Po dłuższym postoju puszcza niebieska chmurkę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
- Lokalizacja: Radom
Po dłuższym postoju puszcza niebieska chmurkę
Siema. Ostatnio zauważyłem że po dłuższym postoju tz. Po jakiś 2 dniach wsiadłem rano do pracy i otwierając brame zauważyłem że przez chwile przykapca sobie na niebiesko. Czyzby uszczelniacze albo turbo ??. I na zimnym słychać po odpaleniu łańcuch pod pokrywa. Smoka wymienilem na nowy orginał. Olej Motul 10w40 zalalem takim bo był takim zalany u Niemca. Byla stara kartka z wymiany. I jeszcze co jak odkrecam korek wlewu oleju zauwazylem czarny nagar przy wlewie za jak palcem rusze po tym to zastaje na palcu chyba trzeba odkręcić pokrywe i wyczyscic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
- Lokalizacja: Radom
Jak ściągalem miske to no duzo tego syfu nie bylo wydaje mi sie ze jak wszedzie wymienilem smoko. Czyli trzeba by kupic uszczele odkrecic i wyczyscie co sie da i przed wymianą plukanke jakas zrobić. Natsawnik tz. Napinacz lancucha ? Da się jakos sprawdzić poprawność działania przy okazji jak bede sxiagal pokrywe sprawdze slizg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
Widze, że kolga ma taki sam silnik. U mnie tez bede wymieniac napinacz+ lanuch. Jesli halasuje ci na wolnych obrotach jak Diesel, przy temp plynu 90 i oleju 80+ na blacie to na 99% jest to wlasnie wadliwy napinacz i/lub rozciagniety lanuch. Ten 1 % to niskie cisnienei oleju.
W AWT jest napinacz elektryczny z wtyczka, cena jest masakryczna oryginalu. Uzywki i zamienniki chinskie tez sa .g warte. Ja zamowilem od sprzedawcy z a4klub, FEBI napinacz, bez wtyczki. Wtyczka nie daje kompletnie nic poza ekologia, nie wplywa to w zaden negatywny sposob na prace silnika/spalanie. Jedyny objaw to CHECK na desce. Sprawdzilem to na sobie. jezdzilem z odlaczona wtyczka i niczego niepokojacego nie zauwazylem.
Wymiana napinacza jest banalna. Pamietaj o nowych uszczelkach. Przy wymianie lancuszka do kompletu, jest troche wiecej zabawy ale do ogarniecia, bez zdejmowania rozrzadu/pasa przedniego.
BTW. Zmien olej na full syntetyk 5w40 motul/valvoline/ LM. 10w40 nie nadaje sie do silnikow z turbo. Ja mam przebieg 280k i smigam na full syntetyku. Nic sie nie rozszczelnilo, poza dolewaniem oleju od wymiany do wymiany. Rowniez stosuje plukanke co 2 wymiany oleju.
Widze, że kolga ma taki sam silnik. U mnie tez bede wymieniac napinacz+ lanuch. Jesli halasuje ci na wolnych obrotach jak Diesel, przy temp plynu 90 i oleju 80+ na blacie to na 99% jest to wlasnie wadliwy napinacz i/lub rozciagniety lanuch. Ten 1 % to niskie cisnienei oleju.
W AWT jest napinacz elektryczny z wtyczka, cena jest masakryczna oryginalu. Uzywki i zamienniki chinskie tez sa .g warte. Ja zamowilem od sprzedawcy z a4klub, FEBI napinacz, bez wtyczki. Wtyczka nie daje kompletnie nic poza ekologia, nie wplywa to w zaden negatywny sposob na prace silnika/spalanie. Jedyny objaw to CHECK na desce. Sprawdzilem to na sobie. jezdzilem z odlaczona wtyczka i niczego niepokojacego nie zauwazylem.
Wymiana napinacza jest banalna. Pamietaj o nowych uszczelkach. Przy wymianie lancuszka do kompletu, jest troche wiecej zabawy ale do ogarniecia, bez zdejmowania rozrzadu/pasa przedniego.
BTW. Zmien olej na full syntetyk 5w40 motul/valvoline/ LM. 10w40 nie nadaje sie do silnikow z turbo. Ja mam przebieg 280k i smigam na full syntetyku. Nic sie nie rozszczelnilo, poza dolewaniem oleju od wymiany do wymiany. Rowniez stosuje plukanke co 2 wymiany oleju.
Ale bzdury piszesz....nastawnik i napinacz to sa dwie rózne rzeczy. Nastawnik zmienia faze rozrzadu i steruje nim ECU poprzez ta cewke z kablem,co sie przedkłada nie na ekologie a przebieg momentu obrotowego. Masz go i u dołu i u góry a jak wywalisz bez remapu i wsadzisz napinacz to masz w połowie zakresu rozjechaną "kreske" w tym silniku to bodajże 12stopni jest więc nie tak wiele ale ja mam u siebie 13 i odczuwam ich prace gdy zmieniają faze.
Jak kogos nie stac może se u kumatego zrobic remap który mu uśredni wartośc wszak silnik bedzie i tak gorzej jechał jak na ori konfiguracji.
Wsadzanie jak napisałes napinacza tak o to drut i tyle.
Jak kogos nie stac może se u kumatego zrobic remap który mu uśredni wartośc wszak silnik bedzie i tak gorzej jechał jak na ori konfiguracji.
Wsadzanie jak napisałes napinacza tak o to drut i tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Polecam poczytac.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2545 ... u-bex-avj/
Szczeglonie posty uzytkownika "Wylye"
Meritum tematu jest w okolicach 26 strony.
strazak93, dnia 20 Marz 2016 - 20:23, napisał:
Czyli co, można by go zastąpić tym napinaczem bez cewki,i wyłączyć sterowanie w ECU ?
Na 100% z tego co dowiedziałem się od Gregora10 a on wie co mówi...
Nie ma znaczenia ze to B6 i ma nowsze 1.8t. Konstrukcja dalej taka sama. napinacz łancusza walkow rozrzadu rowniez to samo.
BTW. ja nikogo nie zmuszam do robienia w taki sposob. Tylko podaje jak mozna zaoszczedzic pieniadze. Jak wiadomo ori napinacz z wtyczka to prawie 2 klocki. jaki jest sesn wydawnaia takiego hajsu na 15 letnie auto?
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2545 ... u-bex-avj/
Szczeglonie posty uzytkownika "Wylye"
Meritum tematu jest w okolicach 26 strony.
strazak93, dnia 20 Marz 2016 - 20:23, napisał:
Czyli co, można by go zastąpić tym napinaczem bez cewki,i wyłączyć sterowanie w ECU ?
Na 100% z tego co dowiedziałem się od Gregora10 a on wie co mówi...
Nie ma znaczenia ze to B6 i ma nowsze 1.8t. Konstrukcja dalej taka sama. napinacz łancusza walkow rozrzadu rowniez to samo.
BTW. ja nikogo nie zmuszam do robienia w taki sposob. Tylko podaje jak mozna zaoszczedzic pieniadze. Jak wiadomo ori napinacz z wtyczka to prawie 2 klocki. jaki jest sesn wydawnaia takiego hajsu na 15 letnie auto?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
- Lokalizacja: Radom
Tz. Wymiana raczej nie bedzie konieczna bo sluchac na zimnym i przez jakies 5 sekund prwnie dopuki olej nie pojdzie dobl gory. Po tym ustaje. Moze da cos wymiana na 5w40. A co do niebieskiej chmurki jakos ustalo po nocy powinno za kazdym razem sie objawiac a sprawdzałem ostatnio nie przykopcil z rana.
Mnie nie interesuja forumowe spece bo na temat nastawników i napinaczy mam wystarczająca wiedze i tu u nas na A6 tez taki temat jest. Nastawnik zmienia fazy napinacz tylko prowadzi łańcuszek. Nastawnik jaki by nie był wyłaczony softowo osłabi osiagi. Tunerzy modyfikuja to softowo w 1.8T się to ładnie da zrobic ale koszt bedzie podobny co nowy oe nastawnik Jedynie opcja na + jest zwiększenie osiągów programem i wywalenie nastawnika. Oczywiscie ze sprwnym nastawnikiem było by i tak lepiej
2tys w 15letnie auto to nic jak do v8 40V 4.2 nastawniki to 5-6tys zł i nie ma pewnym zamienników ani sie ich tam wyłaczyc nie da
2tys w 15letnie auto to nic jak do v8 40V 4.2 nastawniki to 5-6tys zł i nie ma pewnym zamienników ani sie ich tam wyłaczyc nie da
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Przykład AWT i AEB maja dokładnie taka sama moc i moment w tym samym zakresie obrotów. AWT ma wtyczkę AEB nie. Przyspieszenie do 100 takie same. W moim przypadku jak porównałem logi/spalanie/przyspieszenie z odłączona wtyczka i podłączoną to nic się nie zmieniło. Zmienne fazy w 1.8t maja za zasadę opóźnić wałek ssący przy stałych obrotach, co wpływa na mniejsza emisje -ekologia. Potwierdza to nawet użytkownik Gregor10, który prowadzi renomowany zakład tuningowy.
Wracając do tematu. bartiss1991. obserwuj poziom oleju i notuj sobie ile ubywa na 1k km. Przy zmianie na full syntetyk, terkot może nastąpić przy nagrzanym oleju. Pelen syntetyk jest rzadszy od pol syntetyka. Jeśli terkot występuje tylko po uruchomieniu, to nie masz się co martwic. Dla bezpieczeństwa i spokojnego snu możesz sprawdzić ciśnienie oleju zarówno na zimnym przy odpaleniu jak i na ciepłym silniku.
Wracając do tematu. bartiss1991. obserwuj poziom oleju i notuj sobie ile ubywa na 1k km. Przy zmianie na full syntetyk, terkot może nastąpić przy nagrzanym oleju. Pelen syntetyk jest rzadszy od pol syntetyka. Jeśli terkot występuje tylko po uruchomieniu, to nie masz się co martwic. Dla bezpieczeństwa i spokojnego snu możesz sprawdzić ciśnienie oleju zarówno na zimnym przy odpaleniu jak i na ciepłym silniku.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
- Lokalizacja: Radom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
- Lokalizacja: Radom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mi wsuwa 2l na 10k, czyli od wymiany do wymiany i narazie nie mam zamiaru tego tykac. Nie kopci, takze pewnie troche turbo wsuwa + musze uszczelnic do konca silnik. 280k nalotu i turbo nigdy nie regenerowane. Takze ja bym tym pobieraniem 1l na 5k sie za bardzo nie przejmowal poki co.
Co do cisnienia to za bardzo nie pamietam wartosci, ale powinny byc mniej wiecej takie:
na mocno rozgrzanym silniku - 80 stopni temp oleju
na jalowym nie powinno spac ponizej 1.5 bara.
Co do cisnienia to za bardzo nie pamietam wartosci, ale powinny byc mniej wiecej takie:
na mocno rozgrzanym silniku - 80 stopni temp oleju
na jalowym nie powinno spac ponizej 1.5 bara.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga