Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 15 wrz 2016, 18:01

Tamte byłi na 001, 002, 003.

Logi z dzisiaj:
090 091 092
http://vaglog.pl/log_278300.html

112 115 118
http://vaglog.pl/log_278299.html

033 036 statycznie
http://vaglog.pl/log_278298.html

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 wrz 2016, 20:37

Auto ma program, a turbiny wcale nie wstają, więc nic dziwnego, że auto nie jedzie. Teraz w pierwszej kolejności musisz ogarnąć ten błąd: 17965 - charge pressure control positive deviation, bo nie jest on konsekwencją błędu mieszanki.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 16 wrz 2016, 00:26

piter997 pisze:Tamte byłi na 001, 002, 003.

Logi z dzisiaj:
090 091 092
http://vaglog.pl/log_278300.html

112 115 118
http://vaglog.pl/log_278299.html

033 036 statycznie
http://vaglog.pl/log_278298.html
Chodziło mi o to na jakim paliwie były robione?
Uporządkować to trzeba bo tak to nigdy nie dojdziem gdzie problem jest, logi rób zawsze po kasowaniu błędów i na pb, kanały 002+033, 115+118, 003+020.

[ Dodano: 2016-09-16, 00:26 ]
Mazdomania pisze:Auto ma program, a turbiny wcale nie wstają, więc nic dziwnego, że auto nie jedzie. Teraz w pierwszej kolejności musisz ogarnąć ten błąd: 17965 - charge pressure control positive deviation, bo nie jest on konsekwencją błędu mieszanki.
Turbiny nie wstają bo jest tryb awaryjny spowodowany przez błąd.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 16 wrz 2016, 12:02

piter997 pisze:Tamte byłi na 001, 002, 003.

Logi z dzisiaj:
090 091 092
http://vaglog.pl/log_278300.html

112 115 118
http://vaglog.pl/log_278299.html

033 036 statycznie
http://vaglog.pl/log_278298.html
Tamte stare były jedne na pb, a drugie na gazie, ale nie pamiętam już które to które. Będę lepiej to opisywał, żeby nie popełnić tego błędu.

Wczorajsze logi były robione na Pb. Robiłem też na gazie, ale coś się nie zapisało (nie wiem dlaczego).

Miałem kiedyś problem z błędem 17965, ale towarzyszył temu błąd EGT i po zmianie elektroniki na płytki od zbig_wwl problem zniknął. Auto jeździło jak marzenie przez pół roku

Na początku lipca oddałem do gazu i na drugi dzień odebrałem auto. Od razu czułem różnice i wiedziałem, że auto jeździ w trybie serwisowym tak jak za starych smutnych czasów. Niezwłocznie poinformowałem ich o tym fakcie. Wpieli komputer, nie znaleźli błędów i uznali, że to wina samochodu, a nie instalacji gazowej i żebym trochę pojeździł i na regulacje.

Na VAGu wyskakiwał mi właśnie błąd 17965 i towarzyszył mu 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich, którego gazownicy nie widzieli.

Po kolejnych 2 regulacjach błąd przestał się pojawiać, ale auto nie jeździło lepiej.

Podczas opisanej podróży na Chorwację (po miesiącu od założenia gazu) pojawił się problem z kontrolkami i niestabilną pracą silnika pod obciążeniem. Praktycznie tylko na 4,5 i 6biegu. Na niższych nie zdarzyło mi się.

Taka sama sytuacja na pb i gazie. Po powrocie z wyjazdu zauważyłem ewidentny wyciek spod auta od strony pasażera. Czasami było widać, że coś siurkiem leci. Nie wiem, czy to woda z klimatyzacji, czy co, bo z mechaniką dopiero zaczynam przygodę i każda usterka jest dla mnie pierwszą ;).

Auto oddałem do warsztatu na naprawę wycieku i diagnozę błędu. Po tygodniu się poddali, nie znajdując problemu, a wyciek miał być z króćca parownika instalacji gazowej.

Pojechałem do gazowników, zostawiłem auto na 2h. Powiedzieli, że wycieku nie znaleźli.

Przed wyjazdem wymieniłem profilaktycznie kompresor zawieszenia na nówke, z tym, że wtyczka była lipna i kabel do prądu musiał zostać przylutowany do instalacji elektrycznej. Same przewody zaś też nie są już w najlepszym stanie - nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale staram się podać wszystkie możliwe informację.

Tak jak opisywałem w pierwszym poście, przy wyskakiwaniu kontrolek na obciążeniu i natychmiastowym odpuszeniu gazu, auto wraca do swojej normalnej upośledzonej pracy, a kontrolki gasną, prócz kontrolki regulacji zawieszenia. W przypadku nie odpuszczenia gazu auto przestaje reagować na pedał gazu co wymaga zrestartowania samochodu.

Bardzo sporadycznie, ale jednak pojawia mi się na FISie ikonka spalonej żarówki świateł pozycyjnych - co nie jest zgodne z prawdą. Żarówki wymieniałem i działają wszystkie.

Podsumowując: nie wiem jak jest w praktyce, ale wydaje mi się, że 17965 nie występuje samodzielnie o ile nie chodzi o jakąś nieszczelność w układzie.

Czy logi wykonać jeszcze raz na kanałach: 002+033, 115+118, 003+020? Czy wykonać je na benzynie i na gazie? Czy po przełączeniu z gazu na PB należałoby zrobić ze 100km, aby system się oczyścił?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 wrz 2016, 15:44

Wystarczy że skasujesz błędy , nawet jak ich nie będzie - zerujesz korekty , nie trzeba jeździć 100km bo te sterowniki nie mają zaszytej korekty jakiejś

Ale spróbowałbym pojeździć na samej pb i zobaczyć jak się korekty układają.

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 23 wrz 2016, 10:31

Problem został rozwiązany, dzięki niebywałej kompetencji i wiedzy właściciela Warsztatowni. Po 15minutach w aucie już było wiadomo o co chodzi.

Mianowicie, uszkodzony trójnik, najprawdopodobniej za mocno skręcone opaski mocujące - ponoć częsty problem, nie oryginalne opaski mogą przecinać najsłabszy punkt trójnika gdy się je za mocno skręci.

Zaznaczę tylko, że na ogół nie zajmują się mechaniką, a jedynie hobbystycznie robią silniki 1,8T i 2,7T.

Auto już jeździ jak powinno na gazie i na pb. Nie widać różnicy, aczkolwiek dolewa trochę benzyny na gazie, ale to pewnie z radości ;).

Niby prosta sprawa, a ojeździłem się nie mało ... Dziękuję wszystkim za pomoc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja