Padło MMI
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 12:11
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BELGIA/Ingelmunster/ŚLĄSK
Teraz już rozumiem. Myślę że najpierw spróbuję naprawić oczywiście nie sam. Ale jeśli naprawa będzie opłacalna w Belgii gdzie mieszkam co mało wątpliwe to wyślę do Polski . Dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2016-08-19, 12:19 ]
Jak mozna zabezpieczyć płytkę z układem scalonym przed ponownym dostaniem sie wody? Znajomy elektronik polecił zalać klejem na gorąco nie wiem czy to dobry pomysł. A jak się a do tego spray izolacyjny ?
[ Dodano: 2016-08-19, 12:19 ]
Jak mozna zabezpieczyć płytkę z układem scalonym przed ponownym dostaniem sie wody? Znajomy elektronik polecił zalać klejem na gorąco nie wiem czy to dobry pomysł. A jak się a do tego spray izolacyjny ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lip 2016, 11:04
- Lokalizacja: POLSKA
witam ja mam problem identyczny tzn zero muzyki ale wiem że to nie przypadek....u mnie padł główny sterownik mmi oraz gatewy znajdujący sie zaraz obok pod schowkiem pasażera....najprawdopodobniejszą przyczyną było zwarcie z powodu zalania sie elektryki...w chwili umierania mojego mmi przekładałem karte sim i własnie wtedy wszystko padło ,wcześniej znikał głos i zacinała sie navi ,dzień wcześniej koledzy odblokowali mi jakąś ukrytą opcje w ustawieniach bose a jakość muzyki poprawiła sie niesamowicie ,nie można było podgłosić na maxa a wcześniej mogłem...ale co z tego jak zaraz umarło i nie żyje do dziś....dziś próbowałem zamontować gateway kupiony w niemczech ale na małym wyświetlaczu pojawił sie napis SAFE to ocrona komponentu? dodam że mmi wysłałem do przekodowania i jest sprawne a na koniec podpowiem żę wąsciciele avantów z szyberdachami uwaga na bród w kanałach odpływowych ja wyczyściłem i już
mnie nie zalewa
mnie nie zalewa
AŁDIM
Padło MMI
Witam ponownie, jeszcze dwa dni temu w planach były modyfikacje radia, a tu mi audi zrobiło psikusa, ale do rzeczy...
Wczoraj jechałem kupić zimowy płyn do spryskiwaczy i po drodze wypsikałem cały letni z układu, zaparkowałem auto, poszedłem kupić płyn, a gdy wróciłem i odpaliłem auto to MMI już się nie chciało włączyć, gdy przyciskam guzik ON/OFF to wyświetla się tylko logo powitalne i system się wyłącza... Sprawdziłem bezpieczniki z prawej strony w schowku i niby wszystkie okej, z lewej strony nie widziałem by wzmacniacz był zalany przez płyn, gdy zbliżę tam nochal to coś czuć płynem, no ale wszystko tam raczej suche...
Pojechałem dzisiaj do elektryka podpiąć auto pod vag, no i niestety mechanik powiedział, że nic mi nie powie, ponieważ wszędzie jest jakiś błąd i nie może w to wejść i zostaje tylko grzebanie w samochodzie i szukanie usterki na światłowodzie...
No niby wszystko fajnie, ale nie mogę znaleźć ogarniętego mechanika, który przyjmie mnie w tym roku... Wszyscy terminy na połowę stycznia, a nawet słyszałem "Panie... w lutym dopiero!".
Nie ukrywam, że bez radia jeździ się tragicznie..
Znajdzie się ktoś na forum z Poznania lub okolic co zna temat i pomoże?
Albo jakieś wskazówki co zrobić, co sprawdzić...
Dodam jeszcze, że radio to MMI 2G HIGH, bez nawigacji, bez bluetooth, z wzmacniaczem (nagłośnienie dsp) oraz z zmieniarką na 6 płyt w schowku bez mp3.
Wczoraj jechałem kupić zimowy płyn do spryskiwaczy i po drodze wypsikałem cały letni z układu, zaparkowałem auto, poszedłem kupić płyn, a gdy wróciłem i odpaliłem auto to MMI już się nie chciało włączyć, gdy przyciskam guzik ON/OFF to wyświetla się tylko logo powitalne i system się wyłącza... Sprawdziłem bezpieczniki z prawej strony w schowku i niby wszystkie okej, z lewej strony nie widziałem by wzmacniacz był zalany przez płyn, gdy zbliżę tam nochal to coś czuć płynem, no ale wszystko tam raczej suche...
Pojechałem dzisiaj do elektryka podpiąć auto pod vag, no i niestety mechanik powiedział, że nic mi nie powie, ponieważ wszędzie jest jakiś błąd i nie może w to wejść i zostaje tylko grzebanie w samochodzie i szukanie usterki na światłowodzie...
No niby wszystko fajnie, ale nie mogę znaleźć ogarniętego mechanika, który przyjmie mnie w tym roku... Wszyscy terminy na połowę stycznia, a nawet słyszałem "Panie... w lutym dopiero!".
Nie ukrywam, że bez radia jeździ się tragicznie..
Znajdzie się ktoś na forum z Poznania lub okolic co zna temat i pomoże?
Albo jakieś wskazówki co zrobić, co sprawdzić...
Dodam jeszcze, że radio to MMI 2G HIGH, bez nawigacji, bez bluetooth, z wzmacniaczem (nagłośnienie dsp) oraz z zmieniarką na 6 płyt w schowku bez mp3.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
kolego sprawdz bagaznik gdzie masz sprzet najpierw . moze cos sie zalało duzo jest na ten temat i cos sie zalalo trzeba petle kupic i odlaczac po kolei i zapetlac i wyeleminowac problem a jest bt
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Ale jaki sprzęt? No z lewej strony mam te pierdoły wzmacniacz i coś tam chyba jeszcze (poniżej zdjęcie). Wiem, że sporo jest na ten temat, ale wszędzie ktoś miał diagnozę, a ja jej nie mam... następnie, wszędzie gdzieś ktoś pisze o jakiś pętlach, zapętlaniach... Ja nawet nie wiem co to jest, a nigdzie nie mogłem znaleźć czegoś konkretnego na ten temat... Także napisałem nowy wątek, bo czytając istniejące już tematy niestety nie poradziłem sobie z problemem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Zworka światłowodowa to takie coś:
Poprostu wypiszasz z jakiegoś sprzętu światłowody, zwierasz je tym dziadostwem (światło jest dalej przekazywane dzięki temu w pętli) i sprawdzasz czy bez wypiętego sprzetu reszta urządzeń działa. Jak nie działa to znaczy, że coś innego jest walnięte. Więc podpinasz spowrotem to co odłaczyłeś i następne urządzenie wypinasz. Tak powinieneś znaleść dziada co nie działa i zakłóca pracę innych urzadzeń w pętli.
Poprostu wypiszasz z jakiegoś sprzętu światłowody, zwierasz je tym dziadostwem (światło jest dalej przekazywane dzięki temu w pętli) i sprawdzasz czy bez wypiętego sprzetu reszta urządzeń działa. Jak nie działa to znaczy, że coś innego jest walnięte. Więc podpinasz spowrotem to co odłaczyłeś i następne urządzenie wypinasz. Tak powinieneś znaleść dziada co nie działa i zakłóca pracę innych urzadzeń w pętli.
Odpinam światłowód od wzmacniacza podpinam zworke odpalam auto i sprawdzam czy działa MMI, jeśli działa to winowajca jest wzmacniacz, a jeśli nie działa to podpinam wzmacniacz z powrotem i sprawdzam w ten sam sposób kolejne urządzenie? Dobrze zrozumiałem?
Jakie urządzenia muszę sprawdzić w ten sposób? Na pewno wzmacniacz i zmieniarke, ale co jeszcze jest do sprawdzenia?
Do każdego urządzenia podpięte są dwa światłowody? Wchodzący i wychodzący tak?
W każdym urządzeniu światłowód ma taką samą końcówkę która będzie pasować do zworki?
Jaka konkretnie zworke kupić by pasowała do audi? Bo pewnie jest tego mnóstwo
Jakie urządzenia muszę sprawdzić w ten sposób? Na pewno wzmacniacz i zmieniarke, ale co jeszcze jest do sprawdzenia?
Do każdego urządzenia podpięte są dwa światłowody? Wchodzący i wychodzący tak?
W każdym urządzeniu światłowód ma taką samą końcówkę która będzie pasować do zworki?
Jaka konkretnie zworke kupić by pasowała do audi? Bo pewnie jest tego mnóstwo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Tak, dobrze zrozumiałeś - ja tak robiłem.
Dobre pytania zadajesz, ale specialista nie jestem by ci na nie odpowiedzieć ze 100% pewnością:) Sam grzebie w aucie jak mogę. Ja miałem uwalony moduł Bluetooth i mi radio nie działało. Kupiłem zworke i pasowała do wzmaka, BT itp. Możesz pokombinować bez zworki jak chcesz na szybko posprawdzać. Wykombinuj sobie coś co ci światło zapęli od jednego do drugiego światłowodu. Ludzie różnie kombinują na długopisy itp. Ja kupiłem zworkę bo zanim znalazłem fachowca do BT to trochę czasu mineło, a jak sam już wspomniałeś jeździć bez radia głupio.
Wpisz w allegro "zworka A6 C6" lub w google - napewno znajdziesz. Koszt niski.
Każde urządzenie ma światłowód wejściowy i wyjściowy.
PS: Powiem ci, że ci są specialistami i się znają to marne szanse by się odezwali (chyba boją się, że jak napiszą jak coś zrobić to kase stracą). Sam mam kilka problemów i do tej pory wszystkie sam opisałem na forum dla potomnych, lub jestem w trakcie:(
Dobre pytania zadajesz, ale specialista nie jestem by ci na nie odpowiedzieć ze 100% pewnością:) Sam grzebie w aucie jak mogę. Ja miałem uwalony moduł Bluetooth i mi radio nie działało. Kupiłem zworke i pasowała do wzmaka, BT itp. Możesz pokombinować bez zworki jak chcesz na szybko posprawdzać. Wykombinuj sobie coś co ci światło zapęli od jednego do drugiego światłowodu. Ludzie różnie kombinują na długopisy itp. Ja kupiłem zworkę bo zanim znalazłem fachowca do BT to trochę czasu mineło, a jak sam już wspomniałeś jeździć bez radia głupio.
Wpisz w allegro "zworka A6 C6" lub w google - napewno znajdziesz. Koszt niski.
Każde urządzenie ma światłowód wejściowy i wyjściowy.
PS: Powiem ci, że ci są specialistami i się znają to marne szanse by się odezwali (chyba boją się, że jak napiszą jak coś zrobić to kase stracą). Sam mam kilka problemów i do tej pory wszystkie sam opisałem na forum dla potomnych, lub jestem w trakcie:(
No coś w tym jest co mówisz, w każdym bądź razie dziękuję Ci bardzo za pomoc, bo rozswietliles mi temat i już mniej więcej wiem o co chodzi. Jutro postaram się poszukać jakąś pętle, a może w między czasie ktoś jeszcze odpowie na pytania które mnie nurtuja
[ Dodano: 2016-12-13, 08:10 ]
Czym można zastąpić ta pętle?
Bo chyba nie ma sensu kupować i czekać za tym jak można to czymś zastąpić na chwilę by tylko sprawdzić co uległo awari.
[ Dodano: 2016-12-13, 08:10 ]
Czym można zastąpić ta pętle?
Bo chyba nie ma sensu kupować i czekać za tym jak można to czymś zastąpić na chwilę by tylko sprawdzić co uległo awari.
No właśnie elektryk podpial VCDS i na każdym urządzeniu od MMI wyskakiwal mu błąd i coś tam pieprzyl o tej magistrali optycznej, a dwóch ich siedziało przy tym kompie i stwierdzili, że nic nie zrobią i trzeba auto sprawdzać po światłowodzie...
Ponawiam pytanie czym zastapic ta pętle?
Albo może jest ktoś z Poznania czy okolic co zna temat i pomoże?
[ Dodano: 2016-12-13, 08:33 ]
Raczej cała magistrala...
Myślałem też o tym wężyku, ale jak pisałem w pierwszym poście to niby wzmacniacz jest suchy, ale śmierdzi tam delikatnie płynem, może jakieś wskazówki gdzie dokładnie jest ten wężyk i gdzie szukać ewentualnego zalania?
Ponawiam pytanie czym zastapic ta pętle?
Albo może jest ktoś z Poznania czy okolic co zna temat i pomoże?
[ Dodano: 2016-12-13, 08:33 ]
Raczej cała magistrala...
Myślałem też o tym wężyku, ale jak pisałem w pierwszym poście to niby wzmacniacz jest suchy, ale śmierdzi tam delikatnie płynem, może jakieś wskazówki gdzie dokładnie jest ten wężyk i gdzie szukać ewentualnego zalania?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Szkoda, że sam nie posiadasz kabla, bo wtedy na macajewa można by wyciągać bezpieczniki i sprawdzać efekty na VCDS. Pętle/mostek mógł byś zastąpić wywalając jakiś element z całego obwodu optycznego i łącząc ze sobą dwa skrajne, które były do niego podłączone. Ale to raczej ciężka sprawa i kupa grzebania.
Można by też sprawdzać wyciągając wtyczki patrząc czy po prostu światło świeci.
1 - Jednostka wskazań sterownika przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J685-
2 - Sterownik elektroniki układów informacyjnych 1 -J794-
3 - Magistrala MOST
4 - Zmieniacz płyt CD -R41-
5 - Tuner TV -R78-
6 - Radio -R-
7 - Sterownik cyfrowego procesora dźwięku -J525-
8 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533-
9 - Jednostka obsługi systemu Multimedia -E380-
Można by też sprawdzać wyciągając wtyczki patrząc czy po prostu światło świeci.
1 - Jednostka wskazań sterownika przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J685-
2 - Sterownik elektroniki układów informacyjnych 1 -J794-
3 - Magistrala MOST
4 - Zmieniacz płyt CD -R41-
5 - Tuner TV -R78-
6 - Radio -R-
7 - Sterownik cyfrowego procesora dźwięku -J525-
8 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533-
9 - Jednostka obsługi systemu Multimedia -E380-
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga