Wskaznik temp cieczy chlodzacej
- Oofol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
- Lokalizacja: Munster/Karkonosze
- Kontakt:
Wskaznik temp cieczy chlodzacej
Wiatm wszystkich,
Od jakiegos czasu mam problem z grzaniem sie auta- tzn po wymianie 3ciego termostatu (2 ori i ostatni Gates) problem nie znikna wiec zaczalem podejzewac wskaznik.
Podpialem Torqe i temperatura ladnie idzie do gory. Wskazowka w zegarach zaczyna sie ruszac dopiero kiedy Torque pokazuje 79C i zrownywuja sie dopiero przy 90C.
KOlejna sprawa to fakt ze czasem wskazowka przy rozgrzanym silniku (pokazujac 90C) spada na poczatek skali i albo sama wraca po chwili albo dopiero po zgaszeniu i odpaleniu silnika na nowo.. Czasem sobie opadnie o 20C i wroci..
Pytanie:
Czy da rade wymienic bez wiekszych problemow wskaznik w liczniku VDO (FL)?
Od jakiegos czasu mam problem z grzaniem sie auta- tzn po wymianie 3ciego termostatu (2 ori i ostatni Gates) problem nie znikna wiec zaczalem podejzewac wskaznik.
Podpialem Torqe i temperatura ladnie idzie do gory. Wskazowka w zegarach zaczyna sie ruszac dopiero kiedy Torque pokazuje 79C i zrownywuja sie dopiero przy 90C.
KOlejna sprawa to fakt ze czasem wskazowka przy rozgrzanym silniku (pokazujac 90C) spada na poczatek skali i albo sama wraca po chwili albo dopiero po zgaszeniu i odpaleniu silnika na nowo.. Czasem sobie opadnie o 20C i wroci..
Pytanie:
Czy da rade wymienic bez wiekszych problemow wskaznik w liczniku VDO (FL)?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Powiem szczerze że ja w takie wynalazki jak ELM czy Torque nie wierzę, najlepiej podepnij kablem i vcds. Musiałbyś zobaczyć czy w momencie opadnięcia wskazówki temperatura w programie też idzie na dół na obydwu kanałach- dla zegarów i kompa. Tak jak piszesz może nie być czujnik ale szybciej i taniej jest wykluczyć w pierwszej kolejności jego. Nie wiem w jakim stanie masz FIS ale znaleźć coś dobrego jest naprawdę ciężko, jeśli masz wyświetlacz OK to dochodzi cena jego wymiany.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
też bym stawiał na czujnik twój opis na to wskazuje , w zegarach VDO rzadko są kłopoty z wskazówkami/silniczkami
wątpie żebyś w Torque miał podgląd temperatury z zegarów , bo tam są dwa czujniki w jednym ( dwa piny do ECU i dwa piny do licznika ) czyli dla ecu może pokazywać ok a licznik będzie wariował
wątpie żebyś w Torque miał podgląd temperatury z zegarów , bo tam są dwa czujniki w jednym ( dwa piny do ECU i dwa piny do licznika ) czyli dla ecu może pokazywać ok a licznik będzie wariował
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
1 test zegarów vagiem by wykluczyć wskażnik
Vagcom, 17-instruments i output tests
2 podgląd co gadają czujniki jaka temp sprawdzisz to vagiem lub w klimatroniku canał 57-ecu i 58-zegar
jak to wywołąć znajdziesz w google wciskasz 2 przyciski na klimatroniku (wiem jak to zrobic manualnie ale nie pamiętam jak są oznaczone) kanały mogą się różnić w zależności od wersji oprogramowania klimatronica
http://mr-fix.pl/wpis/audi-a6-c5-climat ... serwisowe/
3 na 99% wymienić czujnik temp zespolony na ori z aso zamienniki nie dają rady długo
4 zrgary temp budzą -startują się przy 55-65 stopniach
Vagcom, 17-instruments i output tests
2 podgląd co gadają czujniki jaka temp sprawdzisz to vagiem lub w klimatroniku canał 57-ecu i 58-zegar
jak to wywołąć znajdziesz w google wciskasz 2 przyciski na klimatroniku (wiem jak to zrobic manualnie ale nie pamiętam jak są oznaczone) kanały mogą się różnić w zależności od wersji oprogramowania klimatronica
http://mr-fix.pl/wpis/audi-a6-c5-climat ... serwisowe/
3 na 99% wymienić czujnik temp zespolony na ori z aso zamienniki nie dają rady długo
4 zrgary temp budzą -startują się przy 55-65 stopniach
- Oofol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
- Lokalizacja: Munster/Karkonosze
- Kontakt:
Sprawdzenie temp vagiem w momencie opadniecia wskazowki graniczy z cudem bo musial bym miec kogos siedzacego obok w gotowosci za kazdym razem jak wsiadam do auta.. Jak dotad to w ciagu jakiegos miesiaca opadla tak od se 4 razy..
Nie wiem.. Sprawde VCDSem i porownam do Torque co by was poinformowac na ile wskazania sa wiarygodne. Czyli wymiana samego wskaznika nie wchodzi w rachube.. FISa mamw idealnym stanie wiec wolal bym nie wymieniac zegarow ale teraz mi sie przypomniala jeszcze jedna rzecz! od kad mam auto wskazowka tacho czasem zadrzy - jadac z jednostajnapredkoscia albo przyspieszajac nie ma znaczeniaaledzieje sieto powyzej 90km/h. Wyglada to tak ze np jadac jednostajenie 120 wskazowka pokazuje 120 i nagle skacze na 140 i spowrotem wraca do wlasciwej predkosci.. Juz sie do tego przyzwycasilem (dzieje sie to czesto praktycznie za kazdym razme jak jade).. Czy w tych zegarach tez jest regulator napiecia wlutowywany tak jak w starszych modelach Audi? To by mialo sens chyba..
Nie wiem.. Sprawde VCDSem i porownam do Torque co by was poinformowac na ile wskazania sa wiarygodne. Czyli wymiana samego wskaznika nie wchodzi w rachube.. FISa mamw idealnym stanie wiec wolal bym nie wymieniac zegarow ale teraz mi sie przypomniala jeszcze jedna rzecz! od kad mam auto wskazowka tacho czasem zadrzy - jadac z jednostajnapredkoscia albo przyspieszajac nie ma znaczeniaaledzieje sieto powyzej 90km/h. Wyglada to tak ze np jadac jednostajenie 120 wskazowka pokazuje 120 i nagle skacze na 140 i spowrotem wraca do wlasciwej predkosci.. Juz sie do tego przyzwycasilem (dzieje sie to czesto praktycznie za kazdym razme jak jade).. Czy w tych zegarach tez jest regulator napiecia wlutowywany tak jak w starszych modelach Audi? To by mialo sens chyba..
PM+
AVF+
ARE
AVF+
ARE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
W liczniku w 80 np siedział jakiś lm na 10V wciśnięty w gniazdo i przykręcony śrubka. Jak padał to nie działy zegary od paliwa i temperatury lub działały jak chciały ale tam wg jest inny typ zegarów. Odkręcałeś śrubkę, biegłeś do elektronika i za 2zł kupowałeś stabilizator.bendzji pisze: co do regulatora - przybliż o co dokładnie Ci chodzi
- Oofol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
- Lokalizacja: Munster/Karkonosze
- Kontakt:
No wlasnie o tym przeciez piszeZiomek pisze:W liczniku w 80 np siedział jakiś lm na 10V wciśnięty w gniazdo i przykręcony śrubka. Jak padał to nie działy zegary od paliwa i temperatury lub działały jak chciały ale tam wg jest inny typ zegarów. Odkręcałeś śrubkę, biegłeś do elektronika i za 2zł kupowałeś stabilizator.bendzji pisze: co do regulatora - przybliż o co dokładnie Ci chodzi

80tke ma do dzis..
[ Dodano: 2016-09-24, 00:25 ]
Ok, sprawdzilem vagiem i zegarny nie rzucaja zadnych bledow a kanal 57 i 58 sie nie loguja..