od czasu kupna (2 dni temu ) dosyć mocno się grzał . Od momentu kupna nie było w nim dodatkowego wentylatora chłodnicy (elektrycznego ) tylko samo visco
juz od samego początku odnosiłem wrażenie że działa jakby w drugą stronę czyli zamiast zasysać powietrze z zewnątrz , chłodząc chłodnice silnik itd czuje jakby przepływało odwrotnie czyli jakby dmuchał gorącym powietrzem z komory silnika na chłodnice :shock:
dzisiaj podłączyłem dodatkowy wentylator( ten nazwijmy to od klimy) i wszystko działa jak powinno - silnik się nie grzeje , chłodnica po jego stronie chłodna i ogólnie wszystko tak jak powinno być , silnik też się nie grzeje . Oczywiście wentylator ten załącza się bardzo często . teraz nazwijmy to pośrednio problem grzania się został wyeliminowany ale wiadomo że tak nie powinno być
Bardzo amatorska próba czyli kawałek nitki trzymany w ręku + patrzenie jak ją odchyla pęd powietrza też sugerowała odwrotny przepływ powietrza na wentylatorze visco
I teraz moje pytanie - jakieś pomysły jak to "ugryźć "

od czego wogóle zacząć sprawdzanie

paska napędzającego wentylator CHYBA nie da się założyć tak źle żeby chodził w drugą stronę

kompletnie nie mam pomysłu co może być nie tak

i jeszcze jedna sprawa a- nigdy nie miałem samochodu z visco wiec nie wiem czy ten objaw jest normalny - obojętnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku jeśli pokręcę samym wentylatorem to kręci się (oczywiście z mocnymi oporami) całe kółko pasowe
Tak powinno być
