, że to pomoże i stukot z redukcji z 2 na 1 już się więcej nie pojawi.
Co do uderzenia podczas startu, po adaptacji jak już mówiłem, nadal występuje a stukot przy redukcji zniknął, także wydaje mi się mocno, że to nie ma w ogóle wspolnego nic ze skrzynią. Czy może ktoś z Was spotkał się z wadą potencjometra gazu? Gdzie go szukać, jak sprawdzić? Chcę od tego zacząć.
PS. Pamiętam przy zakupie auta, że pod maską był jeden luźny kabel nie podpięty nigdzie, mechanik go podpiął i mam wrażenie że od tego czasu właśnie jest problem z ruszaniem, coś jakby z ciśnieniem. Komuś może coś świta? Pozdro
[ Dodano: 2016-10-24, 12:13 ]
ktoś?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie rozumiem czy tak trudno się domyślić, że chcę sam zdiagnozować tą usterkę i wtedy ją naprawić? Zrobiłem adaptację, żeby zobaczyć czy z powrotem będzie auto się dobrze zachowywało i tak było, auto do teraz normalnie chodzi, nic mu nie jest, a pewnie zacznie coś dolegać jak trochę poszaleje, wyskoczy błąd, i wtedy znowu będzie uderzenie z 2 na 1.. i dlatego usterkę mechaniczną wykluczam.
Najlepiej jak typowy biznesmenik, wsiąść za kółko i jechać na diagnozę, olej do wymiany, a zrobią remont skrzyni
W piątek wymieniam olej. Odezwę się po weekendzie czy to coś zmieni.
[ Dodano: 2016-10-27, 12:15 ]
a jak już poruszyłem temat oleju.. jaki lejecie do skrzyni w esce?
Najlepiej jak typowy biznesmenik, wsiąść za kółko i jechać na diagnozę, olej do wymiany, a zrobią remont skrzyni




W piątek wymieniam olej. Odezwę się po weekendzie czy to coś zmieni.
[ Dodano: 2016-10-27, 12:15 ]
a jak już poruszyłem temat oleju.. jaki lejecie do skrzyni w esce?