Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mocy

Post autor: piter997 » 12 wrz 2016, 10:48

Witam forumowiczów,

przeszukałem forum i inne źródła, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego tworzę ten wątek. Niestety nie widziałem nic podobnego na tym forum. Podobny wątek stworzyłem na gazowym, ale tam rozwiązanie również nie otrzymałem.

Na początku lipca montowali instalacje gazową po raz pierwszy w moim aucie. Od tamtej pory nie ma mocy i cały czas wyskakiwał błąd 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich oraz 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation co uważam za konsekwencje pierwszego.

Po 3 regulacji udało im się wyeliminować powyższe błędy, ale auto jeździło podobnie, czyli bez mocy - tryb awaryjny. Zaznaczam, że nie wyrzucało CHECK ENGINE. Czasami przez chwilę na niskich obrotach turbo się załączało i pojawiała się nadzieja, ale po jakimś czasie znów moc bezpowrotnie ginęła.

Największy problem pojawił się jednak 2tygodnie temu na trasie na Chorwacje. Po pierwszym tankowaniu LPG za granicą (Węgry) auto od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów na 6biegu (ok. 130km/h) zaczęło się minimalnie dławić, po czym momentalnie zapaliły się wszystkie kontrolki i przestało reagować na pedał gazu. Po zjechaniu na pobocze i zresetowaniu silnika (wyłączenie i włączenie) auto działało normalnie, pozostała jedynie kontrolka CHECK ENGINE, ale problem powtarzał się za każdym razem w podobnych warunkach, czyli przekroczenie 3tyś obrotów. Czasami też na niższych biegach przy dynamicznym przyspieszeniu (jeśli tak można to nazwać, gdy auto nie ma mocy).

Podczas prowizorycznego sczytywania błędów przez adapter ELM i program Torque Lite na smartfonie znalazłem 2 błędy: P0172, P0175. Po ich skasowaniu problem nadal występował, ale po resecie auta check engine gasł z pozostałymi kontrolkami, a błędy nie zostawały w pamięci. W tej chwili komputer nie pokazuje żadnych błędów, a problem cały czas występuje.

Przed instalacja gazu silnik był w idealnej kondycji. Sprawował się perfekcyjnie i miał potężnego kopa. Teraz auto dla mnie jest trupem. Bardzo zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu. Jeśli ktoś jest chętny pomóc mogę podjechać nawet kawał drogi z Lublina, żeby tylko to załatwić ;).

W ostatnich tygodniach zrobiłem ok. 800km wyłącznie na benzynie i problem nie ustąpił. Auto było przez tydzień sprawdzane w warsztacie, ale również nie udało się znaleźć przyczyny. Jedynie wyciek z króćca parownika w instalacji.

Jutro jadę znowu do gazowników, żeby to naprawili, ale nie spodziewam się, żeby to rozwiązało kłopot.

Bardzo proszę o wszelkie rady.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 12 wrz 2016, 11:22

Proponuje zacząć od podstaw czyli sprawdzenie nieszczelności i na razie z LPG się wstrzymać puki na Pb nie będzie jeździć jak dawniej. Wyciągnąć bezpiecznik od gazu i zakręcić zawór przy butli i wtedy rozwiązać problem na Pb. niektóre kompy od gazu potrafią kasować błędy w ECU i w ten sposób skutecznie uniemożliwiać diagnozę problemu. Do nawiercenia pewnie ściągany był kolektor dolotowy, trzeba by się upewnić czy gazownicy na pewno wszystko dobrze poskręcali. Generalnie skoro problem pojawił się po montażu instalacji to chyba jest na to jakaś gwarancja?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 12 wrz 2016, 16:04

Jeśli przed montażem lpg było wszystko ok to znaczy że gaziarze coś schrzanili i oni powinni to naprawić, potrzebne by były pewnie jakieś logi dynamiczne żeby sprawdzić w czym problem, możesz też uderzyć do warsztatowni w lublinie, powinni Ci to ogarnąć.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C5 2.7Bit/LPG - niepewne przyspieszanie, brak mo

Post autor: lukirks83 » 12 wrz 2016, 16:14

piter997 pisze:Witam forumowiczów,

przeszukałem forum i inne źródła, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego tworzę ten wątek. Niestety nie widziałem nic podobnego na tym forum. Podobny wątek stworzyłem na gazowym, ale tam rozwiązanie również nie otrzymałem.

Na początku lipca montowali instalacje gazową po raz pierwszy w moim aucie. Od tamtej pory nie ma mocy i cały czas wyskakiwał błąd 17535 - Fuel Trim bank 1 (multi) System too rich oraz 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation co uważam za konsekwencje pierwszego.

Po 3 regulacji udało im się wyeliminować powyższe błędy, ale auto jeździło podobnie, czyli bez mocy - tryb awaryjny. Zaznaczam, że nie wyrzucało CHECK ENGINE. Czasami przez chwilę na niskich obrotach turbo się załączało i pojawiała się nadzieja, ale po jakimś czasie znów moc bezpowrotnie ginęła.

Największy problem pojawił się jednak 2tygodnie temu na trasie na Chorwacje. Po pierwszym tankowaniu LPG za granicą (Węgry) auto od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów na 6biegu (ok. 130km/h) zaczęło się minimalnie dławić, po czym momentalnie zapaliły się wszystkie kontrolki i przestało reagować na pedał gazu. Po zjechaniu na pobocze i zresetowaniu silnika (wyłączenie i włączenie) auto działało normalnie, pozostała jedynie kontrolka CHECK ENGINE, ale problem powtarzał się za każdym razem w podobnych warunkach, czyli przekroczenie 3tyś obrotów. Czasami też na niższych biegach przy dynamicznym przyspieszeniu (jeśli tak można to nazwać, gdy auto nie ma mocy).

Podczas prowizorycznego sczytywania błędów przez adapter ELM i program Torque Lite na smartfonie znalazłem 2 błędy: P0172, P0175. Po ich skasowaniu problem nadal występował, ale po resecie auta check engine gasł z pozostałymi kontrolkami, a błędy nie zostawały w pamięci. W tej chwili komputer nie pokazuje żadnych błędów, a problem cały czas występuje.

Przed instalacja gazu silnik był w idealnej kondycji. Sprawował się perfekcyjnie i miał potężnego kopa. Teraz auto dla mnie jest trupem. Bardzo zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu. Jeśli ktoś jest chętny pomóc mogę podjechać nawet kawał drogi z Lublina, żeby tylko to załatwić ;).

W ostatnich tygodniach zrobiłem ok. 800km wyłącznie na benzynie i problem nie ustąpił. Auto było przez tydzień sprawdzane w warsztacie, ale również nie udało się znaleźć przyczyny. Jedynie wyciek z króćca parownika w instalacji.

Jutro jadę znowu do gazowników, żeby to naprawili, ale nie spodziewam się, żeby to rozwiązało kłopot.

Bardzo proszę o wszelkie rady.
odezwij sie do mnie to powiem Ci gdzie możesz uderzyć i sprawdzimy auto
do samego końca, mojego lub jej :)

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 12 wrz 2016, 17:44

@Teiwaz: dziękuję za rzeczowe rady. Będzie to punkt wyjścia kolejnej próby znalezienia usterki.

Jak normalny uczciwy obywatel wpierwej udałem się do gazowników na regulację i potem kolejną i kolejną. Narzekając, że auto nie jeździ jak powinno, ale odpowiedź była zawsze taka sama: "Jeśli na benzynie też tak ma to na pewno nie jest wina gazu". Póki co nie wierzę, żeby ich olśniło i naprawili swój błąd.

@Łukasz13: Dzwoniłem do Warsztatowni i p. Rogowskiego jeszcze przed wyjazdem na Chorwację, ale instalacjami BRC oni się nie zajmują. Może jednak od strony technicznej Warsztatownia by się podjęła. O tym nie pomyślałem. W końcu są znani ze swojej specjalizacji w tej marce ;).

@lukirks83: poszło PW. Jestem ciekaw ;).

Dzięki za wszystkie rady! Nie spodziewałem się takiego zainteresowania moim beznadziejnym przypadkiem ;). Będę raportował na bieżąco!

kamilo0307
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: kamilo0307 » 12 wrz 2016, 20:45

A ja doradze ci żebyś sprawdził sobie czy któraś z cewek nie wysunęła ducha. Ja miałem taki przypadek ze na bp i na gazie nie chciała pokazać swojej mocy. Jak sprawdzisz daj znać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 wrz 2016, 21:35

Jakbyś miał STAG-a to Radek by go ogarnął, a BRC się nie czepia. Pan Adam to może od Opli jest specem, ale co do Audi, to bynajmniej z dwiema forumowymi mu kompletnie nie poszło (2.8 i S6), więc ja bym z Audi do niego nie pojechała.

Kto w ogóle montował instalację w tym aucie? Dziwię się, że odebrałeś niesprawne auto. Teraz w pierwszej kolejności zrób logi, bo może się okazać, że namieszali Ci coś gazmeni. Ale nie ELM-y tylko VAG i jazda :)

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 13 wrz 2016, 20:11

@kamilo0307: dzięki za radę. Ogarnę jak to się robi i spróbuję jutro sprawdzić ;).

@Gosia: postaram się zrobić logi w najbliższym czasie. Robiłem przed wakacjami, ale to pewnie nie aktualne.

Pliki .csv niestety nie chcą się dodać. W FAQu nie znalazłem informacji o akceptowalnych rozszerzeniach. W jakim powinny być formacie? .xls?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 wrz 2016, 22:05

wrzucaj logi na vaglog nie w załącznik

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 15 wrz 2016, 09:04

Dzięki Bendzji!

http://vaglog.pl/log_278224.html
http://vaglog.pl/log_278225.html

Logi robiłem na 3 biegu kręcąc prawie do końca. Było to jeszcze przed tym jak pojawił się błąd powyżej 3tyś obr. Auto nie miało takiej mocy, ale jeździło w miarę stabilnie. Robiłem to pierwszy raz, więc jakby coś było nie tak to proszę mnie poprawić ;).

Nowe zrobię w sobotę. Z cewkami jest kłopot bo blokuje do nich dostęp listwa od gazu. Jeśli dzisiaj się tam dostanę to sprawdzę.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 15 wrz 2016, 10:25

Te zrób:

090 + 091 + 092
112 + 115 + 118
033 + 036

Nie wiem dokładnie jak jest w ARE, jak coś to ktoś mnie poprawi. Te ostatnie mogą być statyczne.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 wrz 2016, 12:10

wyglada że auto zalane skoro korekty idą na -10 i dodatkowo skraca czasy wtrysków ( jeśłi się nie myle w 2.7T powinno byc koło 18 ms a tu tylko 14 ms )

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 wrz 2016, 15:06

Dokładnie tak jak kolega wyżej wspomniał, auto przelane w całym zakresie, po pewnym czasie łapię błąd bogatej mieszanki i wchodzi w tryb awaryjny.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
piter997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 kwie 2015, 01:09
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: piter997 » 15 wrz 2016, 15:13

Co może być tego powodem? Gdzie szukać?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 wrz 2016, 17:00

Na czym te logi były?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga