Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Jakie tarcze hamulcowe?

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 02 sie 2016, 21:25

Podaj VIN auta
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

Awatar użytkownika
makaveli2pac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
Lokalizacja: szczecin

Post autor: makaveli2pac » 02 sie 2016, 21:32

chyba zrozumialem 314mm to na przód
WAUZZZ4F46N114205

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 02 sie 2016, 22:20

makaveli2pac pisze:chyba zrozumialem 314mm to na przód
WAUZZZ4F46N114205
Zgadza się, na osi tylnej występują albo lite 302 albo wentylowane 330. U Ciebie są te lite 302mm ;)
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 02 sie 2016, 23:08

Polecam użytkownika Lewian dzisiaj zamówiłem od niego tarcze + klocki i czekam na dostawę :)
S-Line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sie 2016, 00:07

Ja tydzień temu założyłem komplet hamulców zamówionych u Lewiana i hamują tak jak oryginał. Przejechałem na nich już 1500 km i jest wszystko ok. Wiele zależy od poprawnego sposobu montażu :).

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 03 sie 2016, 10:46

Od prawidłowego montażu zależy najwięcej ;) Pod tym prawidłowym montażem również przypisuje poprawne dotarcie zestawu.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sie 2016, 13:04

Pierwsze hamowanie było tragiczne, ponieważ zatrzymałem się kilkanaście metrów dalej <uoee>. Od razu uprzedzam, że jechałem bardzo wolno i nikogo nie było na drodze <luzik>. Hamulce były docierane ok. 600 km i jest już prawie 'lustro' na tarczach. Tarcze nie biją, a klocki nie piszczą. Z racji tego, że lubię mieć wszystko zrobione na tip-top, to wymieniłem co można było, tzn. tarcze, klocki, blaszki, sprężyny, śrubki. Wszystko zostało dokładnie oczyszczone szczotką drucianą, papierem ściernym i płaskim pilnikiem, a następnie odtłuszczone. Podczas składania klocki zostały nasmarowane smarem ceramicznym do hamulców <okok>. Fabrycznie pomiędzy piastą a tarczą znajdował się smar, ale podczas montażu został on usunięty i tarcza przyszła bezpośrednio na piastę. Dobra wiadomość jest taka, że aby wyjąć tarczę nie trzeba demontować jarzma <radocha>. Mam do wymiany jeszcze gumową osłonę przy prawym tylnym zacisku, ponieważ ktoś wcześniej nieudolnie wkręcał tłoczek (zamiast wciskać) i jest porwana. Z racji tego, że na rynku nie ma zamienników, to zamówiłem w ASO komplet uszczelnień do obu tylnych zacisków, a wczoraj odebrałem już paczkę.

Awatar użytkownika
MiniasThirit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 lip 2019, 14:49
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: MiniasThirit » 18 sie 2019, 23:40

Hej czy ktoś może napisać konkrety na temat nawiercanych/nacinanych tarcz ? Dobre ? Nie dobre ? Klocki na ile wystarczą przy średnio sportowej jeździe ? Mam na myśli zestaw Zimmermann

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 19 sie 2019, 00:38

MiniasThirit pisze:czy ktoś może napisać konkrety na temat nawiercanych/nacinanych tarcz ? Dobre ? Nie dobre ?
Do cywilnego auta nie warto, fajnie wyglądają i nic poza tym. Są bardziej narażone na mikropęknięcia, na odkształcenia przy nagłej zmianie temperatury itp. Lepiej zainwestować w porządne gładkie tarcze.
MiniasThirit pisze:Klocki na ile wystarczą przy średnio sportowej jeździe ?
Zużycie o około 30-40% szybsze niż przy gładkich tarczach.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 19 sie 2019, 10:32

MiniasThirit pisze:Hej czy ktoś może napisać konkrety na temat nawiercanych/nacinanych tarcz ? Dobre ? Nie dobre ? Klocki na ile wystarczą przy średnio sportowej jeździe ? Mam na myśli zestaw Zimmermann
Jeśli chcesz niewielkim kosztem podnieść skuteczność hamulców to warto ale wiercone, te nie przyśpieszają jakoś znacznie zużywania się klocków. W przypadku nacinanych tak jak kolega napisał zużycie będzie szybsze, na pewno nie 30-40 ale może 10-20% ;)

Tarcze wiercone nie są bardziej podatne na odkształcenia, znacznie ciężej jest je przegrzać, lepiej odprowadzają gazy, pyły oraz ciepło.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 sie 2019, 15:18

Lewian, ZIMMERMANN 100.3319.52 + ATE ceramiczne 13.0470-7201.2 ?
Nie tak rzadko hamuję 180 - 100 i wolałbym żeby były odporne na przegrzanie.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 19 sie 2019, 20:10

mas0n pisze:Lewian, ZIMMERMANN 100.3319.52 + ATE ceramiczne 13.0470-7201.2 ?
Nie tak rzadko hamuję 180 - 100 i wolałbym żeby były odporne na przegrzanie.
A to nie szedłbym w ceramiczne klocki w takim wypadku :) Lepiej sprawdzą się tradycyjne organiczne, Ferodo Premier lub Zimmermann to takie minimum a jak chcesz mocno poprawić skuteczność to idź w klocki Sportowe np Ferodo DS.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sie 2019, 20:11

Ceramiczne tylko mniej pylą, ale hamują tak samo :).

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 20 sie 2019, 08:47

Jeśli szukasz odpornych klocków na temperaturę to polecam HOWK STREET 5.0. Im cieplejsze tym lepiej hamują, a zimne już hamują lepiej niż standardowe klocki. Kosztują ok 500-600zl ale robią robotę. Jednak prawda jest taka że z seryjnych hamulców nie będziesz zadowolony raczej. Ja testowałem wszystkie dostępne zestawy, co prawda w a8 ale hamulce mamy te same, począwszy od 321mm -> 360mm -> 385mm. Na Tych ostatnich dopiero byłem zadowolony z powtarzalności hamulców. 360 już jest nawet nawet ale jednak kilka mocnych hamowań w krótkim czasie i spada skuteczność póki nie ostygną. 385 + HOWKi już robi robotę, 5x hamowanie z 200 do 0 jedno po drugim i zero spadku skuteczności. Fizyki nie oszukasz, tarcza musi mieć pojemność cieplną inaczej będzie lipa. Ja finalnie zmieniłem zaciski na 6tlokow brembo, ale tylko dlatego że seryjne zaciski z s6 były za blisko ramion felgi (mam takie gleboko osadzone). Jeśli ktoś szuka mam bardzo ładne zaciski s6 z nowymi klockami za niewielkie pieniądze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga