Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie
Witam kolegów
Mam pytanie czy ktoś miałby wiadomość czy KOŁO WAŁU RS4 pasowałoby na wał 2.8 względem przykręcenia na wał - 8 śrub lub od 5.0 względnie 5.2 RS6.
Kolo wału od RS4 jest o 1cm większe na średnicy a koło RS6 aż o 3,5 cm co wiązałoby
się z większym DOŁADOWANIEM - pomijając inne przypadłośći innych kół RS.
Panowie czy nr. wału korbowego byłby ten sam w 2.8 i 2.7RS4
--------------------------
PS. Dzisiaj przychodzi full sprzęgło RS4
[ Dodano: 2016-09-03, 08:04 ]
Panowie znów wlazłem na minę - niestety ale sprzęgło z jakiegoś powodu nie pasuje p&p od RS4, jadę zobaczyć czy coś się da zrobić....
Być może żeby pasowało musiałby być zamach od rRS4. Jest inny rozstaw śrub mocujących docisk, .kołków centrujących i inna wysokość grzebienia docisku....

Mam pytanie czy ktoś miałby wiadomość czy KOŁO WAŁU RS4 pasowałoby na wał 2.8 względem przykręcenia na wał - 8 śrub lub od 5.0 względnie 5.2 RS6.
Kolo wału od RS4 jest o 1cm większe na średnicy a koło RS6 aż o 3,5 cm co wiązałoby
się z większym DOŁADOWANIEM - pomijając inne przypadłośći innych kół RS.

Panowie czy nr. wału korbowego byłby ten sam w 2.8 i 2.7RS4
--------------------------
PS. Dzisiaj przychodzi full sprzęgło RS4

[ Dodano: 2016-09-03, 08:04 ]
Panowie znów wlazłem na minę - niestety ale sprzęgło z jakiegoś powodu nie pasuje p&p od RS4, jadę zobaczyć czy coś się da zrobić....
Być może żeby pasowało musiałby być zamach od rRS4. Jest inny rozstaw śrub mocujących docisk, .kołków centrujących i inna wysokość grzebienia docisku....


Witam
Progres jest taki, że niektóre opowieści o pasującym sprzęgle od 2,7 do 2,8 można wsadzić między bajki. Kieszeń lżejsza o 2k i zostałem z kompletnym sprzęgłem do 2,7bt
docisk nowy od RS4. - do ODSPRZEDANIA.
Dwumasa i docisk z częściami
!!!!!!!!!!!!!
Założyłem nowe sprzęgło oryg. od 2.8 i tyle. żeby weszło od 2.7 to musiałbym zmienić skrzynię i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, dlatego nie będę pytał się na forum czy przypadkiem by to pasowało...........
Wracając do sedna - sprzęgło jest już OK bez uślizgu, pomijając pierwszy bieg , na drugim idzie jak strzała od od samego dołu, od 10 do 110km/h baaardzo szybko. - najlepiej to mi się podoba, jest wcisk w fotel
I w sumie projekt byłby do REALIZACJI w innych autach lecz chcę jeszcze raz przód rozebrać i poprawić naciąg paska oraz parę innych drobiazgów. Pasek od kompresora musi być osobny i tyle, nie może pracować z innymi podzespołami, jego siła naciągu musi być zdecydowanie większa niż dla pozostałości.
Przy wymianie i kombinacji ze sprzęgłem wyszło na jaw, że nie posiadam tłumika środkowego a końcowy to przelot o basie nie do wytrzymania na dłuższą trasę.
Założyłem podróbę oryginału i okazało się , że autko jeszcze żwawiej jedzie z dołu.
Potwierdza to regułę, że nawet z KOMPRESOREM wydech musi być z lekka restrykcyjny nie wolny przelot co poprawia osiągi silnika.
Jak pisałem przede mną jeszcze zmiana naciągu paska + kilka innych pierdół i projekt będzie UKOŃCZONY - czytaj do ADAPTACJI W INNYCH AUTACH.
Jarosław-LT
Progres jest taki, że niektóre opowieści o pasującym sprzęgle od 2,7 do 2,8 można wsadzić między bajki. Kieszeń lżejsza o 2k i zostałem z kompletnym sprzęgłem do 2,7bt
docisk nowy od RS4. - do ODSPRZEDANIA.
Dwumasa i docisk z częściami

Założyłem nowe sprzęgło oryg. od 2.8 i tyle. żeby weszło od 2.7 to musiałbym zmienić skrzynię i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, dlatego nie będę pytał się na forum czy przypadkiem by to pasowało...........
Wracając do sedna - sprzęgło jest już OK bez uślizgu, pomijając pierwszy bieg , na drugim idzie jak strzała od od samego dołu, od 10 do 110km/h baaardzo szybko. - najlepiej to mi się podoba, jest wcisk w fotel

I w sumie projekt byłby do REALIZACJI w innych autach lecz chcę jeszcze raz przód rozebrać i poprawić naciąg paska oraz parę innych drobiazgów. Pasek od kompresora musi być osobny i tyle, nie może pracować z innymi podzespołami, jego siła naciągu musi być zdecydowanie większa niż dla pozostałości.
Przy wymianie i kombinacji ze sprzęgłem wyszło na jaw, że nie posiadam tłumika środkowego a końcowy to przelot o basie nie do wytrzymania na dłuższą trasę.
Założyłem podróbę oryginału i okazało się , że autko jeszcze żwawiej jedzie z dołu.
Potwierdza to regułę, że nawet z KOMPRESOREM wydech musi być z lekka restrykcyjny nie wolny przelot co poprawia osiągi silnika.
Jak pisałem przede mną jeszcze zmiana naciągu paska + kilka innych pierdół i projekt będzie UKOŃCZONY - czytaj do ADAPTACJI W INNYCH AUTACH.
Jarosław-LT

Po pierwsze inny jest rozstaw śrub mocujących docisk do dwumasy oraz inny rozstaw kołków centrujących. Dwumasa w 2.8 jest też o 12mm cieńsza od 2.7.
Wszystko to przeskoczyłem i zaczeliśmy składać. okazało się, ze decydującym elementem był kształt docisku. Brakuje 3/4mm aby skrzynia doszła do silnika a nie dochodzi ponieważ
docisk 2.8 ma na wierzchołku bardzo dużą jakby fazę pod kątem 45stopni która jest spowodowana kształtem skrzyni w środku.
Docisk w 2,7 jest jakby kanciaty 90stponi i ten element haczy o skrzynię i blokuje sprzęgło.
Nie można tego zeszlifować/stoczyć a skrzyni nie chciałem psuć bo wpędził bym się w następne koszta a za nią inne przeróbki.
Problem sprzęgła/wymiany na RS-a polizałem i wiem w czym rzecz. Jeśli będę chciał jednak zmienić sprzęgło muszę zaopatrzyć się w skrzynię od 2,7 lub wymyśleć jednomase jak do 2,7 lecz z wymiarami (grubość) jak od 2.8.
Również w obu modelach jest w innym miejscu czujnik wału poprzez właśnie rózną grubość dwumasy.
Temat sprzęgła jest dla mnie zamknięty.
Wszystko to przeskoczyłem i zaczeliśmy składać. okazało się, ze decydującym elementem był kształt docisku. Brakuje 3/4mm aby skrzynia doszła do silnika a nie dochodzi ponieważ
docisk 2.8 ma na wierzchołku bardzo dużą jakby fazę pod kątem 45stopni która jest spowodowana kształtem skrzyni w środku.
Docisk w 2,7 jest jakby kanciaty 90stponi i ten element haczy o skrzynię i blokuje sprzęgło.
Nie można tego zeszlifować/stoczyć a skrzyni nie chciałem psuć bo wpędził bym się w następne koszta a za nią inne przeróbki.
Problem sprzęgła/wymiany na RS-a polizałem i wiem w czym rzecz. Jeśli będę chciał jednak zmienić sprzęgło muszę zaopatrzyć się w skrzynię od 2,7 lub wymyśleć jednomase jak do 2,7 lecz z wymiarami (grubość) jak od 2.8.
Również w obu modelach jest w innym miejscu czujnik wału poprzez właśnie rózną grubość dwumasy.
Temat sprzęgła jest dla mnie zamknięty.
Zakładając KOMPRESOR do silnika 2.8 i podniesienie mocy do 300PS trzeba liczyć się w takim projekcie z - za słabym sprzęgłem w przyszłości .
Dlatego do projektu potrzebna jest jednoznaczna wiedza nt. przełożenia kompletnego sprzęgła z 2.7bt. Dlaczego???
Ano dlatego, że do 2.8 jest wyłącznie sprzęgło standard oryginał i na tym koniec.
Zakładając sprzęgło od 2.7bt mamy wszystkie elementy do wyboru w zależności od zapotrzebowania.
Koło jednomasowe gdyby ktoś chciał i dwumase dla komfortu.
Różne tarcze do wyboru w zależności od momentu silnika, z różnych materiałów i o dowolnej ilości klocków, jak i dociski 2.7bt - wzmocniony, docisk od S4 pasujący jak i od RS4 - górna półka + wzmocnienie + kilka innych zamienników jeszcze mocniejszych. . Wszystkie kompletne części sprzęgła do 2.7bt - od wyboru do koloru....
Dlatego do projektu potrzebna jest jednoznaczna wiedza nt. przełożenia kompletnego sprzęgła z 2.7bt. Dlaczego???
Ano dlatego, że do 2.8 jest wyłącznie sprzęgło standard oryginał i na tym koniec.
Zakładając sprzęgło od 2.7bt mamy wszystkie elementy do wyboru w zależności od zapotrzebowania.
Koło jednomasowe gdyby ktoś chciał i dwumase dla komfortu.
Różne tarcze do wyboru w zależności od momentu silnika, z różnych materiałów i o dowolnej ilości klocków, jak i dociski 2.7bt - wzmocniony, docisk od S4 pasujący jak i od RS4 - górna półka + wzmocnienie + kilka innych zamienników jeszcze mocniejszych. . Wszystkie kompletne części sprzęgła do 2.7bt - od wyboru do koloru....

Przede mną ostatni etap który w przyszłych samochodach poddających się założeniu kompresora będzie pierwszym i końcowym etapem.
Założone będą wtryski od 2.7 , próba częściowego odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kompresor- podsmarowanie go i uszczelnienie by mocniej ładował, reszta w powietrze i najważniejsze co jest sednem przeróbki.
Napędzenie kompresora paskiem który nie będzie się ślizgał i da 110%jego potencjalnej mocy.
Po tych uzupełnieniach w końcu shamowanie co dla niektórych jest najważniejsze......
Jednak trzeba pamiętać, że
nijak się to ma do rzeczywistości i nie ma żadnego porównania z turbo.
Tu po przyłożeniu nogi do pedału gazu od razu od 1500obr/min mamy moc i przyspieszenie a raczej wciskanie w fotel.
i to jest to o co dążyłem w tym projekcie za relatywnie małe pieniądze, akurat w tym modelu silnika. 
Założone będą wtryski od 2.7 , próba częściowego odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kompresor- podsmarowanie go i uszczelnienie by mocniej ładował, reszta w powietrze i najważniejsze co jest sednem przeróbki.
Napędzenie kompresora paskiem który nie będzie się ślizgał i da 110%jego potencjalnej mocy.
Po tych uzupełnieniach w końcu shamowanie co dla niektórych jest najważniejsze......
Jednak trzeba pamiętać, że
nijak się to ma do rzeczywistości i nie ma żadnego porównania z turbo.

Tu po przyłożeniu nogi do pedału gazu od razu od 1500obr/min mamy moc i przyspieszenie a raczej wciskanie w fotel.

