Aso w katowicach mowi, ze tego nie robi
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Witajcie, chciałbym się dowiedzieć czy do naszych skrzyń można lać olej MOTULA ?!?!
Dlaczego ? Otóż, na piątek jestem umówiony na wymianę oleju do Przecławia (zachodniopomorskie) - firma Kisielnicki - wymiana dynamiczna - ok 1800 pln - co wchodzi w skład tej wymiany dokładnie nie wiem oprócz tego, że ok 10l oleju - a tej skrzyni jest niby droższy...
Czas to ok 4h.
Wczoraj oddałem auto na wymianę łożyska (prawy przód) i jakoś poruszyłem temat wymiany itp. i szanowny właściciel powiedział mi, że oni też to robią, mają maszynę itp - tylko zastanawiam się jak jest z ich wiedzą, mianowicie Pan (szef) powiedział mi, że ostatnio taką robili i za wszystko wyszło ok 1200zł - olej jakieś 10-11l - tyle aż będzie leciał czysty, jak to określił, filtr, uszczelka miski... O niczym innym nie wspominał - tj, adaptacje, uszczelki , korki itp...
Olej jaki zaproponował to "jakiś" MOTUL... ponoć 1litr to kosz ok 65zł.
Mam tiptronika 6 biegów i czy jest to możliwe, że taki olej pasuje - na moje pytanie odpowiedział, że spełnia wszystkie wymogi, specyfikacje itp...
Od wczoraj biję się z myślami czy robić to u niego czy czekać na piątek ?!? Pomóżcie
Dlaczego ? Otóż, na piątek jestem umówiony na wymianę oleju do Przecławia (zachodniopomorskie) - firma Kisielnicki - wymiana dynamiczna - ok 1800 pln - co wchodzi w skład tej wymiany dokładnie nie wiem oprócz tego, że ok 10l oleju - a tej skrzyni jest niby droższy...
Czas to ok 4h.
Wczoraj oddałem auto na wymianę łożyska (prawy przód) i jakoś poruszyłem temat wymiany itp. i szanowny właściciel powiedział mi, że oni też to robią, mają maszynę itp - tylko zastanawiam się jak jest z ich wiedzą, mianowicie Pan (szef) powiedział mi, że ostatnio taką robili i za wszystko wyszło ok 1200zł - olej jakieś 10-11l - tyle aż będzie leciał czysty, jak to określił, filtr, uszczelka miski... O niczym innym nie wspominał - tj, adaptacje, uszczelki , korki itp...
Olej jaki zaproponował to "jakiś" MOTUL... ponoć 1litr to kosz ok 65zł.
Mam tiptronika 6 biegów i czy jest to możliwe, że taki olej pasuje - na moje pytanie odpowiedział, że spełnia wszystkie wymogi, specyfikacje itp...
Od wczoraj biję się z myślami czy robić to u niego czy czekać na piątek ?!? Pomóżcie
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8. Ten drugi zapewnia lepszą ochronę przy zimnej skrzyni i może zniwelować lekkie szarpania, ale jest droższy. Nic innego nie wchodzi w rachubę. Motul owszem ma bardzo dobre produkty, ale do skrzyni lepiej zalać oryginalnym olejem. W tej skrzyni nie robi się dynamicznej wymiany, ponieważ możesz zatkać kanaliki olejowe i skrzynia będzie do remontu. Żadnej adaptacji też się nie robi, ponieważ nie ingerujesz w skrzynię. Po ok. tysiącu kilometrów skrzynia przystosuje się do nowych warunków (czyt. nowy olej). Wymieniasz tylko i wyłącznie olej statycznie. Można potem wymienić po kilku tysiącach raz jeszcze. Dynamiczna wymiana jest tylko naciąganiem klientów na dodatkową kasę, ponieważ potrzeba 2 razy więcej oleju. Do wymiany potrzebne są: olej, uszczelka miski olejowej, filtr siatkowy oraz pierścień uszczelniający korka.
Jak wymieniałem w sierpniu olej w Teo Motors (koło Poznania) to zapłaciłem 900 zł. Serwis zawierał wymianę statyczną oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) oraz oryginalną uszczelkę, filtr i pierścień uszczelniący (produkcji ZF). Wszystko trwało ok. 30 minut.
Jak wymieniałem w sierpniu olej w Teo Motors (koło Poznania) to zapłaciłem 900 zł. Serwis zawierał wymianę statyczną oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) oraz oryginalną uszczelkę, filtr i pierścień uszczelniący (produkcji ZF). Wszystko trwało ok. 30 minut.
dzięki za info - tak też zrobiłem, zabrałem rano auto od mechanika,
fakt jest, że nie wiem jaki mam olej zalany - podejrzewam, że "słomkowy" choć czytałem, że mógł być zalany niebieski, tak czy siak zmieniam na ZF'a, tylko na 6 czy 8 ?
co do filtra z uszczelką to możecie podać namiary / nr katalogowy jakiego szukać ? byłem w sklepie dziś to mi znaleźli jakiś kamoka i chyba vasco ?!!?! nie ma jakiegoś manna ?
a i poproszę o nr katalogowy tego pierścienia korka,
czy wgranie nowego softu tylko w ASO, czy ktoś z okolic Szczecina to ogarnia >?
Pozdro
fakt jest, że nie wiem jaki mam olej zalany - podejrzewam, że "słomkowy" choć czytałem, że mógł być zalany niebieski, tak czy siak zmieniam na ZF'a, tylko na 6 czy 8 ?
co do filtra z uszczelką to możecie podać namiary / nr katalogowy jakiego szukać ? byłem w sklepie dziś to mi znaleźli jakiś kamoka i chyba vasco ?!!?! nie ma jakiegoś manna ?
a i poproszę o nr katalogowy tego pierścienia korka,
czy wgranie nowego softu tylko w ASO, czy ktoś z okolic Szczecina to ogarnia >?
Pozdro
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery części potrzebnych do wymiany:
» G 060 162 A2 - olej ATF zielony, koszt w ASO ok. 290 zł za litr;
» 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju, koszt w ASO ok. 215 zł;
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
» 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korka kontrolnego, koszt w ASO ok. 10 zł;
» 018 321 377 B - śruba z uszczelką (korek spustowy), koszt w ASO ok. 22 zł.
Zamiast oryginalnego oleju z ASO może być ZF Lifeguard Fluid 8, który kosztuje ok. 110 zł za litr. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5 litra oleju, a do dynamicznej dwa razy tyle.
» G 060 162 A2 - olej ATF zielony, koszt w ASO ok. 290 zł za litr;
» 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju, koszt w ASO ok. 215 zł;
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
» 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korka kontrolnego, koszt w ASO ok. 10 zł;
» 018 321 377 B - śruba z uszczelką (korek spustowy), koszt w ASO ok. 22 zł.
Zamiast oryginalnego oleju z ASO może być ZF Lifeguard Fluid 8, który kosztuje ok. 110 zł za litr. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5 litra oleju, a do dynamicznej dwa razy tyle.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Instrukcje z ELSY powinny wszystko wyjaśnić:
» Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie,
» Sprawdzanie i korygowanie poziomu płynu ATF.
[ Dodano: 2016-09-13, 21:38 ]
Temperaturę znajdziesz w blokach pomiarowych (jedna z pierwszych grup). Dokładnie nie napiszę, ponieważ nie sprawdzałem tego.
» Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie,
» Sprawdzanie i korygowanie poziomu płynu ATF.
[ Dodano: 2016-09-13, 21:38 ]
Temperaturę znajdziesz w blokach pomiarowych (jedna z pierwszych grup). Dokładnie nie napiszę, ponieważ nie sprawdzałem tego.
Dzieki za wyczerpujące infomat1324 pisze:Numery części potrzebnych do wymiany:
» G 060 162 A2 - olej ATF zielony, koszt w ASO ok. 290 zł za litr;
» 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju, koszt w ASO ok. 215 zł;
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
» 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korka kontrolnego, koszt w ASO ok. 10 zł;
» 018 321 377 B - śruba z uszczelką (korek spustowy), koszt w ASO ok. 22 zł.
Zamiast oryginalnego oleju z ASO może być ZF Lifeguard Fluid 8, który kosztuje ok. 110 zł za litr. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5 litra oleju, a do dynamicznej dwa razy tyle.
Dziś zadzwonię do ASO i spróbuję wszzystko zamówić - oprócz oleju z wiadomych względów, a co do oleju to gdzie polecacie go zakupić ? jeśli na wiadomym portalu aukcyjnym to może macie sprawdzonego sprzedawcę ?
Pozdr i udanego dzionka
PS. wszystko zamówione tj. bez oleju bo za litr krzyknęli ok 290pln
będzie na sobotę, koszt lekko ponad 330 pln
a z tym olejem to gdzie polecacie zakup ?
[ Dodano: 2016-09-29, 05:59 ]
L
no i panowie jestem po wymianie olejnu, okazało się, że wszystko prócz uszczelki pasuje,mat1324 pisze:Numery części potrzebnych do wymiany:
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
pasująca do mnie uszczelka to 09L 321 371 A
no i niestety wymiana do końca się nie powiodła, bo trzeba było założyć starą uszczelkę
zastanawia mnie dlaczego mam tą uszczelkę, skoro po winie itp powinna być ta "zielona" bodajże na 23 śruby, a ja mam metalowo-gumową na 13 śrub ?!?
na pewno filtr był zmieniany bo jest na nim data produkcji 2007r, a olej ciężko mi teraz ten kolor odgadnąć ale podchodzi pod czerwony - jest mocno bruuuudny!!!!
weszło ok 5-5,5l - wiadomo trochę zostało na podłodze w warsztacie,
2 kwestia to odczucia po wymianie - przejechałem dopiero 30 km więc za dużo nie powiem, ale zmiana biegów jakby w ogóle nie odczuwalna, ładnie płynnie, natomiast zauważyłem, że jak go rozpędzam tak w miarę łagodnie to 123 ładnie, 4 jak by trochę wyższe obroty, spadną o ok200, i się rozpędza - takiego czegoś nie było wcześniej, i tak jak piszesz mat1324 - adaptacji nie robiłem, czekać aż się samo "ułoży'
dziś będę miał troszkę dłuższą trasę bo ok 120km - więc zobaczę jak w rasie, no i zaraz po nocy jak wchodzą biegi!
ps. uszczelkę "dobrą" zamówiłem, osłony pokrywy skrzyni nie założyłem póki co - dziś jadę na zobaczyć czy nic się nie poci w okolicach miski, jak sucho to pośmigam jakieś 5-7 tyś i myślę że na wiosnę zrobię jeszcze jedną wymianę, skoro olej został, uszczelka będzie tylko filtr i korki dokupić
TAK jak mówisz może skrzynia była new 😂😁😁😁. Póki co biegi coraz lepiej wchodzą. Można zapomnieć o stukach, szarpnieciach itp..... 😁 tylko się cieszyć super jazdą😉😊🙋mat1324 pisze:Wieczorem sprawdzę jeszcze raz czy dobrze podałem Ci numery, ale na 99,99% są dobre. Może być tak, że masz wsadzoną nowszą skrzynię, bo stara klękła. Skrzynia po kilkuset km nauczy się pracy w nowych warunkach. Na pewno nie powinno być gorzej niż przed wymianą.











