Niebieska 3.0 BMK swap na lift
Niebieska 3.0 BMK swap na lift
Czołem wszystkim!
Nadszedł ten czas, że postanowiłem się pochwalić swoim autem. Krótka historia: audi kupione w czerwcu przy 253 000 km, świeżo sprowadzone z Holandii. Dzisiaj ma 267 000 i nie wykazuje żadnych większych (odpukać) ani mniejszych (tfu tfu) dolegliwości poza jednym małym wybrykiem w postaci czujnika prędkości obrotowej G28 (czujnik 70zł, robota 50zł). Pali, jedzie - nic tylko tankować. Olej był wymieniony przy zakupie na Castrola Edge, po 5 tys zalałem Liqui Moly 5W30. Szczerze, to nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w pracy silnika a LM kupiłem w AutoLandzie - jestem pewny, że oryginał.
Samochód wyposażony jest według mnie standardowo: łopatki F1, elektryczne krzesła, klimatronik, mmi 2g high, PDC z tyłu bez wizualizacji, tempomat, bixenon skrętny, czujnik zmierzchu i deszczu i to w zasadzie tyle.
Różne graty, głównie do wnętrza, zacząłem kompletować jeszcze przed zakupem i oto krótka lista rzeczy, które wymieniłem:
- dekory drzwi oraz konsoli w szczotkowanym aluminium (były jakieś prążkowane),
- konsola środkowa oraz ramka zegarów piano black (były szare),
- wszystkie kratki nawiewów czarne (były szare),
- klamki pasażera i kierowcy od polifta (lekko zmieniony przycisk blokady drzwi i czarne maskownice sopranów - były szare),
- "dzwignię" ręcznego zmieniłem na poliftową (była bez chromu),
- włącznik świateł, oraz sterowanie lusterkami zmieniłem na poliftowe (były czarne),
- korpus multifunkcji na kierownicy zmieniłem na poliftową (nie ma na zdjęciach) - kupiona kierownica okazała się być bez łopatek a nie chciało mi się bawić w odsyłanie i zwroty, a kupiłem za półdarmo, więc rozbebeszyłem najpierw kupioną kierownicę, sprawdziłem czy zmiana samej multifunkcji jest możliwa, a kiedy to się potwierdziło, wziąłem się za wymianę. Dla potomnych: jeżeli chcesz zmnieć samą multifunkcję, a masz z łopatkami, musisz zmienić tylko i wyłącznie wierzchnią część obudowy (tą z chromem), część schowana w kierownicy ma wycięcie na taśmę od łopatek.
- wymieniłem gałkę zmiany biegów na perforowaną (była gładka - w stanie dobrym do oddania),
- panel klimatronika i mmi zmieniłem na czarny (same panele - bez elektroniki, z klimatronikiem jet trochę rzeźbienia ale do zrobienia w garażu przy piwie - były szare),
- włożyłem nowe dywaniki PETEX - jakość super, niesamowicie "mięsiste", tylko jeden stoper u kierowcy mi ciągle wychodzi.
Plany. Planów jest dużo. Nawet za dużo - wesele za pasem, coś by się przydało poodkładać. Trochę gadżetów już mam, zdecydowanej większości mi brakuje:
- przedni zderzak zmienić na poliftowy s-line - zderzak mam, pomalować i zakładać,
- razem ze zderzakiem zmienić moduł PDC na 8 kanałowy ze wsparciem kamery cofania,
- grill od RS - leży do zmiany ze zderzakiem,
- tył na polift - mam klapę, zderzak z belką i lampy - pytanie do wtajemniczonych - co dokładnie jeszcze mi brakuje? Wiem o wiązce w klape i module lamp, jak to jest z tym przekodowaniem modułu z avanta?,
- stanardowe końcówki wydechów raczej średnio się komponują do całości, zamówiłem u chińczyka (pierwszy mój zakup na aliexpress) takie cudo. Wolałbym bez znaczka - firmy nie znałem wcześniej, dopiero zobaczyłem jakie mają ceny. Generalnie szukałem czegoś czarnego i już prawie kupiłem ULTERA ale nie podobają mi się te "grubościankowe" końcówki - zobaczymy co przyjdzie,
- czarna podsufitka - prawie miałem, długa historia,
- felgi - przyszły w piątek oryginalne 19x8,5, nie wiem czy przed zimą jeszcze założę,
- zmiana przednich lamp na te od S6 i kombinowanie z pozycyjnymi, ewentualnie pomalowanie środka na czarno, tylko nie jestem pewny efektu i ciągle się waham czy nie zostać przy tylko ciemnoszarym jak w S6 - lampy od S6 leżą i się kurzą,
- zmiana soczewek na evox-r - leżą i się kurzą, do zrobienia razem z powyższym,
- mmi 3g plus - to raczej bardziej odległy temat,
- kamera cofania - chciałbym machnąć ją razem z 3g plus,
- zmiana przełączników szyb na te z C7, będę zmieniał same widoczne elementy (to co się dotyka) - przymierzałem na oko, powinno pasować,
- oświetlenie ambiente - tu coś do wykombinowania, oryginał to nie jest do końca to czego bym chciał,
- licznik od polifta. Jak to jest z tymi Q7, da się zrobić, żeby prędkość i poziom paliwa wskazywał poprawnie?,
- zmiana LEDów w przyciskach na białe (MMI, klimatronik itp), ktoś podpowie jaki diody kupić?
Trochę zdjęć przed zakupem:
Kilka po zakupie:
Graty w kolejce:
Ciekawostka: taki gadżet znalazłem przy szukaniu końcówki, mi się nie podoba ale może komuś się przyda.
A więc, oceniajcie, chwalcie, krytykujcie!
Nadszedł ten czas, że postanowiłem się pochwalić swoim autem. Krótka historia: audi kupione w czerwcu przy 253 000 km, świeżo sprowadzone z Holandii. Dzisiaj ma 267 000 i nie wykazuje żadnych większych (odpukać) ani mniejszych (tfu tfu) dolegliwości poza jednym małym wybrykiem w postaci czujnika prędkości obrotowej G28 (czujnik 70zł, robota 50zł). Pali, jedzie - nic tylko tankować. Olej był wymieniony przy zakupie na Castrola Edge, po 5 tys zalałem Liqui Moly 5W30. Szczerze, to nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w pracy silnika a LM kupiłem w AutoLandzie - jestem pewny, że oryginał.
Samochód wyposażony jest według mnie standardowo: łopatki F1, elektryczne krzesła, klimatronik, mmi 2g high, PDC z tyłu bez wizualizacji, tempomat, bixenon skrętny, czujnik zmierzchu i deszczu i to w zasadzie tyle.
Różne graty, głównie do wnętrza, zacząłem kompletować jeszcze przed zakupem i oto krótka lista rzeczy, które wymieniłem:
- dekory drzwi oraz konsoli w szczotkowanym aluminium (były jakieś prążkowane),
- konsola środkowa oraz ramka zegarów piano black (były szare),
- wszystkie kratki nawiewów czarne (były szare),
- klamki pasażera i kierowcy od polifta (lekko zmieniony przycisk blokady drzwi i czarne maskownice sopranów - były szare),
- "dzwignię" ręcznego zmieniłem na poliftową (była bez chromu),
- włącznik świateł, oraz sterowanie lusterkami zmieniłem na poliftowe (były czarne),
- korpus multifunkcji na kierownicy zmieniłem na poliftową (nie ma na zdjęciach) - kupiona kierownica okazała się być bez łopatek a nie chciało mi się bawić w odsyłanie i zwroty, a kupiłem za półdarmo, więc rozbebeszyłem najpierw kupioną kierownicę, sprawdziłem czy zmiana samej multifunkcji jest możliwa, a kiedy to się potwierdziło, wziąłem się za wymianę. Dla potomnych: jeżeli chcesz zmnieć samą multifunkcję, a masz z łopatkami, musisz zmienić tylko i wyłącznie wierzchnią część obudowy (tą z chromem), część schowana w kierownicy ma wycięcie na taśmę od łopatek.
- wymieniłem gałkę zmiany biegów na perforowaną (była gładka - w stanie dobrym do oddania),
- panel klimatronika i mmi zmieniłem na czarny (same panele - bez elektroniki, z klimatronikiem jet trochę rzeźbienia ale do zrobienia w garażu przy piwie - były szare),
- włożyłem nowe dywaniki PETEX - jakość super, niesamowicie "mięsiste", tylko jeden stoper u kierowcy mi ciągle wychodzi.
Plany. Planów jest dużo. Nawet za dużo - wesele za pasem, coś by się przydało poodkładać. Trochę gadżetów już mam, zdecydowanej większości mi brakuje:
- przedni zderzak zmienić na poliftowy s-line - zderzak mam, pomalować i zakładać,
- razem ze zderzakiem zmienić moduł PDC na 8 kanałowy ze wsparciem kamery cofania,
- grill od RS - leży do zmiany ze zderzakiem,
- tył na polift - mam klapę, zderzak z belką i lampy - pytanie do wtajemniczonych - co dokładnie jeszcze mi brakuje? Wiem o wiązce w klape i module lamp, jak to jest z tym przekodowaniem modułu z avanta?,
- stanardowe końcówki wydechów raczej średnio się komponują do całości, zamówiłem u chińczyka (pierwszy mój zakup na aliexpress) takie cudo. Wolałbym bez znaczka - firmy nie znałem wcześniej, dopiero zobaczyłem jakie mają ceny. Generalnie szukałem czegoś czarnego i już prawie kupiłem ULTERA ale nie podobają mi się te "grubościankowe" końcówki - zobaczymy co przyjdzie,
- czarna podsufitka - prawie miałem, długa historia,
- felgi - przyszły w piątek oryginalne 19x8,5, nie wiem czy przed zimą jeszcze założę,
- zmiana przednich lamp na te od S6 i kombinowanie z pozycyjnymi, ewentualnie pomalowanie środka na czarno, tylko nie jestem pewny efektu i ciągle się waham czy nie zostać przy tylko ciemnoszarym jak w S6 - lampy od S6 leżą i się kurzą,
- zmiana soczewek na evox-r - leżą i się kurzą, do zrobienia razem z powyższym,
- mmi 3g plus - to raczej bardziej odległy temat,
- kamera cofania - chciałbym machnąć ją razem z 3g plus,
- zmiana przełączników szyb na te z C7, będę zmieniał same widoczne elementy (to co się dotyka) - przymierzałem na oko, powinno pasować,
- oświetlenie ambiente - tu coś do wykombinowania, oryginał to nie jest do końca to czego bym chciał,
- licznik od polifta. Jak to jest z tymi Q7, da się zrobić, żeby prędkość i poziom paliwa wskazywał poprawnie?,
- zmiana LEDów w przyciskach na białe (MMI, klimatronik itp), ktoś podpowie jaki diody kupić?
Trochę zdjęć przed zakupem:
Kilka po zakupie:
Graty w kolejce:
Ciekawostka: taki gadżet znalazłem przy szukaniu końcówki, mi się nie podoba ale może komuś się przyda.
A więc, oceniajcie, chwalcie, krytykujcie!
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 23:23 przez kubacky, łącznie zmieniany 2 razy.
No właśnie chodzi o moduł z avanta, którego podobno da się zakodować, żeby te liftowe lampy działały. Niestety, wiem że dzwoni, ale nie wiem w którym kościele. Musimy poczekać aż się wypowie ktoś, kto ma wiedzę w tym temacie.
BTW zacząłem chwalić, że się nic nie dzieje no to mam. Dmuchawa raz chodzi, raz nie chodzi. Kolejne pytanie do kogoś w temacie - czy czyszczenie cylinderków klimy tutaj pomoże? Dodam, że jeżeli chodzi to powietrze jest chłodne wszędzie - i u kierowcy i u pasażera.
BTW jeżeli ktoś jeszcze wpadnie na pomysł, że wsadzi sobie przyciski od szyb z C7 to polecam za tą kasę kupić skrzynkę piwa. Pożytek będzie większy. Przyciski od C7 są szersze o około pół milimetra - wejść, wejdą ale po podniesieniu bądź wciśnięciu nie wracają na swoją pozycję bo nie mają luzu. Próbowałem zeszlifować je trochę, bezskutecznie. Muszę coś innego wymyślić.
BTW zacząłem chwalić, że się nic nie dzieje no to mam. Dmuchawa raz chodzi, raz nie chodzi. Kolejne pytanie do kogoś w temacie - czy czyszczenie cylinderków klimy tutaj pomoże? Dodam, że jeżeli chodzi to powietrze jest chłodne wszędzie - i u kierowcy i u pasażera.
BTW jeżeli ktoś jeszcze wpadnie na pomysł, że wsadzi sobie przyciski od szyb z C7 to polecam za tą kasę kupić skrzynkę piwa. Pożytek będzie większy. Przyciski od C7 są szersze o około pół milimetra - wejść, wejdą ale po podniesieniu bądź wciśnięciu nie wracają na swoją pozycję bo nie mają luzu. Próbowałem zeszlifować je trochę, bezskutecznie. Muszę coś innego wymyślić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
mam takie same felgi od jakiegoś czasu, fajnie Ci siadły, dość szeroko. Moje tez 8,5x19 ale ET48 i nie wiem jak siądą (jeszcze nie zakładałem). Twoje jakie mają ET?
Obecne fele, które mam to 9x19 i ET44 (ori od a8 d3) i fajnie się z błotnikami zgrywają.
Obecne fele, które mam to 9x19 i ET44 (ori od a8 d3) i fajnie się z błotnikami zgrywają.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
ET48 - chyba tylko takie były oryginalne (moje to 4F0601025BA).
A właśnie, bo nie napisałem. Przy wymianie kół na tylnej osi spotkała mnie niespodzianka w postaci... dystansów 10mm. Póki co zostawiłem, zastanowię się co z nimi zrobić na wiosnę.
Z innej beczki - nadmuch całkowicie padł, jeszcze rano działał normalnie (dmuchał zimnym we wszystkie strony). Wieczorem musiałem wracać przy otwartym oknie, żeby szyba nie parowała. W sobotę będę miał trochę czasu na grzebanie przy aucie, ponawiam więc pytanie czy zacząć od czyszczenia cylinderków, czy przyczyny szukać raczej w innym miejscu?
A właśnie, bo nie napisałem. Przy wymianie kół na tylnej osi spotkała mnie niespodzianka w postaci... dystansów 10mm. Póki co zostawiłem, zastanowię się co z nimi zrobić na wiosnę.
Z innej beczki - nadmuch całkowicie padł, jeszcze rano działał normalnie (dmuchał zimnym we wszystkie strony). Wieczorem musiałem wracać przy otwartym oknie, żeby szyba nie parowała. W sobotę będę miał trochę czasu na grzebanie przy aucie, ponawiam więc pytanie czy zacząć od czyszczenia cylinderków, czy przyczyny szukać raczej w innym miejscu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
To fajnie, dobrze będą wyglądać w takim razie i u mnie opony masz 255/35?
Cylinderki nie mają niestety nic do dmuchawy. Trzebaby podpiąć VCDSa i zobaczyć czy jakimś błędem wali, bo to może być wina panelu climatronica, rezystora dmuchawy, samego silnika albo chociaż prozaicznego zaśniedzenia kostek.
Cylinderki nie mają niestety nic do dmuchawy. Trzebaby podpiąć VCDSa i zobaczyć czy jakimś błędem wali, bo to może być wina panelu climatronica, rezystora dmuchawy, samego silnika albo chociaż prozaicznego zaśniedzenia kostek.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
Tak jest 255/35. W dzień porobię zdjęcia bo sam do końca nie jestem pewny jak te koła wyglądają na aucie.
VCDS wykazuje jedynie błąd w obwodach świec żarowych (czy jakoś tak, teraz nie pamiętam), w weekend posprawdzam jeszcze wszystkie styki.
BTW mam licznik od Q7 po lifcie z zerwanymi ścieżkami i nie wiem czy się bawić w ich odtworzenie. Dalej jest problem ze wskazaniem paliwa i prędkości?
BTW 2 jest tu ktoś techniczny od forum? Chciałem się zaoferować z doprowadzeniem phpBB do ładu
VCDS wykazuje jedynie błąd w obwodach świec żarowych (czy jakoś tak, teraz nie pamiętam), w weekend posprawdzam jeszcze wszystkie styki.
BTW mam licznik od Q7 po lifcie z zerwanymi ścieżkami i nie wiem czy się bawić w ich odtworzenie. Dalej jest problem ze wskazaniem paliwa i prędkości?
BTW 2 jest tu ktoś techniczny od forum? Chciałem się zaoferować z doprowadzeniem phpBB do ładu
piatek, dzięki, jutro kupię i się wezmę za dmuchawę. Wycieraczki ściągnąłeś przy pomocy jakichś specjalnych narzędzi? Elsa pokazuje piękną walizkę z wyposażaniem jak do ściągania sprężyn z amortyzatorów.
[ Dodano: 2016-10-25, 22:04 ]
Szczotek nie kupiłem, dmuchawa dalej martwa. Kilka zdjęć z rana, przydałoby się zejść jakieś 2 cm bo wygląda jak wóz Drzymały.
W weekend planuję zająć się też lampami, jakbym chciał włożyć te od S6 to będę potrzebował borda i wiązki? W S6 w halogenie siedzi H7 a pozycyjne są w zderzaku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Chyba brakuje mi pomysłu na te lampy.
[ Dodano: 2016-10-29, 21:54 ]
Szczotki wymienione, dmuchawa działa. Faktycznie ściągnięcie wycieraczek bez odpowiedniego oprzyrządowania (jak w sumie wszystko) jest najbardziej kłopotliwe. Trochę się namęczyłem też z wyciągnięciem silnika z wirnikiem ale jakoś poszło. Chciałem zrobić tutorial dla potomnych, ale zapał straciłem po trzecim "ku**a mać" i telefon rzuciłem w kąt.
Jutro tymczasowo wjadą lampy S6, obecne będę rozklejał i malował środek na czarno na wzór tych niżej, plus evox-r. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Docelowo ma być grill od RS to myślę czarne wnętrze lamp się z nim pięknie zgra.
[ Dodano: 2016-11-02, 22:41 ]
No dobra, udało mi się wyjąć soczewkę z lampy bez rozklejania (mam AFS). Dokumentowałem to zdjęciami w miarę dokładnie, jednak z tutorialem się wstrzymam dopóki... jej nie złożę. Jest trochę manewrowania tym całym wózkiem AFS ale generalnie jak najbardziej do zrobienia. Przy okazji może uda mi się udowodnić, że przy zakładaniu evox-r nie potrzeba żadnych dodatkowych adapterów/przejściówek. Jutro będę wszystko składał do kupy, jak mi to wyjdzie bez szkód to dodam tutorial, może ktoś skorzysta.
[ Dodano: 2016-10-25, 22:04 ]
Szczotek nie kupiłem, dmuchawa dalej martwa. Kilka zdjęć z rana, przydałoby się zejść jakieś 2 cm bo wygląda jak wóz Drzymały.
W weekend planuję zająć się też lampami, jakbym chciał włożyć te od S6 to będę potrzebował borda i wiązki? W S6 w halogenie siedzi H7 a pozycyjne są w zderzaku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Chyba brakuje mi pomysłu na te lampy.
[ Dodano: 2016-10-29, 21:54 ]
Szczotki wymienione, dmuchawa działa. Faktycznie ściągnięcie wycieraczek bez odpowiedniego oprzyrządowania (jak w sumie wszystko) jest najbardziej kłopotliwe. Trochę się namęczyłem też z wyciągnięciem silnika z wirnikiem ale jakoś poszło. Chciałem zrobić tutorial dla potomnych, ale zapał straciłem po trzecim "ku**a mać" i telefon rzuciłem w kąt.
Jutro tymczasowo wjadą lampy S6, obecne będę rozklejał i malował środek na czarno na wzór tych niżej, plus evox-r. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Docelowo ma być grill od RS to myślę czarne wnętrze lamp się z nim pięknie zgra.
[ Dodano: 2016-11-02, 22:41 ]
No dobra, udało mi się wyjąć soczewkę z lampy bez rozklejania (mam AFS). Dokumentowałem to zdjęciami w miarę dokładnie, jednak z tutorialem się wstrzymam dopóki... jej nie złożę. Jest trochę manewrowania tym całym wózkiem AFS ale generalnie jak najbardziej do zrobienia. Przy okazji może uda mi się udowodnić, że przy zakładaniu evox-r nie potrzeba żadnych dodatkowych adapterów/przejściówek. Jutro będę wszystko składał do kupy, jak mi to wyjdzie bez szkód to dodam tutorial, może ktoś skorzysta.
Fotostory nie będzie, nie ma się czym chwalić. Owszem da się wyjąć soczewkę bez rozklejania lampy, ale dzisiaj dokładnie obejrzałem swoje dzieło i... zdecydowanie nie ma się czym chwalić. Poprzecinałem izolację w przewodach, podrapałem srebrną obudowę soczewki i tyle z tego wyszło. Chciałem być mądrzejszy i "nie pykło". Nawet się nie biorę za składanie w ten sposób, żeby nie pogorszyć sytuacji.
Pozostaje więc rozbieranie lampy od przodu. Zacząłem się zastanawiać czy zamiast rozklejania nie rozciąć jej.
BTW które wersje miały skórzaną deskę?
[ Dodano: 2016-11-04, 09:41 ]
Dzisiaj odebrałem paczkę z chin "Made in Slovenia". Jakość wykonania, według mnie 9/10. Logo jest niestety namalowane, szkoda bo chciałem się go pozbyć. Sprawdzę najpierw opalarką czy się nie roztopi/zapali przy wysokiej temperaturze, na auto trafi chyba dopiero razem z poliftowym zderzakiem (pewnie tak jak felgi, które też miały być dopiero po zimie).
Pozostaje więc rozbieranie lampy od przodu. Zacząłem się zastanawiać czy zamiast rozklejania nie rozciąć jej.
BTW które wersje miały skórzaną deskę?
[ Dodano: 2016-11-04, 09:41 ]
Dzisiaj odebrałem paczkę z chin "Made in Slovenia". Jakość wykonania, według mnie 9/10. Logo jest niestety namalowane, szkoda bo chciałem się go pozbyć. Sprawdzę najpierw opalarką czy się nie roztopi/zapali przy wysokiej temperaturze, na auto trafi chyba dopiero razem z poliftowym zderzakiem (pewnie tak jak felgi, które też miały być dopiero po zimie).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga