Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [ALL 2.7 i 3.0 TDI] Kopci na biało na zimnym, nowe w

Silniki wysokoprężne
mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[ INNY] [ALL 2.7 i 3.0 TDI] Kopci na biało na zimnym, nowe w

Post autor: mietek69 » 21 paź 2016, 22:32

Autko moje jak w profilu, przebieg 290tyś km. Wtryski wymienione na początku września na fabrycznie nowe (stare nie dawały żadnych złych objawów- tylko korekty poza zakresem). Póki było ciepło rano to było ok, odkąd przyszły chłodne poranki chwile po odpaleniu pojawia się lekki biały dymek, a odkąd pada problem się nasilił. Występuje tylko na wolnych obrotach i dopóki auto się nie rozgrzeje (do ok 80st.C). Na ciepłym czysto.
Zrobiłem na nowych wtryskach zaledwie 4000km, są dobrze dobrane i zakodowane prawidłowo, cały czas leje paliwo z shella, błędów na vagu brak, odczyty ciśnień i temperatur dobre, płynu chłodniczego nie ubywa, oleju nie przybywa, średnie spalanie wzrosło z 10 na 11l/100km. Dodam, że fabrycznie nie mam filtru FAP.
Czy te auta tak mają w wilgotne i zimne dni?? Czy ktoś już miał coś podobnego po wymianie?? Dziś dzwoniłem do znajomego z serwisu Audi i do Krakowskiego oddziału BOSCH i żaden się nie spotkał z nowymi wtryskiwaczami, które tak szybko by padły...
Ps.Wstawiam foto tego co było dziś rano.

Obrazek
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 21 paź 2016, 23:25

Kolego zajrzyj tutaj a6c6-30tdi-kopcenie-na-bialo-vt20997.htm może to coś Ci pomoże.
Pozdr.
Jak samochód, to tylko Audi;)

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 22 paź 2016, 01:29

a to nie jest po prostu woda dostajaca sie do wydechów (czy tam skraplająca) ?
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 22 paź 2016, 11:33

Na to wychodzi, że wtryski u mnie też zauważyłem że dymi na biało jak stoi odpalony na postoju.

Gadałem przed chwilą z kolegą który się zajmuję regeneracją wtrysków, i powiedział, ze dymienie na biało może być z kilku powodów, i np. rano korektor zimny i wypala z niego co tam siedzi; olej w rurach przed korektorem. Kazał mi wyłączyć i zaślepić EGR wyczyścić wszystko z oleju i wtedy sprawdzić czy dalej - ogólnie najważniejsze żeby nie kopcił po rozgrzaniu i w czasie jazdy.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 22 paź 2016, 18:41

Dziękuję za podzielenie się informacją:)

Właśnie wróciłem z garażu, założyłem stare wtryski a te zawioze we wtorek na sprawdzenie, póki są na gwarancji.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 23 paź 2016, 01:13

Jak już ogarniesz ten temat to daj znać jaka była przyczyna tego kopceni <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 23 paź 2016, 10:21

mietek69, a na starych to samo??

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 23 paź 2016, 11:13

Niby to samo ale inaczej. Nie wiem, może dlatego, że leżały 2 miechy na półce a dwa to na bank już nie będą sie kody zgadzały po takim przelocie (290tys km), trzy to korekty w blokach72-77 jeszcze się nie ulożyły. Za dużo niejasności.

Na gorsze: kopci bym powiedzial nawet mocniej i wyraźnie dym jest jest bialo-niebieski (kiedyś tak nie miały). Kultura pracy gorsza i glośniejsza.

Jedyne co zostało bez zmian to po nagrzaniu czysto.

Jeśli się okaże, że sprawdzenie potwierdzi sprawność wtryskiwaczy to zakładam i dopoki nie wyskoczy błąd to zostawiam. Najbardziej niebezpieczne dla silnika (rozrzad i wtryski w trakcie) wykluczyłem.

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukirks83 » 23 paź 2016, 13:04

ja bym sprawdził kompresję dodatkowo, żeby wykluczyć pierścienie
do samego końca, mojego lub jej :)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 25 paź 2016, 20:29

Fakt sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi (choć ew. spadki to nie muszą być pierscienie), ale tak teraz myślę o tym wypalaniu oleju z dolotu: autem robie dziennie 80-100km ale nie na raz tylko rano 20km , później po 8h pracy odcinki od 5-15km do klientów w odstepach 50minut i na koniec powrót do domu 20km. Silnik niby ciepły juz po południu ALE to co sie gromadzi w dolocie nie wypala się. Nie ma okazji żeby to auto porządnie przegonić.

[ Dodano: 2016-10-25, 20:29 ]
Byłem dziś na sprawdzeniu wtryskiwaczy w serwisie Bosch i wszystko jest ok, parametry trzymaja idealne (nalatane tylko 4000km) więc to co widac na foto ja uznaje za normalny w tym silniku proces spalania w trakcie rogrzewania i zostawiam w spokoju. Pora w końcu zacząć cieszyć się z jazdy:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga