Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Po dłuższym postoju puszcza niebieska chmurkę

Silniki benzynowe
bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Po dłuższym postoju puszcza niebieska chmurkę

Post autor: bartiss1991 » 09 paź 2016, 14:55

Siema. Ostatnio zauważyłem że po dłuższym postoju tz. Po jakiś 2 dniach wsiadłem rano do pracy i otwierając brame zauważyłem że przez chwile przykapca sobie na niebiesko. Czyzby uszczelniacze albo turbo ????. I na zimnym słychać po odpaleniu łańcuch pod pokrywa. Smoka wymienilem na nowy orginał. Olej Motul 10w40 zalalem takim bo był takim zalany u Niemca. Byla stara kartka z wymiany. I jeszcze co jak odkrecam korek wlewu oleju zauwazylem czarny nagar przy wlewie za jak palcem rusze po tym to zastaje na palcu chyba trzeba odkręcić pokrywe i wyczyscic.

Gość.

Post autor: Gość. » 11 paź 2016, 13:32

Pierwsze co to pasuje na uszczelniacze,drugie co to masz uwalony nastawnik,trzecie co to masz chyba nagar jako pozostałosc po niemieckich longlifeach wiec jak duzo nagaru w silniku to możliwe że turbo tez długo nie pozyje.

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 12 paź 2016, 09:54

Jak ściągalem miske to no duzo tego syfu nie bylo wydaje mi sie ze jak wszedzie wymienilem smoko. Czyli trzeba by kupic uszczele odkrecic i wyczyscie co sie da i przed wymianą plukanke jakas zrobić. Natsawnik tz. Napinacz lancucha ??? Da się jakos sprawdzić poprawność działania przy okazji jak bede sxiagal pokrywe sprawdze slizg.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 12 paź 2016, 11:16

Witam,

Widze, że kolga ma taki sam silnik. U mnie tez bede wymieniac napinacz+ lanuch. Jesli halasuje ci na wolnych obrotach jak Diesel, przy temp plynu 90 i oleju 80+ na blacie to na 99% jest to wlasnie wadliwy napinacz i/lub rozciagniety lanuch. Ten 1 % to niskie cisnienei oleju.

W AWT jest napinacz elektryczny z wtyczka, cena jest masakryczna oryginalu. Uzywki i zamienniki chinskie tez sa .g warte. Ja zamowilem od sprzedawcy z a4klub, FEBI napinacz, bez wtyczki. Wtyczka nie daje kompletnie nic poza ekologia, nie wplywa to w zaden negatywny sposob na prace silnika/spalanie. Jedyny objaw to CHECK na desce. Sprawdzilem to na sobie. jezdzilem z odlaczona wtyczka i niczego niepokojacego nie zauwazylem.

Wymiana napinacza jest banalna. Pamietaj o nowych uszczelkach. Przy wymianie lancuszka do kompletu, jest troche wiecej zabawy ale do ogarniecia, bez zdejmowania rozrzadu/pasa przedniego.


BTW. Zmien olej na full syntetyk 5w40 motul/valvoline/ LM. 10w40 nie nadaje sie do silnikow z turbo. Ja mam przebieg 280k i smigam na full syntetyku. Nic sie nie rozszczelnilo, poza dolewaniem oleju od wymiany do wymiany. Rowniez stosuje plukanke co 2 wymiany oleju.

Gość.

Post autor: Gość. » 12 paź 2016, 11:42

Ale bzdury piszesz....nastawnik i napinacz to sa dwie rózne rzeczy. Nastawnik zmienia faze rozrzadu i steruje nim ECU poprzez ta cewke z kablem,co sie przedkłada nie na ekologie a przebieg momentu obrotowego. Masz go i u dołu i u góry a jak wywalisz bez remapu i wsadzisz napinacz to masz w połowie zakresu rozjechaną "kreske" w tym silniku to bodajże 12stopni jest więc nie tak wiele ale ja mam u siebie 13 i odczuwam ich prace gdy zmieniają faze.
Jak kogos nie stac może se u kumatego zrobic remap który mu uśredni wartośc wszak silnik bedzie i tak gorzej jechał jak na ori konfiguracji.
Wsadzanie jak napisałes napinacza tak o to drut i tyle.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 12 paź 2016, 12:21

Polecam poczytac.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2545 ... u-bex-avj/

Szczeglonie posty uzytkownika "Wylye"

Meritum tematu jest w okolicach 26 strony.

strazak93, dnia 20 Marz 2016 - 20:23, napisał:
Czyli co, można by go zastąpić tym napinaczem bez cewki,i wyłączyć sterowanie w ECU ?
Na 100% z tego co dowiedziałem się od Gregora10 a on wie co mówi...

Nie ma znaczenia ze to B6 i ma nowsze 1.8t. Konstrukcja dalej taka sama. napinacz łancusza walkow rozrzadu rowniez to samo.

BTW. ja nikogo nie zmuszam do robienia w taki sposob. Tylko podaje jak mozna zaoszczedzic pieniadze. Jak wiadomo ori napinacz z wtyczka to prawie 2 klocki. jaki jest sesn wydawnaia takiego hajsu na 15 letnie auto?

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 12 paź 2016, 16:16

Tz. Wymiana raczej nie bedzie konieczna bo sluchac na zimnym i przez jakies 5 sekund prwnie dopuki olej nie pojdzie dobl gory. Po tym ustaje. Moze da cos wymiana na 5w40. A co do niebieskiej chmurki jakos ustalo po nocy powinno za kazdym razem sie objawiac a sprawdzałem ostatnio nie przykopcil z rana.

Gość.

Post autor: Gość. » 12 paź 2016, 16:50

Mnie nie interesuja forumowe spece bo na temat nastawników i napinaczy mam wystarczająca wiedze i tu u nas na A6 tez taki temat jest. Nastawnik zmienia fazy napinacz tylko prowadzi łańcuszek. Nastawnik jaki by nie był wyłaczony softowo osłabi osiagi. Tunerzy modyfikuja to softowo w 1.8T się to ładnie da zrobic ale koszt bedzie podobny co nowy oe nastawnik :) Jedynie opcja na + jest zwiększenie osiągów programem i wywalenie nastawnika. Oczywiscie ze sprwnym nastawnikiem było by i tak lepiej :)

2tys w 15letnie auto to nic jak do v8 40V 4.2 nastawniki to 5-6tys zł i nie ma pewnym zamienników ani sie ich tam wyłaczyc nie da :]

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 12 paź 2016, 18:00

Przykład AWT i AEB maja dokładnie taka sama moc i moment w tym samym zakresie obrotów. AWT ma wtyczkę AEB nie. Przyspieszenie do 100 takie same. W moim przypadku jak porównałem logi/spalanie/przyspieszenie z odłączona wtyczka i podłączoną to nic się nie zmieniło. Zmienne fazy w 1.8t maja za zasadę opóźnić wałek ssący przy stałych obrotach, co wpływa na mniejsza emisje -ekologia. Potwierdza to nawet użytkownik Gregor10, który prowadzi renomowany zakład tuningowy.

Wracając do tematu. bartiss1991. obserwuj poziom oleju i notuj sobie ile ubywa na 1k km. Przy zmianie na full syntetyk, terkot może nastąpić przy nagrzanym oleju. Pelen syntetyk jest rzadszy od pol syntetyka. Jeśli terkot występuje tylko po uruchomieniu, to nie masz się co martwic. Dla bezpieczeństwa i spokojnego snu możesz sprawdzić ciśnienie oleju zarówno na zimnym przy odpaleniu jak i na ciepłym silniku.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

Gość.

Post autor: Gość. » 12 paź 2016, 18:38

Skoro tak to nie problem. Zmniejszenie emisyjności rowna sie mniejszemu spalaniu. O silnikach których ja rozmawiałem nastawniki maja nie tylko zmniejszac emisyjnośc ale tez poprawiac osiągi :)

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 13 paź 2016, 12:02

Cisnienie sprawdze w najblizszym czasie, a jakie powinny bys nominalne wartosci ???. Co do oleju to wymieniac w koncu czy nie czy czekac do nastepnej wymiany, plukanke i 5w40 ??? Na tym oleju zrobione 5 tys i dolalem ok. 1l.

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 14 paź 2016, 08:24

Po 5tys. litra połknął? Bardzo dużo. Sprawdź czy turbo nie bierze oleju.

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 14 paź 2016, 09:45

Bardzo duzo ??? Ja myslalem ze to troche ponad norme przy tym silniku 😕

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 14 paź 2016, 10:58

Mi wsuwa 2l na 10k, czyli od wymiany do wymiany i narazie nie mam zamiaru tego tykac. Nie kopci, takze pewnie troche turbo wsuwa + musze uszczelnic do konca silnik. 280k nalotu i turbo nigdy nie regenerowane. Takze ja bym tym pobieraniem 1l na 5k sie za bardzo nie przejmowal poki co.

Co do cisnienia to za bardzo nie pamietam wartosci, ale powinny byc mniej wiecej takie:
na mocno rozgrzanym silniku - 80 stopni temp oleju
na jalowym nie powinno spac ponizej 1.5 bara.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

adamuus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 gru 2015, 12:14
Lokalizacja: Łękińsko

Post autor: adamuus » 14 paź 2016, 13:58

bartiss1991 pisze:Bardzo duzo ??? Ja myslalem ze to troche ponad norme przy tym silniku 😕
Szwagier co prawda ma passata ale ma zwykłe 1.8 i na 10tys. może 200ml ma ubytku.
U mnie ok. 1l. na 10tys. bierze, ale ja mam dosyć ciężką nogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga