[ARE 2.7 250 KM] Norma Oliwy dla 2.7 bit
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
[ARE 2.7 250 KM] Norma Oliwy dla 2.7 bit
Witam
Jako ze głowa już mnie boli od tego tematu proszę o pomoc.
Sytuacja wygląda tak:
Silnik zalany w tej chwili Elf Evolution 900 NF 5W40
Która norma jest dla mojego silnika
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
Obstawiam 503 01 czyli obecnie 504, czy prawidłowo?
Jako ze głowa już mnie boli od tego tematu proszę o pomoc.
Sytuacja wygląda tak:
Silnik zalany w tej chwili Elf Evolution 900 NF 5W40
Która norma jest dla mojego silnika
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
Obstawiam 503 01 czyli obecnie 504, czy prawidłowo?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 22:19 przez Krix0, łącznie zmieniany 1 raz.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
502 00 -> http://www.blauparts.com/audi-oils/reco ... -oils.html
wg tego w 2003 w allroadzie 2.7T fabryka zalewała 0w30 a jak masz ciężką nogę to jak kolega wyżej napisał 0w40 też będzie ok.
wg tego w 2003 w allroadzie 2.7T fabryka zalewała 0w30 a jak masz ciężką nogę to jak kolega wyżej napisał 0w40 też będzie ok.
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Dobra mam 3 oleje niech ktoś mi powie który jest najlepszy dla mojego silnika.
Valvoline Synpower 0W-40
SAE viscosity grade 0W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. ASTM D-445 13,5
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC .ASTM D-445 77
Viscosity Index ASTM D-2270 180
Viscosity, mPa.s -35°C. ASTM D-5293 <6200
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10,1
Pour Point, ºC ASTM D-5949 -51
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,843
Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 230
--------------------------------------------------------------------------------------------
LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40
SAE class (engine oils) 0W-40 SAE J300
Density at 15 °C DIN 51757 0,845 g/cm³
Viscosity at 40 °C ASTM D 7042-04 81,0 mm²/s
Viscosity at 100 °C ASTM D 7042-04 14,0mm²/s
Viscosity at -40°C (MRV) ASTM D4684 < 60000 mPas
Viscosity at -35°C (CCS) ASTM D5293 <= 6200 mPas
Viscosity index DIN ISO 2909 179
HTHS at 150°C ASTM D548 >= 3,5 mPas
---------------------------------------------------------------------------------------------
Motul 8100 X-Max 0W40
Klasa lepkości SAE J 300 0W-40
Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.841
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 13,5 mm²/s
Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 76,2 mm²/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 3,6 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 184
Temperatura płynięcia ASTM D97 -45°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C
Popioły siarczanowe ASTM D874 1,1% masy
TBN ASTM D2896 10,1 mg KOH/g
--------------------------------------------------------------------------------------------------
MILLERS OILS XF LONGLIFE 0w40
SAE klasa lepkości: 0W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,845
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 84,6 cSt
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,200 cP max
TBN mg KOH/g…10,11
----------------------------------------------------------------------------------------
Mobil 1 New Life™ 0W-40
Lepkość kin., cSt (ASTM D445) w temp. 40ºC 75
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)w temp. 100º C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3.8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11.8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85
Dla mnie to czarna magia ale dla fachowca to wiele, wiec czekam na podpowiedz kogoś kto się na tych cyferkach zna
Valvoline Synpower 0W-40
SAE viscosity grade 0W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. ASTM D-445 13,5
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC .ASTM D-445 77
Viscosity Index ASTM D-2270 180
Viscosity, mPa.s -35°C. ASTM D-5293 <6200
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 10,1
Pour Point, ºC ASTM D-5949 -51
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,843
Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 230
--------------------------------------------------------------------------------------------
LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40
SAE class (engine oils) 0W-40 SAE J300
Density at 15 °C DIN 51757 0,845 g/cm³
Viscosity at 40 °C ASTM D 7042-04 81,0 mm²/s
Viscosity at 100 °C ASTM D 7042-04 14,0mm²/s
Viscosity at -40°C (MRV) ASTM D4684 < 60000 mPas
Viscosity at -35°C (CCS) ASTM D5293 <= 6200 mPas
Viscosity index DIN ISO 2909 179
HTHS at 150°C ASTM D548 >= 3,5 mPas
---------------------------------------------------------------------------------------------
Motul 8100 X-Max 0W40
Klasa lepkości SAE J 300 0W-40
Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.841
Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 13,5 mm²/s
Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 76,2 mm²/s
Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 3,6 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 184
Temperatura płynięcia ASTM D97 -45°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C
Popioły siarczanowe ASTM D874 1,1% masy
TBN ASTM D2896 10,1 mg KOH/g
--------------------------------------------------------------------------------------------------
MILLERS OILS XF LONGLIFE 0w40
SAE klasa lepkości: 0W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,845
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 84,6 cSt
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,200 cP max
TBN mg KOH/g…10,11
----------------------------------------------------------------------------------------
Mobil 1 New Life™ 0W-40
Lepkość kin., cSt (ASTM D445) w temp. 40ºC 75
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)w temp. 100º C 13,5
Wskaźnik lepkości 185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3.8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11.8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85
Dla mnie to czarna magia ale dla fachowca to wiele, wiec czekam na podpowiedz kogoś kto się na tych cyferkach zna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: Norma Oliwy dla 2.7 bit
Ja pitole...
Producent zaleca oleje z normą VW 500 00 VW 502 00 oraz VW 501 01, a dla przedłużonych interwalów (czyli ten cały long life) VW 503 00. ...oczywiście nie jest powiedziane, że tego 503 nie możesz zmieniać częściej, ale to dość kosztowna zabawa jak na ceny olejów.
Wszyscy sie za przeproszeniem spuszczacie nad tą lepkością, a nikt nie pomyślał o grubości filmu olejowego. A to bardzo istotny parametr.
Ja leje Valvoline 5W-40, który ma aprobatę VW 502 00, a interwał wymiany robię co 10-11kkm. ...bo żaden, nawet najlepszy "żłoty" olej z najróżniejszymi uszlachetniaczami nie zapewni lepszej ochrony silnika niż częsta wymiana zwykłego oleju zalecanego przez producenta pojazdu.
Nie, nie prawidłowo.Krix0 pisze: VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
Obstawiam 503 01 czyli obecnie 504, czy prawidłowo?
Producent zaleca oleje z normą VW 500 00 VW 502 00 oraz VW 501 01, a dla przedłużonych interwalów (czyli ten cały long life) VW 503 00. ...oczywiście nie jest powiedziane, że tego 503 nie możesz zmieniać częściej, ale to dość kosztowna zabawa jak na ceny olejów.
Wszyscy sie za przeproszeniem spuszczacie nad tą lepkością, a nikt nie pomyślał o grubości filmu olejowego. A to bardzo istotny parametr.
Ja leje Valvoline 5W-40, który ma aprobatę VW 502 00, a interwał wymiany robię co 10-11kkm. ...bo żaden, nawet najlepszy "żłoty" olej z najróżniejszymi uszlachetniaczami nie zapewni lepszej ochrony silnika niż częsta wymiana zwykłego oleju zalecanego przez producenta pojazdu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Moreno, oczywista oczywistość, że najważniejsza jest wymiana oleju na czas. A nawet przed czasem. Jak się ostro samochód użytkuje to olej się degraduje dużo szybciej... z tym że właśnie dlatego kupuje się wysokiej jakości oleje w pełni syntetyczne, bo się wolniej degradują. Grubość filmu olejowego też zależy od lepkości między innymi... Gruby film olejowy i wysoka lepkość = większe opory w silniku, lecz też i mniej oleju będzie wpieprzał silnik oraz co ważne, będzie lepiej chroniony w 'trudnych' warunkach.
Ale bla bla, oczywiście nie ma się co spuszczać nad samą lepkością, choć już nad indeksem lepkości warto się pochylić.
Ważne, w sumie najważniejsze, jest dobrać odpowiedni olej do sposobu użytkowania pojazdu. No i pilnowanie zmian.
Ale bla bla, oczywiście nie ma się co spuszczać nad samą lepkością, choć już nad indeksem lepkości warto się pochylić.
Ważne, w sumie najważniejsze, jest dobrać odpowiedni olej do sposobu użytkowania pojazdu. No i pilnowanie zmian.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Podałeś więcej niż trzy, ale i tak wszystkie oleje o których wspomniałeś są b. wysokiej jakości i który byś nie wybrał, to zrobisz dobrze.Krix0 pisze:Dobra mam 3 oleje niech ktoś mi powie który jest najlepszy dla mojego silnika.
Mobil 1 New Life 0W40 to nie syntetyk (w myśl naszych przepisów to syntetyk, ale już w/g niemieckich - nie), ale to b. dobrej jakości olej (HTHS - 3.8, niski NOAK), na którym śmigałem wcześniej, ale kupowany był zawsze w Niemczech. Ten zalewany w Kraju był "nie polecany" przez człowieka, który w tym siedzi ... nie wiem, czy słusznie, ale skoro osoba, która z tego żyje odradzała, to posłuchałem. Teraz latam na Motulu X-Maxie, głównie ze względu na parametry podobne do New Life, no i pełen syntetyk
Bierz jakikolwiek z podanych przez Ciebie ze sprawdzonego źródła, a nie będziesz zawiedziony.
Jeśli producent auta zaleca 5W30, to na przejazdy bardziej forsowne, jak autostradowe, zaleca się lać 0W40, ewentualnie 5W40. W wyjątkowe upały + dynamiczna jazda, zaleca się nawet W50.
To wszystko nie oznacza, że 5W30 nie spełni swojego zadania, ale ale ... jeśli lubimy czasem pedał głębiej wciskać w podłogę, to trzeba częściej go zmieniać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Tak gwoli ścisłości to ciągła jazda na krótkich dystansach najbardziej degraduje (zasyfia) olej. ...silnik też się szybko wyeksploatuje nie robiąc dużych przebiegów. Natomiast wypad w trasę jakieś 200km czy więcej jest zbawiennym uczynkiem zarówno dla oleju jak i silnika.mrporpoise pisze:Jak się ostro samochód użytkuje to olej się degraduje dużo szybciej...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga