Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mocy
Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mocy
Witam forumowiczów,
przeszukałem forum i inne źródła, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego tworzę ten wątek. Niestety nie widziałem nic podobnego na tym forum. Podobny wątek stworzyłem na gazowym, ale tam rozwiązanie również nie otrzymałem.
Na początku lipca montowali instalacje gazową po raz pierwszy w moim aucie. Od tamtej pory nie ma mocy i cały czas wyskakiwał błąd 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich oraz 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation co uważam za konsekwencje pierwszego.
Po 3 regulacji udało im się wyeliminować powyższe błędy, ale auto jeździło podobnie, czyli bez mocy - tryb awaryjny. Zaznaczam, że nie wyrzucało CHECK ENGINE. Czasami przez chwilę na niskich obrotach turbo się załączało i pojawiała się nadzieja, ale po jakimś czasie znów moc bezpowrotnie ginęła.
Największy problem pojawił się jednak 2tygodnie temu na trasie na Chorwacje. Po pierwszym tankowaniu LPG za granicą (Węgry) auto od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów na 6biegu (ok. 130km/h) zaczęło się minimalnie dławić, po czym momentalnie zapaliły się wszystkie kontrolki i przestało reagować na pedał gazu. Po zjechaniu na pobocze i zresetowaniu silnika (wyłączenie i włączenie) auto działało normalnie, pozostała jedynie kontrolka CHECK ENGINE, ale problem powtarzał się za każdym razem w podobnych warunkach, czyli przekroczenie 3tyś obrotów. Czasami też na niższych biegach przy dynamicznym przyspieszeniu (jeśli tak można to nazwać, gdy auto nie ma mocy).
Podczas prowizorycznego sczytywania błędów przez adapter ELM i program Torque Lite na smartfonie znalazłem 2 błędy: P0172, P0175. Po ich skasowaniu problem nadal występował, ale po resecie auta check engine gasł z pozostałymi kontrolkami, a błędy nie zostawały w pamięci. W tej chwili komputer nie pokazuje żadnych błędów, a problem cały czas występuje.
Przed instalacja gazu silnik był w idealnej kondycji. Sprawował się perfekcyjnie i miał potężnego kopa. Teraz auto dla mnie jest trupem. Bardzo zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu. Jeśli ktoś jest chętny pomóc mogę podjechać nawet kawał drogi z Lublina, żeby tylko to załatwić .
W ostatnich tygodniach zrobiłem ok. 800km wyłącznie na benzynie i problem nie ustąpił. Auto było przez tydzień sprawdzane w warsztacie, ale również nie udało się znaleźć przyczyny. Jedynie wyciek z króćca parownika w instalacji.
Jutro jadę znowu do gazowników, żeby to naprawili, ale nie spodziewam się, żeby to rozwiązało kłopot.
Bardzo proszę o wszelkie rady.
przeszukałem forum i inne źródła, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego tworzę ten wątek. Niestety nie widziałem nic podobnego na tym forum. Podobny wątek stworzyłem na gazowym, ale tam rozwiązanie również nie otrzymałem.
Na początku lipca montowali instalacje gazową po raz pierwszy w moim aucie. Od tamtej pory nie ma mocy i cały czas wyskakiwał błąd 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich oraz 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation co uważam za konsekwencje pierwszego.
Po 3 regulacji udało im się wyeliminować powyższe błędy, ale auto jeździło podobnie, czyli bez mocy - tryb awaryjny. Zaznaczam, że nie wyrzucało CHECK ENGINE. Czasami przez chwilę na niskich obrotach turbo się załączało i pojawiała się nadzieja, ale po jakimś czasie znów moc bezpowrotnie ginęła.
Największy problem pojawił się jednak 2tygodnie temu na trasie na Chorwacje. Po pierwszym tankowaniu LPG za granicą (Węgry) auto od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów na 6biegu (ok. 130km/h) zaczęło się minimalnie dławić, po czym momentalnie zapaliły się wszystkie kontrolki i przestało reagować na pedał gazu. Po zjechaniu na pobocze i zresetowaniu silnika (wyłączenie i włączenie) auto działało normalnie, pozostała jedynie kontrolka CHECK ENGINE, ale problem powtarzał się za każdym razem w podobnych warunkach, czyli przekroczenie 3tyś obrotów. Czasami też na niższych biegach przy dynamicznym przyspieszeniu (jeśli tak można to nazwać, gdy auto nie ma mocy).
Podczas prowizorycznego sczytywania błędów przez adapter ELM i program Torque Lite na smartfonie znalazłem 2 błędy: P0172, P0175. Po ich skasowaniu problem nadal występował, ale po resecie auta check engine gasł z pozostałymi kontrolkami, a błędy nie zostawały w pamięci. W tej chwili komputer nie pokazuje żadnych błędów, a problem cały czas występuje.
Przed instalacja gazu silnik był w idealnej kondycji. Sprawował się perfekcyjnie i miał potężnego kopa. Teraz auto dla mnie jest trupem. Bardzo zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu. Jeśli ktoś jest chętny pomóc mogę podjechać nawet kawał drogi z Lublina, żeby tylko to załatwić .
W ostatnich tygodniach zrobiłem ok. 800km wyłącznie na benzynie i problem nie ustąpił. Auto było przez tydzień sprawdzane w warsztacie, ale również nie udało się znaleźć przyczyny. Jedynie wyciek z króćca parownika w instalacji.
Jutro jadę znowu do gazowników, żeby to naprawili, ale nie spodziewam się, żeby to rozwiązało kłopot.
Bardzo proszę o wszelkie rady.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Proponuje zacząć od podstaw czyli sprawdzenie nieszczelności i na razie z LPG się wstrzymać puki na Pb nie będzie jeździć jak dawniej. Wyciągnąć bezpiecznik od gazu i zakręcić zawór przy butli i wtedy rozwiązać problem na Pb. niektóre kompy od gazu potrafią kasować błędy w ECU i w ten sposób skutecznie uniemożliwiać diagnozę problemu. Do nawiercenia pewnie ściągany był kolektor dolotowy, trzeba by się upewnić czy gazownicy na pewno wszystko dobrze poskręcali. Generalnie skoro problem pojawił się po montażu instalacji to chyba jest na to jakaś gwarancja?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Jeśli przed montażem lpg było wszystko ok to znaczy że gaziarze coś schrzanili i oni powinni to naprawić, potrzebne by były pewnie jakieś logi dynamiczne żeby sprawdzić w czym problem, możesz też uderzyć do warsztatowni w lublinie, powinni Ci to ogarnąć.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Re: Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mo
odezwij sie do mnie to powiem Ci gdzie możesz uderzyć i sprawdzimy autopiter997 pisze:Witam forumowiczów,
przeszukałem forum i inne źródła, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego tworzę ten wątek. Niestety nie widziałem nic podobnego na tym forum. Podobny wątek stworzyłem na gazowym, ale tam rozwiązanie również nie otrzymałem.
Na początku lipca montowali instalacje gazową po raz pierwszy w moim aucie. Od tamtej pory nie ma mocy i cały czas wyskakiwał błąd 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich oraz 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation co uważam za konsekwencje pierwszego.
Po 3 regulacji udało im się wyeliminować powyższe błędy, ale auto jeździło podobnie, czyli bez mocy - tryb awaryjny. Zaznaczam, że nie wyrzucało CHECK ENGINE. Czasami przez chwilę na niskich obrotach turbo się załączało i pojawiała się nadzieja, ale po jakimś czasie znów moc bezpowrotnie ginęła.
Największy problem pojawił się jednak 2tygodnie temu na trasie na Chorwacje. Po pierwszym tankowaniu LPG za granicą (Węgry) auto od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów na 6biegu (ok. 130km/h) zaczęło się minimalnie dławić, po czym momentalnie zapaliły się wszystkie kontrolki i przestało reagować na pedał gazu. Po zjechaniu na pobocze i zresetowaniu silnika (wyłączenie i włączenie) auto działało normalnie, pozostała jedynie kontrolka CHECK ENGINE, ale problem powtarzał się za każdym razem w podobnych warunkach, czyli przekroczenie 3tyś obrotów. Czasami też na niższych biegach przy dynamicznym przyspieszeniu (jeśli tak można to nazwać, gdy auto nie ma mocy).
Podczas prowizorycznego sczytywania błędów przez adapter ELM i program Torque Lite na smartfonie znalazłem 2 błędy: P0172, P0175. Po ich skasowaniu problem nadal występował, ale po resecie auta check engine gasł z pozostałymi kontrolkami, a błędy nie zostawały w pamięci. W tej chwili komputer nie pokazuje żadnych błędów, a problem cały czas występuje.
Przed instalacja gazu silnik był w idealnej kondycji. Sprawował się perfekcyjnie i miał potężnego kopa. Teraz auto dla mnie jest trupem. Bardzo zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu. Jeśli ktoś jest chętny pomóc mogę podjechać nawet kawał drogi z Lublina, żeby tylko to załatwić .
W ostatnich tygodniach zrobiłem ok. 800km wyłącznie na benzynie i problem nie ustąpił. Auto było przez tydzień sprawdzane w warsztacie, ale również nie udało się znaleźć przyczyny. Jedynie wyciek z króćca parownika w instalacji.
Jutro jadę znowu do gazowników, żeby to naprawili, ale nie spodziewam się, żeby to rozwiązało kłopot.
Bardzo proszę o wszelkie rady.
do samego końca, mojego lub jej
@Teiwaz: dziękuję za rzeczowe rady. Będzie to punkt wyjścia kolejnej próby znalezienia usterki.
Jak normalny uczciwy obywatel wpierwej udałem się do gazowników na regulację i potem kolejną i kolejną. Narzekając, że auto nie jeździ jak powinno, ale odpowiedź była zawsze taka sama: "Jeśli na benzynie też tak ma to na pewno nie jest wina gazu". Póki co nie wierzę, żeby ich olśniło i naprawili swój błąd.
@Łukasz13: Dzwoniłem do Warsztatowni i p. Rogowskiego jeszcze przed wyjazdem na Chorwację, ale instalacjami BRC oni się nie zajmują. Może jednak od strony technicznej Warsztatownia by się podjęła. O tym nie pomyślałem. W końcu są znani ze swojej specjalizacji w tej marce .
@lukirks83: poszło PW. Jestem ciekaw .
Dzięki za wszystkie rady! Nie spodziewałem się takiego zainteresowania moim beznadziejnym przypadkiem . Będę raportował na bieżąco!
Jak normalny uczciwy obywatel wpierwej udałem się do gazowników na regulację i potem kolejną i kolejną. Narzekając, że auto nie jeździ jak powinno, ale odpowiedź była zawsze taka sama: "Jeśli na benzynie też tak ma to na pewno nie jest wina gazu". Póki co nie wierzę, żeby ich olśniło i naprawili swój błąd.
@Łukasz13: Dzwoniłem do Warsztatowni i p. Rogowskiego jeszcze przed wyjazdem na Chorwację, ale instalacjami BRC oni się nie zajmują. Może jednak od strony technicznej Warsztatownia by się podjęła. O tym nie pomyślałem. W końcu są znani ze swojej specjalizacji w tej marce .
@lukirks83: poszło PW. Jestem ciekaw .
Dzięki za wszystkie rady! Nie spodziewałem się takiego zainteresowania moim beznadziejnym przypadkiem . Będę raportował na bieżąco!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jakbyś miał STAG-a to Radek by go ogarnął, a BRC się nie czepia. Pan Adam to może od Opli jest specem, ale co do Audi, to bynajmniej z dwiema forumowymi mu kompletnie nie poszło (2.8 i S6), więc ja bym z Audi do niego nie pojechała.
Kto w ogóle montował instalację w tym aucie? Dziwię się, że odebrałeś niesprawne auto. Teraz w pierwszej kolejności zrób logi, bo może się okazać, że namieszali Ci coś gazmeni. Ale nie ELM-y tylko VAG i jazda
Kto w ogóle montował instalację w tym aucie? Dziwię się, że odebrałeś niesprawne auto. Teraz w pierwszej kolejności zrób logi, bo może się okazać, że namieszali Ci coś gazmeni. Ale nie ELM-y tylko VAG i jazda
@kamilo0307: dzięki za radę. Ogarnę jak to się robi i spróbuję jutro sprawdzić .
@Gosia: postaram się zrobić logi w najbliższym czasie. Robiłem przed wakacjami, ale to pewnie nie aktualne.
Pliki .csv niestety nie chcą się dodać. W FAQu nie znalazłem informacji o akceptowalnych rozszerzeniach. W jakim powinny być formacie? .xls?
@Gosia: postaram się zrobić logi w najbliższym czasie. Robiłem przed wakacjami, ale to pewnie nie aktualne.
Pliki .csv niestety nie chcą się dodać. W FAQu nie znalazłem informacji o akceptowalnych rozszerzeniach. W jakim powinny być formacie? .xls?
Dzięki Bendzji!
http://vaglog.pl/log_278224.html
http://vaglog.pl/log_278225.html
Logi robiłem na 3 biegu kręcąc prawie do końca. Było to jeszcze przed tym jak pojawił się błąd powyżej 3tyś obr. Auto nie miało takiej mocy, ale jeździło w miarę stabilnie. Robiłem to pierwszy raz, więc jakby coś było nie tak to proszę mnie poprawić .
Nowe zrobię w sobotę. Z cewkami jest kłopot bo blokuje do nich dostęp listwa od gazu. Jeśli dzisiaj się tam dostanę to sprawdzę.
http://vaglog.pl/log_278224.html
http://vaglog.pl/log_278225.html
Logi robiłem na 3 biegu kręcąc prawie do końca. Było to jeszcze przed tym jak pojawił się błąd powyżej 3tyś obr. Auto nie miało takiej mocy, ale jeździło w miarę stabilnie. Robiłem to pierwszy raz, więc jakby coś było nie tak to proszę mnie poprawić .
Nowe zrobię w sobotę. Z cewkami jest kłopot bo blokuje do nich dostęp listwa od gazu. Jeśli dzisiaj się tam dostanę to sprawdzę.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga