Opony Taurus/Riken
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Opony Taurus/Riken
Witam.
Co sądzicie o oponach firmy Riken/Taurus? Ponoć podpisuje się pod nią Michelin..... model który mnie zainteresował to maystorm 2 b2, 245 40 18 xl rant. Piszą że to produkt europejski, na licencji Michelina.
I jak ta opona z rantem będzie wyglądała na feldze...
Co sądzicie o oponach firmy Riken/Taurus? Ponoć podpisuje się pod nią Michelin..... model który mnie zainteresował to maystorm 2 b2, 245 40 18 xl rant. Piszą że to produkt europejski, na licencji Michelina.
I jak ta opona z rantem będzie wyglądała na feldze...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No ja to praktycznie jak latam audicą to tylko po trasach, a wolę kupić nowe niż używki, mimo wszystko. Do tej pory latałam cały czas na chinkach i zimowych innych nie chcę, a tutaj chodziło mi o coś na lato.
Zwróć tylko uwagę jak będziesz kupował opony na ich nośność, bo nawet taki sam model można kupić sporo taniej, a okazuje się, że to taniej jest dlatego, że opony są do lżejszych aut.
Zwróć tylko uwagę jak będziesz kupował opony na ich nośność, bo nawet taki sam model można kupić sporo taniej, a okazuje się, że to taniej jest dlatego, że opony są do lżejszych aut.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Ja generalnie mam awersje do takich produktów, po prostu w przypadku opony która jest jednym z głównych wyznaczników bezpieczeństwa samochodu czy to z jazdą do przodu w zakrętach czy hamowaniu po prostu boję się powierzyć swojego zdrowia produktowi który jakoś daje rade, tym bardziej jak później widzę w testach jaka jest różnica między taką oponą a nawet markowym średniakiem. Zamiast takien nówki wybrałbym jakąś markową używkę, jak boisz się "wtopy" przez allegro to większość dobrych zakładów wulkanizacyjnych ma tez w ofercie używane opony.
A co do rantu to bardzo fajny patent który czasami ( nie zawsze ) potrafi ci uratować felge przed zarysowaniem a wygląda to tak że jak o tym nie wiesz to nawet nie zauważysz :D .
A co do rantu to bardzo fajny patent który czasami ( nie zawsze ) potrafi ci uratować felge przed zarysowaniem a wygląda to tak że jak o tym nie wiesz to nawet nie zauważysz :D .
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
97 Y takie parametry,
Co do rantu to wiem o co kaman ale na zdjęciu wydawało mi się że ma jakiś nieproporcjonalnie duży, pewnie takie złudzenie.
Bezpieczeństwo - podstawa ale ta opona nie jest produkowana w Chinach więc jakość powinna być przyzwoita, opinie ma raczej dobre, wychodzi na to że to jest to samo co kormoran... na licencji Michelina.
Patrzyłem jeszcze na apollo aspire. Używek juz nie chcę, raz że za takie z bieżnikiem około 6mm trzeba dać przynajmniej tyle co za te w/w albo i więcej, dwa te opony najczęściej mają już swoje lata. Jak kupie z mniejszym bieżnikiem to ile polata? Sezon? Dwa max. Na nowych przy dobrych układach 3-4 sezony więc trochę grosza w kieszeni.
I wolę poznać opinie innych, w ten sposób wiem co mam napewno omijać
Co do rantu to wiem o co kaman ale na zdjęciu wydawało mi się że ma jakiś nieproporcjonalnie duży, pewnie takie złudzenie.
Bezpieczeństwo - podstawa ale ta opona nie jest produkowana w Chinach więc jakość powinna być przyzwoita, opinie ma raczej dobre, wychodzi na to że to jest to samo co kormoran... na licencji Michelina.
Patrzyłem jeszcze na apollo aspire. Używek juz nie chcę, raz że za takie z bieżnikiem około 6mm trzeba dać przynajmniej tyle co za te w/w albo i więcej, dwa te opony najczęściej mają już swoje lata. Jak kupie z mniejszym bieżnikiem to ile polata? Sezon? Dwa max. Na nowych przy dobrych układach 3-4 sezony więc trochę grosza w kieszeni.
I wolę poznać opinie innych, w ten sposób wiem co mam napewno omijać
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Quash, Wszystko fajnie, pięknie, ale te markowe opony też mają swoje wady. Mam w Alfie Mito Bridgestone Potenza, kupione nowe i jak choćby odrobinę popada to jest dramat, bo nie da się autem jechać o hamowaniu nie wspominając. W ojca założone nowe Continental Conti Sport Contact 5, które też tanie nie były, a po kilku tkm pofałdowały się po bokach i kierownica bije, więc ja z dystansem podchodzę do tych markowych opon, bo chyba tylko za nazwę się za nie płaci. Teraz do S4 B5 kupiłam nowe Nexen N8000 i odpukać na ten moment wszystko ok, jedynie bardzo szybko się wycierają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Co byscie wybrali z tych opon, najtansze sa Rikeny, pozostale drozsze okolo 400 zl. Po parametrach najlepsze zetexy ale nic o nich nie wiem.
Barum Bravuris 3HM etykieta opory E, woda C, 72 db
Nexen n800 mają odowiednio C, C, 74 db
Zetex HP1000 C, B, 69 db
Riken E, C, 72 db
Opinie wszystkie mają dość podobne. Ciekawe jak dane z etykiety mają się do realnej jazdy, czy aby to nie było niektórych przypadkach chwyt marketingowy? Myślę sobie że gdybym miał wybierać tyko pomiędzy zeetexem a rikenem, to wybrałbym te ostatnie, produkt europejski to może i bardziej bezpieczny. ...?
Barum Bravuris 3HM etykieta opory E, woda C, 72 db
Nexen n800 mają odowiednio C, C, 74 db
Zetex HP1000 C, B, 69 db
Riken E, C, 72 db
Opinie wszystkie mają dość podobne. Ciekawe jak dane z etykiety mają się do realnej jazdy, czy aby to nie było niektórych przypadkach chwyt marketingowy? Myślę sobie że gdybym miał wybierać tyko pomiędzy zeetexem a rikenem, to wybrałbym te ostatnie, produkt europejski to może i bardziej bezpieczny. ...?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak jak pisałam wyżej, ja kupiłam Nexen N8000. Zarówno na suchym i mokrym wszystko ok, kleją ładnie (auto jeździ w 90% po drogach szybkiego ruchu, więc wolno nie jest). Jedyny minus to widać, że już ciut wytarte. Na oko to wytrzymają max 3 sezony (tyle, że wywalam opony jak zostaje 4mm bieżnika, bo później to już nie opona, szczególnie na mokrym).