Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[APS 2.4 V6] Po nagrzaniu ciężko odpala

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Mateusz Foru A6

[APS 2.4 V6] Po nagrzaniu ciężko odpala

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 sie 2016, 23:54

Witam,

Mam problem z Audi A4 silnik jak w temacie.
Na zimno, po nocy silnik odpala bardzo dobrze. Po nagrzaniu do temp. pracy 90st. C, wyłączeniu i przerwie 5/10min ma problem z odpaleniem. Czasem załapie na 200obr/min i po chwili powoli się rozkręca do obrotów jałowych, a innym razem słychać pojedyńczy/podwójny zapłon w nieodpowiednim momencie i trzeba już dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik.(ok. 2-4 sek)
Vagcom nie ma żadnych błędów silnika. Odczyty temperatury są prawidłowe -temp. silnika, płynu chłodn., oraz powietrza dolotowego.
Objawy pojawiły się jakiś czas temu. Wymieniłem wtryski lpg na Hana2000 i reduktor na nowy KME Silver s6 - podejrzewałem, że gaz ulatnia się do dolotu, ale przy jeździe na samej benzynie problem z odpalaniem nadal się pojawia.

Czy ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby dojść do przyczyny trudnego rozruchu?

Mimo iż nie ma błędu w sterowniku podjąłem próbę sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego. Czujnik zmienia swoją rezystancję pod wpływem przyłożenia do niego metalu. W temperaturze pokojowej ma ok 800 omów natomiast po podgrzaniu do kilkudziesięciu stopni C (symulowanie nagrzanego silnika) zwiększa się jego rezystancja do ponad 1kOm. Czujnik nadal zmienia swoją rezystancję po nagrzaniu od rezystacji wyjściowej 1kOm. Mam drugi taki czujnik i zachowuje się podobnie. Czy one mają tak pracować czy po prostu dwa są zepsute?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 sie 2016, 23:58

a czy na rozgrzanym odpali na gazie bez problemu? jesli tak to pewno zasilanie w PB kuleje

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 20 sie 2016, 00:12

Na rozgrzanym ciężko pali na benzynie jak i na gazie. Zasilanie PB raczej ok bo podczas jazdy jest w porządku. Problem dotyczy tylko rozruchu na ciepło po kilkuminutowym postoju. Nawet jak go zgaszę i od razu uruchomię to zapali ładnie, ale po kilku minutach już nie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 sie 2016, 00:35

u mnie pompa paliwa jak padała to nie dawała na rozgrzanym dobrego ciśnienia i ciężko odpalał dlatego zasugerowałem Tobie


jak masz podejrzenia co do gazu , zakręcić butle , wyjeździć aż przełączy na beznynę i wtedy zobaczyć

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 20 sie 2016, 09:52

Do sprawdzenia zawór odpowietrzania układu paliwowego (EVAP) N80 bodajże. Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza. Często nie daje żadnych objawów w postaci błędów a puszcza do dolotu opary z baku (problem z odpalaniem występuje wtedy najczęściej w gorące dni, oraz na postoju ze zgaszonym rozgrzanym silnikiem).

Na szybko można to sprawdzić zaślepiając idące do niego wężyki, na wejściu i wyjściu. Sam zawór zostawić wpięty do kostki, żeby nie sypał błędami.
Pozdrawiam...

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 20 sie 2016, 18:47

Właśnie przed chwilą odciąłem gaz i spościłem z przewodów. Przejechałem się na samej benzynie. Trzy próby uruchomienia po postoju i nadal problem. Na samej benzynie to samo trzeba obracać kilka razy silnikiem żeby załapał. W czasie jazdy na benzynie nie ma problemów - idzie jak burza.
Problemu nie ma na zimno i jak wyłączę i od razu uruchomię wtedy odpala ładnie.

[ Dodano: 2016-08-20, 10:42 ]
yaszczur pisze:Do sprawdzenia zawór odpowietrzania układu paliwowego (EVAP) N80 bodajże. Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza. Często nie daje żadnych objawów w postaci błędów a puszcza do dolotu opary z baku (problem z odpalaniem występuje wtedy najczęściej w gorące dni, oraz na postoju ze zgaszonym rozgrzanym silnikiem).

Na szybko można to sprawdzić zaślepiając idące do niego wężyki, na wejściu i wyjściu. Sam zawór zostawić wpięty do kostki, żeby nie sypał błędami.
Zaraz to sprawdzę... Dzięki.

[ Dodano: 2016-08-20, 18:47 ]
Zaślepiłem dwie rurki przy zaworze EVAP. I o dziwo mój Audi odpala jak należy na ciepło. Jeździłem po mieście i jak dotąd odpalił na ciepło z 9 razy bez zarzutu.
Zaczynam się cieszyć ☺ potestuje jeszcze trochę i dam znać.

A co dalej bo podejrzewam, że nie można tak za długo jeździć bez zaworu EVAP? Jest jakiś sposób na to czy wymiana pozostaje?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 18:15 przez Mateusz Foru A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 sie 2016, 23:52

EVAP w ASO kosztuje 528zł (tyle w zeszłym roku kosztował), ale w motoryzacyjnym dokładnie ten sam BOSCH-a kosztuje nieco ponad stówę, więc nie ma sensu kombinować.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 22 sie 2016, 21:55

Miałem ten sam problem i obeszło się bez wymiany zaworka evap. Wyjałem go, przedmuchałem sprężarką i zamontowałem. Po zamontowaniu od razu rozpędziłem autko do ok 100km/h i od tego czasu odpala na dotyk na ciepłym i na zimnym.

grzesiu wpz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: grzesiu wpz » 25 sie 2016, 08:30

Witam. A czy w 2.4 bdv jest taki sam ten zawór odpowietrzający?
Bo też mam problem z odpaleniem na PB na rozgrzanym silniku.
Ogólnie to samo co kolega wyżej.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 25 sie 2016, 19:56

Tego nie wiem, może inni forumowicze wiedzą

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 25 sie 2016, 21:29

grzesiu wpz pisze:A czy w 2.4 bdv jest taki sam ten zawór odpowietrzający?
Jest
Pozdrawiam...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 25 sie 2016, 21:59

Spróbuj go odpiąć i trochę przedmuchać. Ja też walczyłem z tym problemem kawał czasu, a wcześniejsze odpięcie czujnika spowodowało straszne terkotanie tego zaworku i dopiero przegonienie z większą prędkością wyeliminowało problemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl