Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Check Akomulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
ms89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 sie 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Check Akomulatora

Post autor: ms89 » 22 sie 2016, 18:45

Witam, prowadząc auto zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora, pomyślałem że pewnie spadł pasek klinowy ale ku mojemu zdziwieniu wszystko było na swoim miejscu, zaprowadziłem auto do mechanika a on przejrzał auto i powiedział że na 100% to problem regulatora napiecia od alternatora i wymieni mi za kilka dni. Z nudów poczytałem trochę na temat ładowania w moim Audi i trafiłem na temat konieczności kodowania akumulatora po jego wymianie, więc chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do mechanika czy robił mi kodowanie jak wymieniał akumulator oczywiście odpowiedż brzmiała że NIE, mam kable i program vcds 12.12.0 więc sam zrobiłem kodowanie akumulatora (Varta silver dynamic 110ah 920a) zgodnie z polecanych na forum kodami:
4F0 915 105D
VAO 2702021232
Po kodowaniu pojawił się komunikat potwierdzający zakodowanie, wyłączyłem program, zgasiłem auto, wyciągnąłem kabel i coś mnie podkusiło żeby zobaczyć przez vcds jak pracuję alternator. poszukałem w internecie jak zrobić to przez vcds i trwało co zaledwie 5 minut a auto ledwo co odpaliłem... wchodzę w car ---> systemy---> poziom akumulatora a tam 30%.... dodam że przed kodowaniem poziom akumulatora był zawsze 100% nawet przy tym checku co się zapalił specjalnie wchodziłem co chwilę w poziom żeby go kontrolować.... czy jest możliwość że to kodowanie jest niewłaściwe? jestem laikiem, kodowanie zrobiłem w ten sposób że po wejściu w grupę 61 reg. aku. ----> kodowanie--->zmiana z listy na drugi od góry ---> kodowanie aku.---> w pierwszym wierszu wpisałem : 4F0915105D a w drugiej: 2702021232 ustawiłem producenta na varta i wcisnąłem OK ---> następnie Do it. i pojawił się komunikat że kodowanie zostało zaakceptowanie.
Jeżeli to kodowanie rozładowuję mi akumulator oraz ma bardzo duże problemy z zapalaniem a poziom akumulatora to około 30% to wolę wrócić do wcześniejszych ustawień, wie ktoś jak wrócić do wcześniejszych ustawień?
numer kodowanego modułu przed zrobieniem kodowania :
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 23:01 przez ms89, łącznie zmieniany 1 raz.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 sie 2016, 20:55

Sprawdź jakie masz ładowanie miernikiem na akumulatorze, na plusie pod maską.
Sprawdź czy plus pod maską się nie grzeje bo to częsty przypadek problemu z ładowaniem - poczytaj o tym na forum. Z tego co pamiętam to po kodowaniu wracało na 100%.
Są 3 opcje, albo akumulator wysiadł, albo jest problem z ładowaniem. Może to być właśnie plus pod maską i słaby styk, albo alternator.

ms89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 sie 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: ms89 » 22 sie 2016, 22:14

Przed kodowaniem miałem non stop cały czas 100% aku. nawet wtedy jak wyskoczył check... na wywalonym błędzie zrobiłem około 50 km i aku wraz 100%, Chciałbym po prostu wrócić na stare kodowanie jeśli to możliwe?
Czy jak przepisze kodowanie z obrazka z current coding i teraz wklepie w new coding i wcisne "do it!" to kodowanie będzie już po staremu? czy muszę zrobić to przez opcje battery coding?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 23 sie 2016, 06:32

jak masz stary kod ten długi to wpisz new coding na pokazanym screenie i kliknij do it. przywróci stare kodowanie.

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 25 sie 2016, 20:37

ms89 - wygrałeś z aku ? Mam podobny temat u siebie i ciekawi mnie co to było.

ms89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 sie 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: ms89 » 26 sie 2016, 22:05

Póki co czekam na wymianę regulatora napięcia, w Sobotę odbieram auto od mechanika a w niedziele wyjeżdżam na wakacje, jak wrócę to napewno dam znać :) W tej chwili auto zachowywało się w ten sposób że raz było 100% aku a raz 10% a innym razem 30% i tak w kółko skakało raz samochód odpalał za raz a raz ledwo co...

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 27 sie 2016, 09:16

Sprawdziłeś ładowanie na plusie pod maską i to czy się ten plus nie grzeje?

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 27 sie 2016, 09:22

OK, rozumiem. Regulator nowy, czy używka? Pewnie ma CP, więc bez wizyty w ASO się nie obejdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga