Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
michaeel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 wrz 2016, 08:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: michaeel » 04 wrz 2016, 10:51

Gdzie na slasku najlepiej wymienic olej?
Aso w katowicach mowi, ze tego nie robi ;) i nie trzeba - skrzynia bezobslugowa.

KSYK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2016, 19:55
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: KSYK » 04 wrz 2016, 17:39

Witam! Koledzy mam mały problem z moją skrzynią. Mianowicie troszkę przecieka i zaczęła troszkę szarpać. Chciałbym ją uszczelnić i wymienić olej. Może znacie, polecacie jakiś dobry serwis/warsztat w Wielkopolsce?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 wrz 2016, 17:43

Tylko i wyłącznie Teo Motors w Swadzimiu (masz do nich ok. 120 km). Sam serwisuję tam swoją skrzynię. Od razu uprzedzam nie są tani.

wandaliss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2015, 19:15
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wandaliss » 07 wrz 2016, 07:42

Hej, a czy macie jakiś dobry zakład w Warszawie gdzie wymienią olej w skrzyni tiptronic ?? I jaka może być przybliżona cena

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 13 wrz 2016, 05:10

Witajcie, chciałbym się dowiedzieć czy do naszych skrzyń można lać olej MOTULA ?!?!
Dlaczego ? Otóż, na piątek jestem umówiony na wymianę oleju do Przecławia (zachodniopomorskie) - firma Kisielnicki - wymiana dynamiczna - ok 1800 pln - co wchodzi w skład tej wymiany dokładnie nie wiem oprócz tego, że ok 10l oleju - a tej skrzyni jest niby droższy...
Czas to ok 4h.

Wczoraj oddałem auto na wymianę łożyska (prawy przód) i jakoś poruszyłem temat wymiany itp. i szanowny właściciel powiedział mi, że oni też to robią, mają maszynę itp - tylko zastanawiam się jak jest z ich wiedzą, mianowicie Pan (szef) powiedział mi, że ostatnio taką robili i za wszystko wyszło ok 1200zł - olej jakieś 10-11l - tyle aż będzie leciał czysty, jak to określił, filtr, uszczelka miski... O niczym innym nie wspominał - tj, adaptacje, uszczelki , korki itp...
Olej jaki zaproponował to "jakiś" MOTUL... ponoć 1litr to kosz ok 65zł.
Mam tiptronika 6 biegów i czy jest to możliwe, że taki olej pasuje - na moje pytanie odpowiedział, że spełnia wszystkie wymogi, specyfikacje itp...
Od wczoraj biję się z myślami czy robić to u niego czy czekać na piątek ?!? Pomóżcie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 wrz 2016, 11:36

Tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 6 lub 8. Ten drugi zapewnia lepszą ochronę przy zimnej skrzyni i może zniwelować lekkie szarpania, ale jest droższy. Nic innego nie wchodzi w rachubę. Motul owszem ma bardzo dobre produkty, ale do skrzyni lepiej zalać oryginalnym olejem. W tej skrzyni nie robi się dynamicznej wymiany, ponieważ możesz zatkać kanaliki olejowe i skrzynia będzie do remontu. Żadnej adaptacji też się nie robi, ponieważ nie ingerujesz w skrzynię. Po ok. tysiącu kilometrów skrzynia przystosuje się do nowych warunków (czyt. nowy olej). Wymieniasz tylko i wyłącznie olej statycznie. Można potem wymienić po kilku tysiącach raz jeszcze. Dynamiczna wymiana jest tylko naciąganiem klientów na dodatkową kasę, ponieważ potrzeba 2 razy więcej oleju. Do wymiany potrzebne są: olej, uszczelka miski olejowej, filtr siatkowy oraz pierścień uszczelniający korka.
Jak wymieniałem w sierpniu olej w Teo Motors (koło Poznania) to zapłaciłem 900 zł. Serwis zawierał wymianę statyczną oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) oraz oryginalną uszczelkę, filtr i pierścień uszczelniący (produkcji ZF). Wszystko trwało ok. 30 minut.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 13 wrz 2016, 13:35

dzięki za info - tak też zrobiłem, zabrałem rano auto od mechanika,

fakt jest, że nie wiem jaki mam olej zalany - podejrzewam, że "słomkowy" choć czytałem, że mógł być zalany niebieski, tak czy siak zmieniam na ZF'a, tylko na 6 czy 8 ?

co do filtra z uszczelką to możecie podać namiary / nr katalogowy jakiego szukać ? byłem w sklepie dziś to mi znaleźli jakiś kamoka i chyba vasco ?!!?! nie ma jakiegoś manna ?

a i poproszę o nr katalogowy tego pierścienia korka,
czy wgranie nowego softu tylko w ASO, czy ktoś z okolic Szczecina to ogarnia >?
Pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 wrz 2016, 13:48

Jeśli chcesz zadbać o skrzynię to wlej ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony).

Nowego softu nie trzeba wgrywać. Robi się to przy remoncie skrzyni.

Aby podać numery części potrzebuję zdjęcie wlepki z bagażnika, ponieważ występowały dwie miski olejowe i są różne uszczelki.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 13 wrz 2016, 14:00

proszę :)


Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 wrz 2016, 14:25

Numery części potrzebnych do wymiany:
» G 060 162 A2 - olej ATF zielony, koszt w ASO ok. 290 zł za litr;
» 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju, koszt w ASO ok. 215 zł;
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
» 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korka kontrolnego, koszt w ASO ok. 10 zł;
» 018 321 377 B - śruba z uszczelką (korek spustowy), koszt w ASO ok. 22 zł.

Zamiast oryginalnego oleju z ASO może być ZF Lifeguard Fluid 8, który kosztuje ok. 110 zł za litr. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5 litra oleju, a do dynamicznej dwa razy tyle.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 13 wrz 2016, 20:25

Zakupiłem cały sprzet do zmiany oleju i zrobie to sam, tylko chciałbym sie upewnić z informacja ze oleju dolewam az do momentu gdy wypłynie z korka którym wlewam na zapalonym aucie rzecz jasna ? moze ktoś to potwierdzic ?
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 wrz 2016, 21:38

Instrukcje z ELSY powinny wszystko wyjaśnić:
» Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie,
» Sprawdzanie i korygowanie poziomu płynu ATF.

[ Dodano: 2016-09-13, 21:38 ]
Temperaturę znajdziesz w blokach pomiarowych (jedna z pierwszych grup). Dokładnie nie napiszę, ponieważ nie sprawdzałem tego.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 29 wrz 2016, 05:59

mat1324 pisze:Numery części potrzebnych do wymiany:
» G 060 162 A2 - olej ATF zielony, koszt w ASO ok. 290 zł za litr;
» 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju, koszt w ASO ok. 215 zł;
» 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
» 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korka kontrolnego, koszt w ASO ok. 10 zł;
» 018 321 377 B - śruba z uszczelką (korek spustowy), koszt w ASO ok. 22 zł.

Zamiast oryginalnego oleju z ASO może być ZF Lifeguard Fluid 8, który kosztuje ok. 110 zł za litr. Do statycznej wymiany potrzeba ok. 5,5 litra oleju, a do dynamicznej dwa razy tyle.
Dzieki za wyczerpujące info :)
Dziś zadzwonię do ASO i spróbuję wszzystko zamówić - oprócz oleju z wiadomych względów, a co do oleju to gdzie polecacie go zakupić ? jeśli na wiadomym portalu aukcyjnym to może macie sprawdzonego sprzedawcę ?
Pozdr i udanego dzionka ;)



PS. wszystko zamówione tj. bez oleju bo za litr krzyknęli ok 290pln <wnerw>
będzie na sobotę, koszt lekko ponad 330 pln

a z tym olejem to gdzie polecacie zakup ?

[ Dodano: 2016-09-29, 05:59 ]
L
mat1324 pisze:Numery części potrzebnych do wymiany:
&#187; 09L 321 371 - uszczelka miski olejowej, koszt w ASO ok. 140 zł;
no i panowie jestem po wymianie olejnu, okazało się, że wszystko prócz uszczelki pasuje,
pasująca do mnie uszczelka to 09L 321 371 A !!
no i niestety wymiana do końca się nie powiodła, bo trzeba było założyć starą uszczelkę :(

zastanawia mnie dlaczego mam tą uszczelkę, skoro po winie itp powinna być ta "zielona" bodajże na 23 śruby, a ja mam metalowo-gumową na 13 śrub ?!?
na pewno filtr był zmieniany bo jest na nim data produkcji 2007r, a olej ciężko mi teraz ten kolor odgadnąć ale podchodzi pod czerwony - jest mocno bruuuudny!!!!

weszło ok 5-5,5l - wiadomo trochę zostało na podłodze w warsztacie,
2 kwestia to odczucia po wymianie - przejechałem dopiero 30 km więc za dużo nie powiem, ale zmiana biegów jakby w ogóle nie odczuwalna, ładnie płynnie, natomiast zauważyłem, że jak go rozpędzam tak w miarę łagodnie to 123 ładnie, 4 jak by trochę wyższe obroty, spadną o ok200, i się rozpędza - takiego czegoś nie było wcześniej, i tak jak piszesz mat1324 - adaptacji nie robiłem, czekać aż się samo "ułoży' ???
dziś będę miał troszkę dłuższą trasę bo ok 120km - więc zobaczę jak w rasie, no i zaraz po nocy jak wchodzą biegi!

ps. uszczelkę "dobrą" zamówiłem, osłony pokrywy skrzyni nie założyłem póki co - dziś jadę na zobaczyć czy nic się nie poci w okolicach miski, jak sucho to pośmigam jakieś 5-7 tyś i myślę że na wiosnę zrobię jeszcze jedną wymianę, skoro olej został, uszczelka będzie tylko filtr i korki dokupić <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2016, 19:05

Wieczorem sprawdzę jeszcze raz czy dobrze podałem Ci numery, ale na 99,99% są dobre. Może być tak, że masz wsadzoną nowszą skrzynię, bo stara klękła. Skrzynia po kilkuset km nauczy się pracy w nowych warunkach. Na pewno nie powinno być gorzej niż przed wymianą.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 29 wrz 2016, 21:27

mat1324 pisze:Wieczorem sprawdzę jeszcze raz czy dobrze podałem Ci numery, ale na 99,99% są dobre. Może być tak, że masz wsadzoną nowszą skrzynię, bo stara klękła. Skrzynia po kilkuset km nauczy się pracy w nowych warunkach. Na pewno nie powinno być gorzej niż przed wymianą.
TAK jak mówisz może skrzynia była new &#128514;&#128513;&#128513;&#128513;. Póki co biegi coraz lepiej wchodzą. Można zapomnieć o stukach, szarpnieciach itp..... &#128513; tylko się cieszyć super jazdą&#128521;&#128522;&#128587;

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja