System dostępny był w modelach poliftowych i tylko w ich zderzakach (wszystkich) jest przygotowane miejsce pod sterowniki asystenta - są dwa, master i slave. Oprócz w/w sterowników potrzebne są jeszcze lusterka z lampkami ostrzegawczymi (tylko polift) oraz włącznik systemu w konsolę no i oczywiście wtyczki do sterowników i wtyczka do włącznika. Ja dodatkowo dołożyłem złączkę pomiędzy instalacją zew. i wew. Ogółem zużyłem około 40 konektorów

Jak to wygląda czasowo? - do tej pory jeden dzień na ogarnięcie lusterek i drugi na montaż sterowników wraz z przygotowaniem kabelków i wprowadzenie ich do środka auta. Przewiduję jeszcze co najmniej jeden dzień (może 1,5) na montaż wyłącznika i ogarnięcie instalacji wewnątrz - niestety muszę się dobrać do licznika bo trzeba do niego doprowadzić jeden przewód z wyłącznika…
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/side-assist-a6-c6/
Poniżej kilka zdjęć z tym co udało mi się zrobić do tej pory:
1. Lusterka z lampkami ostrzegawczymi - ponieważ moje lusterka były nieskładane :shock: to przy okazji postanowiłem przerobić na składane. Swoje lusterka odłożyłem na półkę a kupiłem podstawy w wersji składanej plus obudowy pod lampki asystenta, no i lampki (lakiernik pomalował i jest ok.). Dodatkowo kupiłem przełącznik lusterek z funkcją składania (poprosiłem o przysłanie z przełącznikiem takiej podkładki z ikonkami - widać na zdjęciu) a ponieważ wszystkie „rączki z dziurką” na symbol złożonych lusterek były mocno sfatygowane postanowiłem wykorzystać swoją - wywierciłem w niej dziurkę (chyba fi 6 lub 7) i też jest ok.
2. Demontaż zderzaka - niestety z uwagi na dwie nakrętki mocujące trzeba zdjąć praktycznie całą tapicerkę w bagażniku.
3. Montaż sterowników - na pierwszym zdjęciu widać „to specjalne” miejsce.
4. Instalacja zewnętrzna:
- przygotowane wtyczki (to co lubię najbardziej),
- zmierzyłem odległość pomiędzy sterownikami… i gotowe - do owijania wiązki na zew. użyłem taśmy wodo i olejo-odpornej TESA (nowy nabytek

- po wywierceniu otworków fi 6 gotową wiązkę zewnętrzną zamontowałem do zderzaka na kołkach widocznych na zdjęciu,
5. Instalacja wewnętrzna:
- jak pisałem potrzeba dużo kabelkóów

- do bagażnika wszedłem przez tą samą przelotkę co instalacja czujników cofania - widać moją ponadplanową złączkę,
- doszedłem do tego punktu…
Będę aktualizował temat wraz z postępem prac.