Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Skrzypienia gumy przy rozbujaniu auta na boki.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Skrzypienia gumy przy rozbujaniu auta na boki.

Post autor: bartiss1991 » 02 sie 2016, 21:07

Nie znalazłem podobnego tematu ale opisze sytuacje od początku. Wymieniałem smoka od pompy olejowej co wieże się z rozpięciem zawieszenia i wyjęciem sanek. Po tym zabiegu i złożeniu wszystkiego do kupy zaczęło skrzypieć charakterystycznie dla jakiejś gumy. Dodam że odgiąłem dość mocno drążek nie odkręcając go od wahacza. Przy naciskaniu na maskę nic nie słychać natomiast przy poruszaniu samochodem na boki słychać właśnie to skrzypienie. Dzieje się tak tez przy skręcaniu, ruszaniu podczas jazdy. Stawiam na łączniki albo gumy stabilizatora ale chce się jeszcze was poradzić bo może to gumy na sankach chociaż raczej jest to sztywne i nie pracuje podczas jazdy. Ma ktoś jakiś pomysł jak to można sprawdzić czy jest to związane ze stabilizatorem.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 sie 2016, 08:48

masz xenony?

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 03 sie 2016, 10:18

Czytałem ze właśnie skrzypi poziomowanie ksenonow ale ja niemam 😕

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 sie 2016, 13:00

może polewaj po kolei gumy wodą i zobacz kiedy przestanie

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 sie 2016, 14:25

zdemontuj stabilizator i się przejedz

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 03 sie 2016, 19:52

Patrz nie wpadlem na to 😉 nie glupi pomysl. Jutro jade na kanal 😉

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 sie 2016, 14:00

Jak już zamierzasz demontować stabilizator to od razu kup gumy. Oryginalne gumy lemfordera to jest kilka PLN.

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 12 sie 2016, 11:14

Siemanko. Dzisiaj sie wziolem dopiero za samochód 😕 ale do rzeczy. Pierwsze co pojechalem na szarpaki na stacj po sasiedzku za darmo tekze spoko. Okazalo sie ze nie skrzypi lacznik ani gumy stabilizatora tylko tuleja od sanek przednich a faktycznie dojebalem je niezle bez klucza dynamometrycznego. Myslalem ze to musi byc na sztywno prawie. Mowi zeby popuszczac caly zawias i sanki i z odpowiednim momentem dokrecic. Teraz pytanie do was. Macie jakies tabelki itp. Co z jakim momentem dokrecic glownie chodzi o te tuleje sanek ale jak i cale zaweiszenie przednie by sie znalazlo to bylo by fajnie. 😆 z gory dzieki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2016, 13:58

Poszukam w ELSIE i wrzucę instrukcje.

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 12 sie 2016, 14:13

Bylo by swietnie 😉

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2016, 20:47

Chcesz całe zawieszenie, czy tylko przód?

[ Dodano: 2016-08-12, 20:47 ]
Przeszukałem w ELSIE cały rozdział związany z zawieszeniem przednim i tylnym. Wrzucam tylko te instrukcje, w których znajdują się jakiekolwiek wartości momentów dokręcania » instrukcje. Mam nadzieję, że coś znajdziesz.

bartiss1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016, 20:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartiss1991 » 18 sie 2016, 16:31

Dzieki wielkie 😉 napewno nie mi tylko sie przyda 😆 musze skolowac sobie jeszcze klucz i bede dzialal.

[ Dodano: 2016-08-18, 16:31 ]
A wiec tak <rotfl> nastala cisza w moim aucie. A przyczyna byl moj pospiech podczas pierwszego skladania sanek &#128533;. To cos co tak strasznie skrzypialo i szlo po calej ramie samochodu az ciarki przechodzily to byla zle wylozona tuleja na podporze z przodu sanek. Przestroga na przyszlosc dla wszystkich &#128518; teraz cieszyc sie i jezdzic. Od kręcone cale zawieszenie ponownie i skrecone z odpowiednim momentem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja