Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Skrzynia biegów s6 c5 Tiptron

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 paź 2016, 08:59

tak dokładnie

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 18 paź 2016, 11:28

a czy ten kabel diagnozuje również skrzynię?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 paź 2016, 11:54

odczytasz błędy skrzyni i bloki pomiarowe <okok>

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 18 paź 2016, 21:54

Byłem dziś na vagu,

17115 1bieg błędy współczynnik przełożenia sporadyczny

Co teraz?

[ Dodano: 2016-10-18, 21:54 ]
Raczej usterkę kosza jedynki wykluczam bo na tiptronie auto ładnie chodzi.

Olej? Sprzęgło? <zalamka>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 paź 2016, 22:06

Kod: Zaznacz cały

17115 / P0731

The gear monitoring system in the gearbox control unit checks the transmission ratios by comparing the gearbox input and output speeds for whichever gear is engaged

Brake of specified gear slipping/defective or solenoid valve for this gear dirty/defective

Assess wear by checking ATF for colour and contamination , check level 

Tu masz bloki pomiarowe i ich opis - http://docdro.id/ZSe6zqt

tu obowiązkowa lektura - 01V i 01L

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 paź 2016, 08:17

duduss6c5, Pojedź do serwisu ASB, tak będzie najlepiej dla skrzyni. Sam sobie wykluczasz usterki, a w końcu skrzynia strzeli focha i całkiem ją zmielisz. (opis co się dzieje ze skrzynią i błąd jaki temu towarzyszy ewidentnie wskazuje na usterkę mechaniczną elementu). Ja ten sam błąd przerabiałam w tym roku dwa razy. Za pierwszym razem ujechałam dosłownie 2-3 metry, a teraz 2 tygodnie temu od Krakowa w trybie awaryjnym prawie udało się wrócić, prawie bo finalnie Audi na lawecie 60km od domu skończyła.

Na pocieszenie Ci powiem, że jak tego nie naprawisz tylko dalej będziesz jeździł to z porządną naprawą w 5k się nie zmieścisz.

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 20 paź 2016, 11:57

I co miałaś uszkodzone?

[ Dodano: 2016-10-20, 11:57 ]
Tak, ale auto cały czas stukało, następnie postanowiłem, że wkońcu kupię sterownik i będzie spokój. Auto stało z dwa tygodnie w bezruchu, przyszedł nowy sterownik, włożyłem go i auto dostało nowe życie. Skrzynia chodziła idealnie, żadnych stuków, po przejechaniu jakichś 10kilometrów było znowu to samo co przedtem (uderzenia z 2na1 i podczas ruszania). Wydaje mi się, że to nowy sterownik nic nie wniósł do auta.

Jak to jest z olejem w skrzyni, jest zimno na dworze, czy jest to realne żeby olej tak zgęstniał przez te dwa tygodnie i skrzynia zaczęła normalnie pracować, a gdy pojeździłem trochę to zmienił właściwości i skrzynia zaczęła szwankować?

Może to wina złego oleju lub jego braku.

Aktualnie auto zostawiam na kolejny długi czas na posesji, za jakiś tydzień wsiądę do Niego i zobaczymy jak będzie wtedy chodzić.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 paź 2016, 12:31

w pierwszej kolejności powinieneś skontrolować poziom oleju , ja już myślałem że to zrobiłeś wcześniej , podejrzewam że sterownik miał inne adaptacje sterownia sprzegłami/hamulcami w skrzyni , po jakimś czasie dostosował je do stanu twojej skrzyni

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 20 paź 2016, 12:44

Jaki jest najszybszy sposób sprawdzenia oleju?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 paź 2016, 12:48

kanał , vag/vcds i chwilka - tu masz mniej więcej wymianę oleju ale jest też opisany poziom jak


w sieci jest dużo opisów , na forum też jest temat

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 24 paź 2016, 12:13

Byłem dzisiaj pojeździć a8 d2 w tiptronie, co zauważyłem, przy redukcji z 2 na 1 w a8 normalnie czuć hamowanie samochodu, coś w stylu hamowania silnikiem, a u mnie w s6 przy redukcji z 2 na 1 nie czuć nic, coś jakby się wrzucilo luz, żadnego hamowania nie ma, auto się toczy dalej.

[ Dodano: 2016-10-23, 18:02 ]
Robiłem dziś adaptację sterownika. Po adaptacji, skrzynia normalnie chodzi, wszystko idealnie redukuje, z 2 na 1 jest uczucie luzu, ale nie ma zadnego stukniecia jak sie dojedzie do skrzyzowania itp. ( a uderzenie przed ataptacją występowało za każdym razem przy redukcji z 2 na 1 przy D). Jedyne co zostalo, to mocne uderzenie (zryw) przy ruszaniu pod górkę z duzym gazem, więc wydaje mi się, że owa redukcja oraz uderzenie podczas mocnego startu to dwa osobne problemy.

Na pewno w najblizszym czasie sprawdzę/wymienię olej w skrzyni, mam nadzieję, że to pomoże i stukot z redukcji z 2 na 1 już się więcej nie pojawi.

Co do uderzenia podczas startu, po adaptacji jak już mówiłem, nadal występuje a stukot przy redukcji zniknął, także wydaje mi się mocno, że to nie ma w ogóle wspolnego nic ze skrzynią. Czy może ktoś z Was spotkał się z wadą potencjometra gazu? Gdzie go szukać, jak sprawdzić? Chcę od tego zacząć.

PS. Pamiętam przy zakupie auta, że pod maską był jeden luźny kabel nie podpięty nigdzie, mechanik go podpiął i mam wrażenie że od tego czasu właśnie jest problem z ruszaniem, coś jakby z ciśnieniem. Komuś może coś świta? Pozdro

[ Dodano: 2016-10-24, 12:13 ]
ktoś?

lskx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2012, 15:44
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: lskx » 26 paź 2016, 13:04

Kolego, na Twoim miejscu pojechałbym do ASB na diagnoze. 2x miałem problemy z tiptronic, łącznie pochłąnęły już ponad 8koła, więc na tym nie oszczędzisz...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 paź 2016, 17:49

Można mówić, tłumaczyć, ale do niego i tak nic nie dotrze dopóki nie narobi na tyle dużych szkód, że auto stanie.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 26 paź 2016, 19:07

duduss6c5 pisze: Robiłem dziś adaptację sterownika.
A jak to się robi że tak zapytam? Myślałem że skrzynia sama się "uczy" jak ma pracować...

duduss6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 22 kwie 2016, 16:18
Lokalizacja: Bytow

Post autor: duduss6c5 » 27 paź 2016, 12:15

Nie rozumiem czy tak trudno się domyślić, że chcę sam zdiagnozować tą usterkę i wtedy ją naprawić? Zrobiłem adaptację, żeby zobaczyć czy z powrotem będzie auto się dobrze zachowywało i tak było, auto do teraz normalnie chodzi, nic mu nie jest, a pewnie zacznie coś dolegać jak trochę poszaleje, wyskoczy błąd, i wtedy znowu będzie uderzenie z 2 na 1.. i dlatego usterkę mechaniczną wykluczam.

Najlepiej jak typowy biznesmenik, wsiąść za kółko i jechać na diagnozę, olej do wymiany, a zrobią remont skrzyni <okok> <okok> <okok> <okok>

W piątek wymieniam olej. Odezwę się po weekendzie czy to coś zmieni.

[ Dodano: 2016-10-27, 12:15 ]
a jak już poruszyłem temat oleju.. jaki lejecie do skrzyni w esce?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja