Witam Wszystkich serdecznie. Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Widziałem ze temat był przerabiany wiele razy, ludzie byli odsyłani do ASO do akcji serwisowej, niektórzy musieli wymienić wentylator itd. Nigdzie jednak nie znalazłem gdzie mogę zlokalizować ten czujnik/czujniki w tym silniku. Myślę że znalazłem jeden ale wygląda na 2 pinowy (tylko dwa kabelki) , czy to oznacza ze powinien być drugi? Bo wiele z was pisało że mają 4 pinowe tzw. G2/G62 w jednym W sumie to zrobiłem test VAGiem na oba czujniki i oba maja bardzo zbliżone odczyty, na zimnym 11.7 i 12.0 a wentylator się załącza odrazu na pełne obroty. Jesli to nie czujniki to co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Jesli wentylator miałby być zepsuty, to dlaczego nadal kreci? Jeszcze co zaowazyle to to , ze jesli samochód postoi tak z 3-4 dni to wentylator się nie włącza przez pierwsze pół dnia, lecz później problem powraca.
Z góry dziękuję za wszelka pomoc
Pozdrawiam forumowiczów.
[ Dodano: 2016-01-08, 16:37 ]
Znalazlem link do ksiazki w PDF Service training VW gdzie sa bardzo fajnie opisane wszystkie podzespoly silnika 3.0 tdi V6 . Znalazłem w nim opis i lokalizacje wszystkich czujnikow, mam nadzieje ze rozmieszczenie bedzie takie samo, albo przynajmniej podobne do tego w moim 2.7 tdi V6. I z tego co widac to w tych silnikach sa dwa sensory, G62 i drugi G83 ktory mierzy temperature plynu chlodzacego na wylocie z chlodnicy. Czy moze ktos cos wiecej o nim wie? Czy ktorys z nich moze miec wplyw na predkosc wiatraka nawet jezeli oba maja dobre odczyty na VAGu? A tak wogole, czy ktos wie jak odczytac temperature VAGiem z G83?
Tak czy owak zamieszczam go tutaj, mam nadzieje ze pomoze wielu forumowiczą.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_350.pdf - a tu link bezposrednio na strone jak byly by klopoty ze sciagnieciem.
Jest po angielsku, ale mysle ze z obrazkami nikt nie bedzie mial problemu
Pozdrawiam i wyczekuje odpowiedzi na reszte moich pytan.
Lokalizacja czujnika temperatury cieczy w Audi A6 C6 2.7tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 lis 2011, 13:05
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Witaj. Miałem podobny problem do Ciebie. Nie wiem czy to ten czujnik. W tym silniku są dwa czujniki temp. cieczy. Jeden przy chłodnicy. Drugi znajduje się z tylu silnika. Własnie ten drugi oznaczony jako zielony zepsuł się w moim przypadku. Wymiana jest prosta. Trwa max 30 minut. Sam to zrobiłem. Czujnik tani 30zł. Problem u mnie polegął na tym ze jak odpalałem silnik temp. silnika była na poziomie 90 stopni. Silnik wariował nie działało ssanie, trząsł się itp. Jak się nagrzał było Ok. Musisz podpiąć vaga pod auto i sprawdzić dokładne oznaczenia uszkodzonego czujnika, VCDS np powinien to pokazać.
Nachyl się dobrze i poszukaj takiego czujnika z wtyczką szary lub zielony u mnie.
Ps. sprawdziłem u mnie uszkodzony był czujnik o numerze 06A919501A
Nachyl się dobrze i poszukaj takiego czujnika z wtyczką szary lub zielony u mnie.
Ps. sprawdziłem u mnie uszkodzony był czujnik o numerze 06A919501A
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i mam mały,wielki problem.
Moje auto to Audi a7 z 2012 roku, 3.0 tdi 245km,s-tronic.
Niedawno kupiłem auto,od jakiegoś czasu zauważyłem,że po przejechechaniu parunastu kilometrów i po zgaszeniu auta, gdy auto ma 90stopni na wskażniku w liczniku wiatrak chodzi jeszcze ok 5min na najwyższych obrotach. Gdy ponownie odpale auto zauważam ,że na liczniku jest ok 75 stopni i wiatraki cichną.
Dodam,że podczas jazdy w trasie czasami temperatura spada do 60-70stopni a w miescie wzrasta do 90stopni. Myślałem,że problemem jest zepsuty czujnik temperatury,ale po wymianie nic nie uległo zmianie,dodam jeszcze że po właczeniu zapłonu rano,gdy auto powinno być zimne na zegarach pokazuje jedną kreskę,czyli ok 60stopni.
Podłączając auto pod komputer pokazało mi tylko raz Że nieprawidłowe działąnie dodatkowej pompki cieczy chłodzącej.
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
Jestem tu nowy i mam mały,wielki problem.
Moje auto to Audi a7 z 2012 roku, 3.0 tdi 245km,s-tronic.
Niedawno kupiłem auto,od jakiegoś czasu zauważyłem,że po przejechechaniu parunastu kilometrów i po zgaszeniu auta, gdy auto ma 90stopni na wskażniku w liczniku wiatrak chodzi jeszcze ok 5min na najwyższych obrotach. Gdy ponownie odpale auto zauważam ,że na liczniku jest ok 75 stopni i wiatraki cichną.
Dodam,że podczas jazdy w trasie czasami temperatura spada do 60-70stopni a w miescie wzrasta do 90stopni. Myślałem,że problemem jest zepsuty czujnik temperatury,ale po wymianie nic nie uległo zmianie,dodam jeszcze że po właczeniu zapłonu rano,gdy auto powinno być zimne na zegarach pokazuje jedną kreskę,czyli ok 60stopni.
Podłączając auto pod komputer pokazało mi tylko raz Że nieprawidłowe działąnie dodatkowej pompki cieczy chłodzącej.
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
Witam.
Moje auto to audi a7
Moje auto to audi a7
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga