Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 21 sie 2016, 14:44

Też mnie się wydaje, że coś z tą tarczą jest nie tak, bo kevlar wytrzymuje chyba do 600Nm, później idą już spieki, ale seryjne parametry powinna wytrzymać seryjna tarcza, no chyba, że auto po programie i notorycznie strzelasz sprzęgłem (w serii też) to szybko taką tarczę spalisz.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 03 wrz 2016, 08:04

Witam kolegów

Mam pytanie czy ktoś miałby wiadomość czy KOŁO WAŁU RS4 pasowałoby na wał 2.8 względem przykręcenia na wał - 8 śrub lub od 5.0 względnie 5.2 RS6.

Kolo wału od RS4 jest o 1cm większe na średnicy a koło RS6 aż o 3,5 cm co wiązałoby
się z większym DOŁADOWANIEM - pomijając inne przypadłośći innych kół RS. <stres>

Panowie czy nr. wału korbowego byłby ten sam w 2.8 i 2.7RS4
--------------------------
PS. Dzisiaj przychodzi full sprzęgło RS4 <hura>

[ Dodano: 2016-09-03, 08:04 ]
Panowie znów wlazłem na minę - niestety ale sprzęgło z jakiegoś powodu nie pasuje p&p od RS4, jadę zobaczyć czy coś się da zrobić....
Być może żeby pasowało musiałby być zamach od rRS4. Jest inny rozstaw śrub mocujących docisk, .kołków centrujących i inna wysokość grzebienia docisku.... <mysli> <wnerw>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 wrz 2016, 16:33

Jarku jak tam projekt? Jest progres?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 02 paź 2016, 08:44

Witam

Progres jest taki, że niektóre opowieści o pasującym sprzęgle od 2,7 do 2,8 można wsadzić między bajki. Kieszeń lżejsza o 2k i zostałem z kompletnym sprzęgłem do 2,7bt
docisk nowy od RS4. - do ODSPRZEDANIA.

Dwumasa i docisk z częściami !!!!!!!!!!!!!!!

Założyłem nowe sprzęgło oryg. od 2.8 i tyle. żeby weszło od 2.7 to musiałbym zmienić skrzynię i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, dlatego nie będę pytał się na forum czy przypadkiem by to pasowało...........

Wracając do sedna - sprzęgło jest już OK bez uślizgu, pomijając pierwszy bieg , na drugim idzie jak strzała od od samego dołu, od 10 do 110km/h baaardzo szybko. - najlepiej to mi się podoba, jest wcisk w fotel <radocha>

I w sumie projekt byłby do REALIZACJI w innych autach lecz chcę jeszcze raz przód rozebrać i poprawić naciąg paska oraz parę innych drobiazgów. Pasek od kompresora musi być osobny i tyle, nie może pracować z innymi podzespołami, jego siła naciągu musi być zdecydowanie większa niż dla pozostałości.

Przy wymianie i kombinacji ze sprzęgłem wyszło na jaw, że nie posiadam tłumika środkowego a końcowy to przelot o basie nie do wytrzymania na dłuższą trasę.
Założyłem podróbę oryginału i okazało się , że autko jeszcze żwawiej jedzie z dołu.
Potwierdza to regułę, że nawet z KOMPRESOREM wydech musi być z lekka restrykcyjny nie wolny przelot co poprawia osiągi silnika.

Jak pisałem przede mną jeszcze zmiana naciągu paska + kilka innych pierdół i projekt będzie UKOŃCZONY - czytaj do ADAPTACJI W INNYCH AUTACH.

Jarosław-LT <luzik>

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2016, 12:22

Czy ty przypadkiem nie masz skrzyni 5biegowej??

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 02 paź 2016, 14:41

Jeśli można co kontretnie nie pasowało i do czego z tym sprzęgłem /dociskiem od rs4 ?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 02 paź 2016, 16:44

Po pierwsze inny jest rozstaw śrub mocujących docisk do dwumasy oraz inny rozstaw kołków centrujących. Dwumasa w 2.8 jest też o 12mm cieńsza od 2.7.

Wszystko to przeskoczyłem i zaczeliśmy składać. okazało się, ze decydującym elementem był kształt docisku. Brakuje 3/4mm aby skrzynia doszła do silnika a nie dochodzi ponieważ
docisk 2.8 ma na wierzchołku bardzo dużą jakby fazę pod kątem 45stopni która jest spowodowana kształtem skrzyni w środku.
Docisk w 2,7 jest jakby kanciaty 90stponi i ten element haczy o skrzynię i blokuje sprzęgło.
Nie można tego zeszlifować/stoczyć a skrzyni nie chciałem psuć bo wpędził bym się w następne koszta a za nią inne przeróbki.

Problem sprzęgła/wymiany na RS-a polizałem i wiem w czym rzecz. Jeśli będę chciał jednak zmienić sprzęgło muszę zaopatrzyć się w skrzynię od 2,7 lub wymyśleć jednomase jak do 2,7 lecz z wymiarami (grubość) jak od 2.8.
Również w obu modelach jest w innym miejscu czujnik wału poprzez właśnie rózną grubość dwumasy.

Temat sprzęgła jest dla mnie zamknięty.

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2016, 17:36

Skrzynie 5biegowe jakie szły z 2.8 mają inne dzwony jak 6biegowe

czorny_07

Post autor: czorny_07 » 02 paź 2016, 18:23

Apophis pisze:Skrzynie 5biegowe jakie szły z 2.8 mają inne dzwony jak 6biegowe

5 biegową skrzynie bez problemu zlożysz z kompletnym sprzęgłem(dwumas + docisk) z s4/rs4, miedzy skrzynie a silnik potrzebny jest dystans o grubości 11mm(oryginalnie z silnikiem 2.7T ze skrzynia manualna)


Pozdrawiam

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2016, 19:28

dokładnie dystans którego koledze brakło :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 04 paź 2016, 13:33

Zakładając KOMPRESOR do silnika 2.8 i podniesienie mocy do 300PS trzeba liczyć się w takim projekcie z - za słabym sprzęgłem w przyszłości .

Dlatego do projektu potrzebna jest jednoznaczna wiedza nt. przełożenia kompletnego sprzęgła z 2.7bt. Dlaczego???

Ano dlatego, że do 2.8 jest wyłącznie sprzęgło standard oryginał i na tym koniec.
Zakładając sprzęgło od 2.7bt mamy wszystkie elementy do wyboru w zależności od zapotrzebowania.
Koło jednomasowe gdyby ktoś chciał i dwumase dla komfortu.

Różne tarcze do wyboru w zależności od momentu silnika, z różnych materiałów i o dowolnej ilości klocków, jak i dociski 2.7bt - wzmocniony, docisk od S4 pasujący jak i od RS4 - górna półka + wzmocnienie + kilka innych zamienników jeszcze mocniejszych. . Wszystkie kompletne części sprzęgła do 2.7bt - od wyboru do koloru.... <okok>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 04 paź 2016, 14:38

Kiedy planujesz zhamować autko? ciekaw jestem ile kucy i momentu mu przybyło.

Gość.

Post autor: Gość. » 04 paź 2016, 15:17

Jak ogarnie do końca to shamuje narazie nic nie przybyło bo nie jest dokończone

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 06 paź 2016, 18:47

Przede mną ostatni etap który w przyszłych samochodach poddających się założeniu kompresora będzie pierwszym i końcowym etapem.

Założone będą wtryski od 2.7 , próba częściowego odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kompresor- podsmarowanie go i uszczelnienie by mocniej ładował, reszta w powietrze i najważniejsze co jest sednem przeróbki.

Napędzenie kompresora paskiem który nie będzie się ślizgał i da 110%jego potencjalnej mocy.

Po tych uzupełnieniach w końcu shamowanie co dla niektórych jest najważniejsze......
Jednak trzeba pamiętać, że
nijak się to ma do rzeczywistości i nie ma żadnego porównania z turbo. <luzik>

Tu po przyłożeniu nogi do pedału gazu od razu od 1500obr/min mamy moc i przyspieszenie a raczej wciskanie w fotel. <radocha> i to jest to o co dążyłem w tym projekcie za relatywnie małe pieniądze, akurat w tym modelu silnika. <hura>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 07 paź 2016, 08:55

Nie twierdzę że shamowanie jest najważniejsze, po prostu ciekawi mnie przyrost mocy i momentu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja