[A6C5] Wymiana czujnika ABS przód. Opis i Foto.
[A6C5] Wymiana czujnika ABS przód. Opis i Foto.
Witam
Opiszę jak wymieniałem przedni czujnik ABS. Szukałem na forum takiego opisu, ale nie znalazłem.
Więc zaczynamy.
Czujnik jest z przodu piasty za tarczą hamulcową.
Kostki kabla wchodzą w nadkole.
Otwór jest na tyle duży, że obie kostki pojedyńczo wyjdą, ale moje były zaizolowane razem i nie mieściły się. Kostki od czujnika i wiązki elektrycznej łączą się za schowkiem pasażera. Trzeba go zdjąć, odkręcając 5 śrub ( nasadka 8mm ). Są za rurą nawiewu, trzeba wymacać.
Tyle o kostkach, teraz to gorsze czyli czujnik.Musimy wyjąć półośkę. Jest to na forum opisane, ale postaram się jasno przedstawić jak to zrobić. Odkręcamy śrubę półosi ( nasadka 27mm i kawał rury )
Odkręcamy obudowę przegubu od strony skrzyni biegów ( są to trzy śruby ampule, chyba 7 mm. ale nie jestem pewny ), następnie odkręcamy pięć śrub przegubu przy skrzyni ( torksy ). Do tego użyłem porządnych kluczy i przedłużkę z kilku kompletów kluczy nasadowych. Jeżeli robimy prawą stronę autka, koła skręcamy maksymalnie w lewo. Przegub od str. skrzyni w miarę możliwość trzeba odepchnąć w górę i do przodu. Od str.koła można włożyć np.przedłużkę od nasadek w otwór po wyjętej śrubie i wpychać przegub. Jest trochę gimnastyki, ale do zrobienia .Teraz, lub wcześniej trzeba zdjąć zacisk hamulca ( dwa ampule 7mm ) i sprężyna od zewnątrz.
Po wyjęciu półosi można zobaczyć tę część czujnika którą trzeba wybić.
Mi to zajęło dużo, dużo czasu ( trudny dostęp, mało miejsca na naparzanie młotem ). W końcu zrobiłem jakąś przedłużkę, oczywiście od kompletu nasadek i z pomocą kolegi ( On naparzał, ja trzymałem ) wyszło. I TU "ZOONK"!!! Czujnik jest wsadzony w taką blaszkę rozporową i dopiero w otwór.
W komplecie z nowym czujnikiem tej blaszki nie było. Kupiłem go za stówę, może jakbym kupił Bosha za trzy stówy to by była.
Montaż nowego zaczynamy od wprowadzenia kostek do otworu w kolumnie amortyzatora i dalej do góry. Do wymiany lub zastąpienia, np. zwykłą ściąganą taśmą jest spinka przy złączce przewodu hamulcowego. Nie da się tej spineczki całej wyjąć.
Czujnik wbijałem delikatnie gumowym młotkiem. Stary czujnik od str.przegubu był schowany ok.1mm, ale gdzieś wyczytałem, że powinno to być ok.2 i pół mm. Na pewno nie może wystawać.
Warto zwrócić uwagę na to, jak i gdzie idzie stary kabelek. Jest to niby proste, ale po wycięciu go i montażu nowego trochę się motałem
To chyba na tyle. Składamy wszystko odwrotnie jak rozbieraliśmy i po bólu.
Opiszę jak wymieniałem przedni czujnik ABS. Szukałem na forum takiego opisu, ale nie znalazłem.
Więc zaczynamy.
Czujnik jest z przodu piasty za tarczą hamulcową.
Kostki kabla wchodzą w nadkole.
Otwór jest na tyle duży, że obie kostki pojedyńczo wyjdą, ale moje były zaizolowane razem i nie mieściły się. Kostki od czujnika i wiązki elektrycznej łączą się za schowkiem pasażera. Trzeba go zdjąć, odkręcając 5 śrub ( nasadka 8mm ). Są za rurą nawiewu, trzeba wymacać.
Tyle o kostkach, teraz to gorsze czyli czujnik.Musimy wyjąć półośkę. Jest to na forum opisane, ale postaram się jasno przedstawić jak to zrobić. Odkręcamy śrubę półosi ( nasadka 27mm i kawał rury )
Odkręcamy obudowę przegubu od strony skrzyni biegów ( są to trzy śruby ampule, chyba 7 mm. ale nie jestem pewny ), następnie odkręcamy pięć śrub przegubu przy skrzyni ( torksy ). Do tego użyłem porządnych kluczy i przedłużkę z kilku kompletów kluczy nasadowych. Jeżeli robimy prawą stronę autka, koła skręcamy maksymalnie w lewo. Przegub od str. skrzyni w miarę możliwość trzeba odepchnąć w górę i do przodu. Od str.koła można włożyć np.przedłużkę od nasadek w otwór po wyjętej śrubie i wpychać przegub. Jest trochę gimnastyki, ale do zrobienia .Teraz, lub wcześniej trzeba zdjąć zacisk hamulca ( dwa ampule 7mm ) i sprężyna od zewnątrz.
Po wyjęciu półosi można zobaczyć tę część czujnika którą trzeba wybić.
Mi to zajęło dużo, dużo czasu ( trudny dostęp, mało miejsca na naparzanie młotem ). W końcu zrobiłem jakąś przedłużkę, oczywiście od kompletu nasadek i z pomocą kolegi ( On naparzał, ja trzymałem ) wyszło. I TU "ZOONK"!!! Czujnik jest wsadzony w taką blaszkę rozporową i dopiero w otwór.
W komplecie z nowym czujnikiem tej blaszki nie było. Kupiłem go za stówę, może jakbym kupił Bosha za trzy stówy to by była.
Montaż nowego zaczynamy od wprowadzenia kostek do otworu w kolumnie amortyzatora i dalej do góry. Do wymiany lub zastąpienia, np. zwykłą ściąganą taśmą jest spinka przy złączce przewodu hamulcowego. Nie da się tej spineczki całej wyjąć.
Czujnik wbijałem delikatnie gumowym młotkiem. Stary czujnik od str.przegubu był schowany ok.1mm, ale gdzieś wyczytałem, że powinno to być ok.2 i pół mm. Na pewno nie może wystawać.
Warto zwrócić uwagę na to, jak i gdzie idzie stary kabelek. Jest to niby proste, ale po wycięciu go i montażu nowego trochę się motałem
To chyba na tyle. Składamy wszystko odwrotnie jak rozbieraliśmy i po bólu.
- Lechunlx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
- Imię: Leszek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gliwice
Hmmm...próbowałem właśnie wyjąć ten czujnik bez rozbierania przegubu no i poniekąd rozwiązałem swój problem...(teraz abs się nie załącza przy dohamowywaniu, wcale nie działa). Czujnik niestety się uszkodził ale też nie wyszedł. Czy naprawde jedynym sposobem wyjęcia tego czujnika jest wyjęcie przegubu ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pewnie, raczej nie. Ja go wybić nie mogłem, to jak go wyjąć...? ciągnąć za niego po zniszczeniu plastiku z kabelkiem...? Moim zdaniem się nie da. Tam jest kupa syfu, rdzy ( nie wiem skąd ) i ta blaszka w której siedzi czujnik. Trzeba wyjąć półośkę. A i tak się sporo namęczysz i naklniesz przy tym. ÂŻeby ułatwić, weź porządną przedłużkę, taką, żeby wystawała za błotnik i kumpla do pomocy. Naceluj, przystaw równo, przytrzymaj, a kumpel niech pier.....e porządnie. Co ma wyjść to wyjdzie, resztę wydłubiesz. Miłej i owocnej pracy :mrgreen:
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przed demontażem przegubu można spróbować rozgrzewać małym palnikiem piastę w koło czujnika ABS tak jak się robi z jakąkolwiek skorodowaną śrubą, której nie można odkręcić, wykręcić, wyciągnąć lub w ogóle nie da się ruszyć, zazwyczaj zawsze to pomaga.
Dzień wcześniej można spryskać te okolice WD-40. Obie metody powinny pomóc w wyciągnięciu czujnika bez demontażu przegubu.
Dzień wcześniej można spryskać te okolice WD-40. Obie metody powinny pomóc w wyciągnięciu czujnika bez demontażu przegubu.
- Lechunlx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
- Imię: Leszek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gliwice
Witam,
jestem świeżo po wymianie obu czujników ABS i muszę opisać swoje spostrzeżenia
Otóż w moim przypadku obyło się bez demontażu półosi. Wystarczyło zdjąć zacisk hamulca i tarcze oraz odkręcić metalową osłonkę czujnika. Następnie klucz 19 albo 21 pod czujnik i delikatnie ale stanowczo uderzałem młotkiem aż wyszedł (zrobiłem taką dźwigienkę) po wyjęciu czujnika można wyjąć koszyczek, jest on przecięty wzdłuż, więc trzeba znaleźć to miejsce i lekko go obruszać.
Obyło się również bez demontażu schowka, kabelki bez problemów wyszły Delikatny problem miałem z założeniem tego "dławika" gumowego, ale przy pomocy śrubokręta dało rade.
Co do tych spinek to udało mi się wyjąć obie bez uszkadzania ich, wystarczy nie ciągnąć za nie a wypchnąć je delikatnie z drugiej strony.
Przed założeniem nowych czujników oczywiście wyczyściłem w miare możliwości gniazdo i wydmuchałem wszystko dokładnie sprężonym powietrzem.
Z czujnikiem od strony pasażera musiałem chwilke powalczyć, natomiast od strony kierowcy w 3 uderzeniu wyszedł sam w rękach
No więc zanim ktoś zacznie od demontażu półosi warto sprawdzić, czy nie da się szybciej i prościej
Pozdrawiam
jestem świeżo po wymianie obu czujników ABS i muszę opisać swoje spostrzeżenia
Otóż w moim przypadku obyło się bez demontażu półosi. Wystarczyło zdjąć zacisk hamulca i tarcze oraz odkręcić metalową osłonkę czujnika. Następnie klucz 19 albo 21 pod czujnik i delikatnie ale stanowczo uderzałem młotkiem aż wyszedł (zrobiłem taką dźwigienkę) po wyjęciu czujnika można wyjąć koszyczek, jest on przecięty wzdłuż, więc trzeba znaleźć to miejsce i lekko go obruszać.
Obyło się również bez demontażu schowka, kabelki bez problemów wyszły Delikatny problem miałem z założeniem tego "dławika" gumowego, ale przy pomocy śrubokręta dało rade.
Co do tych spinek to udało mi się wyjąć obie bez uszkadzania ich, wystarczy nie ciągnąć za nie a wypchnąć je delikatnie z drugiej strony.
Przed założeniem nowych czujników oczywiście wyczyściłem w miare możliwości gniazdo i wydmuchałem wszystko dokładnie sprężonym powietrzem.
Z czujnikiem od strony pasażera musiałem chwilke powalczyć, natomiast od strony kierowcy w 3 uderzeniu wyszedł sam w rękach
No więc zanim ktoś zacznie od demontażu półosi warto sprawdzić, czy nie da się szybciej i prościej
Pozdrawiam
denx26,
Przeczytaj to: a6-c5-24-problem-z-obrotomierzem-silnika-vt31195.htm
Przeczytaj to: a6-c5-24-problem-z-obrotomierzem-silnika-vt31195.htm
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- Lechunlx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
- Imię: Leszek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gliwice
Polecałbym sprawdzenie prędkości obrotowych na czujnikach VAG'iem. Mi po założeniu nowych i skasowaniu błędów kontrolka tez się szybko zaświeciła. Okazało się, że czujniki źle czytają prędkość bo było za mało wbite. Auto na lewarek, komputer z VAG i dobijanie delikatnie czujników.
Teraz nie mam żadnych problemów przy dohamowywaniu itp. ABS działa miodzio
Teraz nie mam żadnych problemów przy dohamowywaniu itp. ABS działa miodzio
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
nareszcie udało mi się wyciągnąć tego bolca.... obcęgami go wyciągałem ale poszedł , kostki musiałem od wewnątrz (schowek rozkręcić) wiecie jak sprawdzić czy jest dobry czujnik? a ten koszyczek został w środku to dobrze czy źle ? ten otwór trzeba przeczyścić wd40?
[ Dodano: 2016-10-23, 20:14 ]
sprawdzałem i chyba jest dobry czy to wina tego że nie był wcześniej zakonserwowany i po prostu się sam w sobie zakurzył i nie działa ?
[ Dodano: 2016-10-25, 18:52 ]
czujnik wyczyszczony z przodu i od razu brak pojawiającej się kontrolki ABS
[ Dodano: 2016-10-23, 20:14 ]
sprawdzałem i chyba jest dobry czy to wina tego że nie był wcześniej zakonserwowany i po prostu się sam w sobie zakurzył i nie działa ?
[ Dodano: 2016-10-25, 18:52 ]
czujnik wyczyszczony z przodu i od razu brak pojawiającej się kontrolki ABS
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga