Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S6 Avant - 4.2 340KM Quattro - Swiss Silver

Prezentacja w/w aut.
Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

S6 Avant - 4.2 340KM Quattro - Swiss Silver

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 11:33

Witka,

Długo się zastanawiałem jakie auto kupić. Wybór padł na Audi Allroad 2.7BiT lub Audi A6 4.2 Quattro. Nigdy nie interesowałem się Audi i jakoś nie pomyślałem że mogę kupić też model S6. Jak pooglądałem fotki w necie, to stwierdziłem że tylko Allroad lub S6. Przejechałem się jednym i drugim. Allroad zawsze mi się podobał ale za S6 było więcej argumentów :]

A więc udało mi się kupić.
Auto wyprodukowane w styczniu 2000r.
Silnik: AQJ 4.2 340KM
Skrzynia: Tiptronic
Napęd: Quattro

Kolor: srebrny


Wyposażenie:
Klima: dwustrefowa
Tapicerka: Czarne skóry Recaro - elektryczne bez pamięci
Listwy - a'la Carbon
Czarny sufit alcantara - bez szyberdachu :)
Navigacja + Bose
Felgi oryginalne Speedline - AVUS - tak się je chyba nazywa
Grzane fotele przednie
Roletki
Tempomat
Szyby i lusterko w prądzie ale to chyba standard jak i pozostałe rzeczy :)


Dlaczego to auto?
Ogłoszenie nie zachęcające. Kiepskie fotki, widać że zderzak odcieniem słabo dobrane, cena bez szału (żadna okazja), hamulce pomalowane na czerwono (nic o nich w ogłoszeniu).... Ale byłem w górach i miałem blisko, to stwierdziłem że podjadę.

Historia auta:
Szwajcaria. Pełny serwis, regularny w ASO Audi, do 151tys km. Książka serwisowa, dokumenty szwajcarskie z wszystkimi przeglądami, historia potwierdzona w ASO, mam pełen wydruk. Auto rok temu sprowadzone, obecnie przebieg 162tys km.
Auto sprawdziłem miernikiem lakieru - gdzieniegdzie lakierowane ale po wierzchu, wszystkie wnęki w oryginale, śruby nie widać że męczone odkręcaniem itp. Silnik odpala na cicho, chodzi równo, skrzynia super. Wszystkie szyby w oryginale.

Jazda próba - super. Nic nie puka, nie stuka, auto jedzie, hamuje, zmienia biegi.

Pojechałem na geometrię, podpiąć pod zwykły komp serwisowy, sprawdzenie co tam widać od spodu.

Serwisant zdjął koło z przodu... Jakieś duże te hamulce... Dziś już wiem że to zestaw Brembo Performance stosowany w Porsche 911 Turbo <okok> , zamontowany w ASO w 2008r. Jest na to certyfikat z pieczątką ASO Audi. Do tego przewody w stalowym oplocie też z ceryfikatem <hura> Klocki z przodu do wymiany, zamówiłem nowe.

Oprócz tego poci się miska olejowa - puszcza uszczelnienie, więc przy zmianie oleju d zrobienia.
I to tyle do zrobienia. Między silnikiem a skrzynią minimalne zapocenie. Geometria idealnie w normie, żadnych luzów.

Rozrząd zrobiony przy 98tys km.

Co do zrobienia w aucie?
Jako że było tu i tam lakierowane po wierzchu to niestety, jak to przy srebrnym, widać różne odcienie. Szczególnie zderzaki. Zastanawiam się czy je ruszać, czy ktoś dobierze lepiej lakier. Jest też mała wgniotka na tylnym błotniku, do polakierowania.
Siłowniczki tylnej klapy już zamówione.
FIS do zrobienia, widzę że w okolicach Wawy jest gdzie zrobić.

Chcę podjechać też na jakąś dogłębną diagnozę komputerową, sprawdzić logi, itp. itd.

Auto jest na zimówkach, więc muszę kupić opony na lato. Chyba zostanę przy 255/40 17 jak każe fabryka.

Bądźcie łaskawi w komentarzach, to moje pierwsze Audi <hura>
Nie spodziewałem się że będę taki zadowolony z tego samochodu, jest po prostu genialne. Od wykończenia, przez prowadzenie, przyspieszenie, hamowanie, jakość nagłośnienia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, 14:17 przez Christian, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 wrz 2016, 11:45

Na zdjęciach wygląda na zadbany egzemplarz <okok>
Odnośnie uwag:
Auto mało jeździło. Rozrząd był robiony przy 98tkm. Jeśli od tego momentu minęło już 5 lat to jest także do wymiany. Tutaj jest istotny zarówno interwał kilometrów jak i czas. Kolejna sprawa co masz "ukryte" pod przyciskiem od elektrycznej rolety z sedana? I jeszcze jedno pytanie. Na jaki kraj wyszło to auto. Pytam z czystej ciekawości, bo według wszelakich dokumentów ANK występował w S6 od września, a nie stycznia 2000r.

Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 11:59

Oczywiście AQJ - już poprawiłem :)
Rozrząd przy 98tys km wymieniony w październiku 2008.
To może warto go zrobić.

Pod przyciskiem rolety są spryskiwacze reflektorów, widać ktoś miał dość problemów ze spryskiwaczami podczas oblodzenia i śniegu. Auto ze Szwajcarii.

Nie mam natomiast wyłączania czujników parkowania. Zastanawiam się czy ktoś jak kupował przełącznik na deskę po prostu znalazł taki bez wyłącznika? One są zespolone, czy każdy osobno?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2016, 12:11

każdy osobno , a wyłącznik czujników jest tylko jak są przednie do kompletu

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 wrz 2016, 13:07

Rozrząd w takim razie ma 8 lat, więc wymiana wskazana. :)

O to widzę, co chwila inny pomysł na ten przycisk. Ja też mam taki w avancie i ukryty w nim włącznik do LPG ;d

Z włącznikiem od parktronika to tak jak bendzji napisał. Nie masz z przodu to i włącznika nie ma.

Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 13:09

A widziałem, widziałem bo czytałem Twój temat od deski do deski. Zastanawiam się gdzie ten rozrząd w Wawie zrobić. Mam bardzo dobrego mechanika, ale on nie specjalizuje się w Audi, więc nie wiem czy zna tajniki o wstępnym naciągu, wymianach podkładek itp itd. (trochę forum czytałem).

Gość.

Post autor: Gość. » 21 wrz 2016, 13:12

U FOSSa zrobisz rozrząd.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 wrz 2016, 13:53

Miło słyszeć ;) Muszę w końcu zabrać się za uaktualnienie, ale jak zwykle mało czasu.

Odnośnie wymiany w Wawie to pisz do usera Zagór. On ze swoim miał swego czasu co dobrego i w końcu znalazł dobrych magików od rozrządu w Wawie, ale jak się warsztat nazywa to nie pamiętam <uoee>

Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 14:32

Przypomniało mi się że muszę jeszcze dokupić do tapicerki klapy tylnej osłonę na trójkąt. Ale chyba mam tam coś połamane. Na allegro praktycznie nic nie ma... więc to chyba ciężki temat.

Mam jeszcze kilka fotek z mojego skrzywienia. Po zakupie auta zawsze nie mogę się doczekać gruntownego czyszczenia...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Mazdomania, a jeżeli można zapytać, to gdzie u siebie robiłaś rozrząd?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 wrz 2016, 14:52

Prędzej dokupisz całą tapicerkę tylnej klapy niż osłonkę na trójkąt. W osłonce jest plastik blokujący przed samoczynnym wypadaniem i ma on ząbek wchodzący w plastik znajdujący się w tapicerce klapy. Ten element bardzo często się łamie. Poszukaj samej tapicerki w ładnym stanie i przełóż (idzie trafić za sensowne pieniądze, ale trzeba trochę się naszukać).

Odnośnie FIS-a to pisz do usera Bendzji. On ma ORI FIS-y. Co prawda drożej wychodzi niż chińczyki, ale jakość extra. Mi wymieniał chyba w kwietniu i jest cały czas malina.

Czyszczenie super. Ja tam boję się pod maską z wodą szaleć, więc nie sprzątam tam :(

Rozrząd robiłam u gościa serwisującego Porsche, ale źle mi ustawił i ponad rok szukałam kogoś kto mi poprawi.

Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 15:01

Absolutnie pod maską bez wody! APC w spryskiwaczu, pędzelki, czasem pianka w spreju, benzyna w spreju :)

Tapicerki na allegro znalazłem dwie jedna bez a druga stan 2-. Będę szukał!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2016, 16:50

No jakiś Fis się jeszcze znajdzie jakby co <okok>

Co do wytłumienie klapy to ciężko , proponuje po szrotach szukać albo dzwonić po olx gdzie ktoś ma całe na części.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 21 wrz 2016, 17:34

Łana esa. Po przeczytaniu forum nie bałeś się brać aqj ? hehe :) No i porządne hamulce już zamontowane <okok>

Christian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Christian » 21 wrz 2016, 17:43

Kupowałem konkretne auto i szukałem najlepszego stanu, przebiegu itp. A kod silnika... detal.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 wrz 2016, 18:00

Fajna eska, ja po cichu troszkę żałuje że na starcie przy zakupie skreśliłem tipa, przestraszyłem się kosztów a wygodniejszy pewnie niż manual. Mazdomania, sam plasticzek co się urywa kosztuje ok 20zł, całość zamka blokowania ok 60zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga