Siema,
Mam nadzieję że to dobry dział.
Kupiłem Audi S6, sporo czytam forum, sporo jest tu opisanych różnych usterek, bolączek itp.
Zastanawiam się co warto zrobić w aucie po zakupie.
1.Podpiąć pod komputer? VAG, VAS ? Podpiąć i co dalej? Jakie logi pobrać? Dynamiczne, statyczne, które? Osoba podpinająca nie zawsze będzie wiedziała konkretnie o S6 tyle co chcemy, więc może warto nakierować?
2. Zmienić rozrząd - to wiadomo, ale co przy okazji? Pompa wody, wiadomo, termostat (czytałem że z ASO), co jeszcze? Jakieś podkładki pod wałkami (coś tak mi wpadło w oko na forum), uszczelki dekli zaworowych bo lubią puszczać. Jakaś wadliwa rurka podobno jest, kosztująca grosze w ASO ale trudno dostępna?
3. Świece i cewki - u mnie wszystkie Hitachi, nie wyglądają na ruszane... więc wymieniam komplet cewek i świec.
4. Odma? Czyszczenie rur olejowych? Których, jak? Czy w tych silnikach jest ezektor? Wymienić/czyścić?
5. Katalizatory, jak sprawdzić? Sondy? U mnie tylko dwie
6. Olej i płukanie po Castrolu? Na jaki wymienić? Jakaś konkretna płukanka do silnika?
7. Tiptronic - olej, jakiś test VAG, sprawdzenie, które kodowanie?
To raczej (tak mi się wydaje) takie specyficzne rzeczy dla S6 a może dla Audi? To moje pierwsze Audi i mimo że miałem wiele aut to widzę że to nie jest takie oczywiste w serwisie a chciałbym zrobić większą inwestycję na dzień dobry, żeby potem się cieszyć autem i mniej grzebać, chociaż auto ma 16 lat to wiadomo że będzie wymagało troski
8.Może jakieś inne jeszcze testy/sprawdzenia warto zrobić?
Temat niby rzeka, ale jest tu wielu użytkowników S6, więc sądzę że jest o czym rozmawiać
Ja jak pisałem, zacząłem od cewek, świec, niedługo rozrząd ale chcę się przygotować odpowiednio, uszczelki dekli zamówiłem ale co dalej?
Pozdro
[AQJ][ANK] S6 kupione... i co dalej?
Planuję zaplanować ile planować przeznaczyć
Dobry mechanik to sprawa kluczowa, ale to jedna z zalet forum, że są ludzie z wiedzą i się tą wiedzą chętnie dzielą i można tu na początku uzyskać dużo informacji, rad i wskazówek aby potem jak wiedzę się zdobędzie móc się nią potem podzielić z następnymi użytkownikami. Poza tym niezręcznie mi jechać do mechanika z kartką i długopisem i truć mu tyłek przez godzinę co warto wymienić albo zrobić.
pavel44, widzę że jesteś posiadaczem S6, sądzę że możesz kilku porad udzielić. Szczególnie że masz AQJ jak ja.
Dobry mechanik to sprawa kluczowa, ale to jedna z zalet forum, że są ludzie z wiedzą i się tą wiedzą chętnie dzielą i można tu na początku uzyskać dużo informacji, rad i wskazówek aby potem jak wiedzę się zdobędzie móc się nią potem podzielić z następnymi użytkownikami. Poza tym niezręcznie mi jechać do mechanika z kartką i długopisem i truć mu tyłek przez godzinę co warto wymienić albo zrobić.
pavel44, widzę że jesteś posiadaczem S6, sądzę że możesz kilku porad udzielić. Szczególnie że masz AQJ jak ja.
Jest tu sporo posiadaczy s6, mnóstwo rzeczy zostało już napisanych. Kod silnika nie ma nic do rzeczy. Ogólnie po zakupie zawsze powinno się zmienić rozrząd, olej wszystkie filtry. Odmy jak nie zawalone olejem to zostaw. Przyjrzyj się wszystkim podcisnieniom bo 4.2 jest strasznie wrażliwe na lewe powietrze. Sondy, cewki jak nigdy nie zmieniane to warto również zmienić. Co do logów to kup sobie kabelek za 30zł z allegro i ściągnij sobie program vag na kompa, jak zainstalować jest opisane na forum. Posprawdzasz sobie takie podstawowe rzeczy jak przepływa, korekty, rozrząd. Tak bardzo w skrócie. Ogólnie masz jakąś historię serwisową swojego audi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
1.dynamiczne jak najbardziej
2. Wszystko co napisales termostat tylko aso a rurka chlodnicy tez koniecznie to jest typowa bolaczka v8
3. Ewentualnie beru swiece ori nie pamietam oznaczenia
4. Odme mozna sprawdzic wygogluj zdjecia to bedziesz wiedzial gdzie dokladnie
5. Sondy vagiem katy teoretycznie tylko na stol i ogladac prwnie jest jakis sposob ale ja nie znam
6. Olej motul 5w40 300v jest kosior jeszcze polecany to amsoil tez 5w40 i dobry filtr ja polecam knechta plukanke archoil2800
7. Tu nie pomoge ale z tego co czytalem to ori i bedzie z glowy z vagiem to nie wiem
8.podcisnienia jak juz pisali gruszki z przodu i wszelkie wycieki i luzy w napedach i wiadomo dobry hebel bo ori eskowe to spowalniacze no i dobrze przy okazji zregenerowac altek i rozrusznik jak brdzie dostep przy okazji zrzuconego przodu
2. Wszystko co napisales termostat tylko aso a rurka chlodnicy tez koniecznie to jest typowa bolaczka v8
3. Ewentualnie beru swiece ori nie pamietam oznaczenia
4. Odme mozna sprawdzic wygogluj zdjecia to bedziesz wiedzial gdzie dokladnie
5. Sondy vagiem katy teoretycznie tylko na stol i ogladac prwnie jest jakis sposob ale ja nie znam
6. Olej motul 5w40 300v jest kosior jeszcze polecany to amsoil tez 5w40 i dobry filtr ja polecam knechta plukanke archoil2800
7. Tu nie pomoge ale z tego co czytalem to ori i bedzie z glowy z vagiem to nie wiem
8.podcisnienia jak juz pisali gruszki z przodu i wszelkie wycieki i luzy w napedach i wiadomo dobry hebel bo ori eskowe to spowalniacze no i dobrze przy okazji zregenerowac altek i rozrusznik jak brdzie dostep przy okazji zrzuconego przodu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga