Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARE 2.7 250 KM] Norma Oliwy dla 2.7 bit

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

[ARE 2.7 250 KM] Norma Oliwy dla 2.7 bit

Post autor: Krix0 » 17 paź 2016, 21:47

Witam
Jako ze głowa już mnie boli od tego tematu proszę o pomoc.
Sytuacja wygląda tak:
Silnik zalany w tej chwili Elf Evolution 900 NF 5W40

Która norma jest dla mojego silnika
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.

Obstawiam 503 01 czyli obecnie 504, czy prawidłowo?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 22:19 przez Krix0, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 paź 2016, 22:04

jeśli wymieniasz co 10-15 tyś km to myślę że 502.00

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 17 paź 2016, 22:12

Wymieniam co 5 tys lub częściej mało jeżdżę ale jak już to lekko nie ma.
Nie chce zalać byle czym to że mało jeżdżę nie znaczy że chce oszczędzać na oliwę bo mi wystarczy taki olej.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 paź 2016, 23:43

Jak najbardziej lej se LM 0W40 nada się do twoich wymagań :)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 18 paź 2016, 06:41

502 00 -> http://www.blauparts.com/audi-oils/reco ... -oils.html
wg tego w 2003 w allroadzie 2.7T fabryka zalewała 0w30 a jak masz ciężką nogę to jak kolega wyżej napisał 0w40 też będzie ok.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 18 paź 2016, 20:02

Dobra mam 3 oleje niech ktoś mi powie który jest najlepszy dla mojego silnika.

Valvoline Synpower 0W-40
Obrazek

SAE viscosity grade 0W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. ASTM D-445 13,5
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC .ASTM D-445 77
Viscosity Index ASTM D-2270 180
Viscosity, mPa.s -35°C. ASTM D-5293 <6200
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10,1
Pour Point, &#186;C ASTM D-5949 -51
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,843
Flash Point, COC, &#186;C. ASTM D-92 230

--------------------------------------------------------------------------------------------

LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40

Obrazek

SAE class (engine oils) 0W-40 SAE J300
Density at 15 °C DIN 51757 0,845 g/cm³
Viscosity at 40 °C ASTM D 7042-04 81,0 mm&#178;/s
Viscosity at 100 °C ASTM D 7042-04 14,0mm&#178;/s
Viscosity at -40°C (MRV) ASTM D4684 < 60000 mPas
Viscosity at -35°C (CCS) ASTM D5293 <= 6200 mPas
Viscosity index DIN ISO 2909 179
HTHS at 150°C ASTM D548 >= 3,5 mPas

---------------------------------------------------------------------------------------------

Motul 8100 X-Max 0W40

Obrazek

Klasa lepkości SAE J 300 0W-40
Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.841
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 13,5 mm&#178;/s
Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 76,2 mm&#178;/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 3,6 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 184
Temperatura płynięcia ASTM D97 -45°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C
Popioły siarczanowe ASTM D874 1,1% masy
TBN ASTM D2896 10,1 mg KOH/g

--------------------------------------------------------------------------------------------------

MILLERS OILS XF LONGLIFE 0w40

Obrazek

SAE klasa lepkości: 0W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,845
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 84,6 cSt
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,200 cP max
TBN mg KOH/g&#8230;10,11

----------------------------------------------------------------------------------------


Mobil 1 New Life&#8482; 0W-40


Obrazek

Lepkość kin., cSt (ASTM D445) w temp. 40&#186;C 75
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)w temp. 100&#186; C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40&#186;C cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa&#8226;s] w 150°C (ASTM D4683) 3.8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11.8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85

Dla mnie to czarna magia ale dla fachowca to wiele, wiec czekam na podpowiedz kogoś kto się na tych cyferkach zna

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 18 paź 2016, 21:35

Według mnie LM lub Motul. Osobiście skłaniam się do LM ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Norma Oliwy dla 2.7 bit

Post autor: Moreno » 18 paź 2016, 22:13

Ja pitole... <lol>
Krix0 pisze: VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.

Obstawiam 503 01 czyli obecnie 504, czy prawidłowo?
Nie, nie prawidłowo.

Producent zaleca oleje z normą VW 500 00 VW 502 00 oraz VW 501 01, a dla przedłużonych interwalów (czyli ten cały long life) VW 503 00. ...oczywiście nie jest powiedziane, że tego 503 nie możesz zmieniać częściej, ale to dość kosztowna zabawa jak na ceny olejów. :)

Wszyscy sie za przeproszeniem spuszczacie nad tą lepkością, a nikt nie pomyślał o grubości filmu olejowego. A to bardzo istotny parametr.

Ja leje Valvoline 5W-40, który ma aprobatę VW 502 00, a interwał wymiany robię co 10-11kkm. ...bo żaden, nawet najlepszy "żłoty" olej z najróżniejszymi uszlachetniaczami nie zapewni lepszej ochrony silnika niż częsta wymiana zwykłego oleju zalecanego przez producenta pojazdu. :)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 18 paź 2016, 23:45

Moreno, oczywista oczywistość, że najważniejsza jest wymiana oleju na czas. A nawet przed czasem. Jak się ostro samochód użytkuje to olej się degraduje dużo szybciej... z tym że właśnie dlatego kupuje się wysokiej jakości oleje w pełni syntetyczne, bo się wolniej degradują. Grubość filmu olejowego też zależy od lepkości między innymi... Gruby film olejowy i wysoka lepkość = większe opory w silniku, lecz też i mniej oleju będzie wpieprzał silnik oraz co ważne, będzie lepiej chroniony w 'trudnych' warunkach.

Ale bla bla, oczywiście nie ma się co spuszczać nad samą lepkością, choć już nad indeksem lepkości warto się pochylić.

Ważne, w sumie najważniejsze, jest dobrać odpowiedni olej do sposobu użytkowania pojazdu. No i pilnowanie zmian.

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 19 paź 2016, 04:10

Krix0 pisze:Dobra mam 3 oleje niech ktoś mi powie który jest najlepszy dla mojego silnika.
Podałeś więcej niż trzy, ale i tak wszystkie oleje o których wspomniałeś są b. wysokiej jakości i który byś nie wybrał, to zrobisz dobrze.
Mobil 1 New Life 0W40 to nie syntetyk (w myśl naszych przepisów to syntetyk, ale już w/g niemieckich - nie), ale to b. dobrej jakości olej (HTHS - 3.8, niski NOAK), na którym śmigałem wcześniej, ale kupowany był zawsze w Niemczech. Ten zalewany w Kraju był "nie polecany" przez człowieka, który w tym siedzi ... nie wiem, czy słusznie, ale skoro osoba, która z tego żyje odradzała, to posłuchałem. Teraz latam na Motulu X-Maxie, głównie ze względu na parametry podobne do New Life, no i pełen syntetyk <okok>
Bierz jakikolwiek z podanych przez Ciebie ze sprawdzonego źródła, a nie będziesz zawiedziony.
Jeśli producent auta zaleca 5W30, to na przejazdy bardziej forsowne, jak autostradowe, zaleca się lać 0W40, ewentualnie 5W40. W wyjątkowe upały + dynamiczna jazda, zaleca się nawet W50.
To wszystko nie oznacza, że 5W30 nie spełni swojego zadania, ale ale ... jeśli lubimy czasem pedał głębiej wciskać w podłogę, to trzeba częściej go zmieniać ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 paź 2016, 00:45

mrporpoise pisze:Jak się ostro samochód użytkuje to olej się degraduje dużo szybciej...
Tak gwoli ścisłości to ciągła jazda na krótkich dystansach najbardziej degraduje (zasyfia) olej. ...silnik też się szybko wyeksploatuje nie robiąc dużych przebiegów. Natomiast wypad w trasę jakieś 200km czy więcej jest zbawiennym uczynkiem zarówno dla oleju jak i silnika. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga