[APS 2.4 V6] Po nagrzaniu ciężko odpala
[APS 2.4 V6] Po nagrzaniu ciężko odpala
Witam,
Mam problem z Audi A4 silnik jak w temacie.
Na zimno, po nocy silnik odpala bardzo dobrze. Po nagrzaniu do temp. pracy 90st. C, wyłączeniu i przerwie 5/10min ma problem z odpaleniem. Czasem załapie na 200obr/min i po chwili powoli się rozkręca do obrotów jałowych, a innym razem słychać pojedyńczy/podwójny zapłon w nieodpowiednim momencie i trzeba już dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik.(ok. 2-4 sek)
Vagcom nie ma żadnych błędów silnika. Odczyty temperatury są prawidłowe -temp. silnika, płynu chłodn., oraz powietrza dolotowego.
Objawy pojawiły się jakiś czas temu. Wymieniłem wtryski lpg na Hana2000 i reduktor na nowy KME Silver s6 - podejrzewałem, że gaz ulatnia się do dolotu, ale przy jeździe na samej benzynie problem z odpalaniem nadal się pojawia.
Czy ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby dojść do przyczyny trudnego rozruchu?
Mimo iż nie ma błędu w sterowniku podjąłem próbę sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego. Czujnik zmienia swoją rezystancję pod wpływem przyłożenia do niego metalu. W temperaturze pokojowej ma ok 800 omów natomiast po podgrzaniu do kilkudziesięciu stopni C (symulowanie nagrzanego silnika) zwiększa się jego rezystancja do ponad 1kOm. Czujnik nadal zmienia swoją rezystancję po nagrzaniu od rezystacji wyjściowej 1kOm. Mam drugi taki czujnik i zachowuje się podobnie. Czy one mają tak pracować czy po prostu dwa są zepsute?
Mam problem z Audi A4 silnik jak w temacie.
Na zimno, po nocy silnik odpala bardzo dobrze. Po nagrzaniu do temp. pracy 90st. C, wyłączeniu i przerwie 5/10min ma problem z odpaleniem. Czasem załapie na 200obr/min i po chwili powoli się rozkręca do obrotów jałowych, a innym razem słychać pojedyńczy/podwójny zapłon w nieodpowiednim momencie i trzeba już dłużej kręcić rozrusznikiem żeby uruchomić silnik.(ok. 2-4 sek)
Vagcom nie ma żadnych błędów silnika. Odczyty temperatury są prawidłowe -temp. silnika, płynu chłodn., oraz powietrza dolotowego.
Objawy pojawiły się jakiś czas temu. Wymieniłem wtryski lpg na Hana2000 i reduktor na nowy KME Silver s6 - podejrzewałem, że gaz ulatnia się do dolotu, ale przy jeździe na samej benzynie problem z odpalaniem nadal się pojawia.
Czy ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić i jak żeby dojść do przyczyny trudnego rozruchu?
Mimo iż nie ma błędu w sterowniku podjąłem próbę sprawdzenia czujnika położenia wału korbowego. Czujnik zmienia swoją rezystancję pod wpływem przyłożenia do niego metalu. W temperaturze pokojowej ma ok 800 omów natomiast po podgrzaniu do kilkudziesięciu stopni C (symulowanie nagrzanego silnika) zwiększa się jego rezystancja do ponad 1kOm. Czujnik nadal zmienia swoją rezystancję po nagrzaniu od rezystacji wyjściowej 1kOm. Mam drugi taki czujnik i zachowuje się podobnie. Czy one mają tak pracować czy po prostu dwa są zepsute?
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Do sprawdzenia zawór odpowietrzania układu paliwowego (EVAP) N80 bodajże. Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza. Często nie daje żadnych objawów w postaci błędów a puszcza do dolotu opary z baku (problem z odpalaniem występuje wtedy najczęściej w gorące dni, oraz na postoju ze zgaszonym rozgrzanym silnikiem).
Na szybko można to sprawdzić zaślepiając idące do niego wężyki, na wejściu i wyjściu. Sam zawór zostawić wpięty do kostki, żeby nie sypał błędami.
Na szybko można to sprawdzić zaślepiając idące do niego wężyki, na wejściu i wyjściu. Sam zawór zostawić wpięty do kostki, żeby nie sypał błędami.
Pozdrawiam...
Właśnie przed chwilą odciąłem gaz i spościłem z przewodów. Przejechałem się na samej benzynie. Trzy próby uruchomienia po postoju i nadal problem. Na samej benzynie to samo trzeba obracać kilka razy silnikiem żeby załapał. W czasie jazdy na benzynie nie ma problemów - idzie jak burza.
Problemu nie ma na zimno i jak wyłączę i od razu uruchomię wtedy odpala ładnie.
[ Dodano: 2016-08-20, 10:42 ]
[ Dodano: 2016-08-20, 18:47 ]
Zaślepiłem dwie rurki przy zaworze EVAP. I o dziwo mój Audi odpala jak należy na ciepło. Jeździłem po mieście i jak dotąd odpalił na ciepło z 9 razy bez zarzutu.
Zaczynam się cieszyć ☺ potestuje jeszcze trochę i dam znać.
A co dalej bo podejrzewam, że nie można tak za długo jeździć bez zaworu EVAP? Jest jakiś sposób na to czy wymiana pozostaje?
Problemu nie ma na zimno i jak wyłączę i od razu uruchomię wtedy odpala ładnie.
[ Dodano: 2016-08-20, 10:42 ]
Zaraz to sprawdzę... Dzięki.yaszczur pisze:Do sprawdzenia zawór odpowietrzania układu paliwowego (EVAP) N80 bodajże. Zawór znajduje się na obudowie filtra powietrza. Często nie daje żadnych objawów w postaci błędów a puszcza do dolotu opary z baku (problem z odpalaniem występuje wtedy najczęściej w gorące dni, oraz na postoju ze zgaszonym rozgrzanym silnikiem).
Na szybko można to sprawdzić zaślepiając idące do niego wężyki, na wejściu i wyjściu. Sam zawór zostawić wpięty do kostki, żeby nie sypał błędami.
[ Dodano: 2016-08-20, 18:47 ]
Zaślepiłem dwie rurki przy zaworze EVAP. I o dziwo mój Audi odpala jak należy na ciepło. Jeździłem po mieście i jak dotąd odpalił na ciepło z 9 razy bez zarzutu.
Zaczynam się cieszyć ☺ potestuje jeszcze trochę i dam znać.
A co dalej bo podejrzewam, że nie można tak za długo jeździć bez zaworu EVAP? Jest jakiś sposób na to czy wymiana pozostaje?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 18:15 przez Mateusz Foru A6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz