Witam, prowadząc auto zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora, pomyślałem że pewnie spadł pasek klinowy ale ku mojemu zdziwieniu wszystko było na swoim miejscu, zaprowadziłem auto do mechanika a on przejrzał auto i powiedział że na 100% to problem regulatora napiecia od alternatora i wymieni mi za kilka dni. Z nudów poczytałem trochę na temat ładowania w moim Audi i trafiłem na temat konieczności kodowania akumulatora po jego wymianie, więc chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do mechanika czy robił mi kodowanie jak wymieniał akumulator oczywiście odpowiedż brzmiała że NIE, mam kable i program vcds 12.12.0 więc sam zrobiłem kodowanie akumulatora (Varta silver dynamic 110ah 920a) zgodnie z polecanych na forum kodami:
4F0 915 105D
VAO 2702021232
Po kodowaniu pojawił się komunikat potwierdzający zakodowanie, wyłączyłem program, zgasiłem auto, wyciągnąłem kabel i coś mnie podkusiło żeby zobaczyć przez vcds jak pracuję alternator. poszukałem w internecie jak zrobić to przez vcds i trwało co zaledwie 5 minut a auto ledwo co odpaliłem... wchodzę w car ---> systemy---> poziom akumulatora a tam 30%.... dodam że przed kodowaniem poziom akumulatora był zawsze 100% nawet przy tym checku co się zapalił specjalnie wchodziłem co chwilę w poziom żeby go kontrolować.... czy jest możliwość że to kodowanie jest niewłaściwe? jestem laikiem, kodowanie zrobiłem w ten sposób że po wejściu w grupę 61 reg. aku. ----> kodowanie--->zmiana z listy na drugi od góry ---> kodowanie aku.---> w pierwszym wierszu wpisałem : 4F0915105D a w drugiej: 2702021232 ustawiłem producenta na varta i wcisnąłem OK ---> następnie Do it. i pojawił się komunikat że kodowanie zostało zaakceptowanie.
Jeżeli to kodowanie rozładowuję mi akumulator oraz ma bardzo duże problemy z zapalaniem a poziom akumulatora to około 30% to wolę wrócić do wcześniejszych ustawień, wie ktoś jak wrócić do wcześniejszych ustawień?
numer kodowanego modułu przed zrobieniem kodowania :
Check Akomulatora
Check Akomulatora
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 23:01 przez ms89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprawdź jakie masz ładowanie miernikiem na akumulatorze, na plusie pod maską.
Sprawdź czy plus pod maską się nie grzeje bo to częsty przypadek problemu z ładowaniem - poczytaj o tym na forum. Z tego co pamiętam to po kodowaniu wracało na 100%.
Są 3 opcje, albo akumulator wysiadł, albo jest problem z ładowaniem. Może to być właśnie plus pod maską i słaby styk, albo alternator.
Sprawdź czy plus pod maską się nie grzeje bo to częsty przypadek problemu z ładowaniem - poczytaj o tym na forum. Z tego co pamiętam to po kodowaniu wracało na 100%.
Są 3 opcje, albo akumulator wysiadł, albo jest problem z ładowaniem. Może to być właśnie plus pod maską i słaby styk, albo alternator.
Przed kodowaniem miałem non stop cały czas 100% aku. nawet wtedy jak wyskoczył check... na wywalonym błędzie zrobiłem około 50 km i aku wraz 100%, Chciałbym po prostu wrócić na stare kodowanie jeśli to możliwe?
Czy jak przepisze kodowanie z obrazka z current coding i teraz wklepie w new coding i wcisne "do it!" to kodowanie będzie już po staremu? czy muszę zrobić to przez opcje battery coding?
Czy jak przepisze kodowanie z obrazka z current coding i teraz wklepie w new coding i wcisne "do it!" to kodowanie będzie już po staremu? czy muszę zrobić to przez opcje battery coding?
Póki co czekam na wymianę regulatora napięcia, w Sobotę odbieram auto od mechanika a w niedziele wyjeżdżam na wakacje, jak wrócę to napewno dam znać W tej chwili auto zachowywało się w ten sposób że raz było 100% aku a raz 10% a innym razem 30% i tak w kółko skakało raz samochód odpalał za raz a raz ledwo co...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga