Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 19 lip 2016, 04:21

Nie mieszaj sobie w głowie, jeśli bierze się podciśnienie to zawsze za przepustnicą między klapką przepustnicy a ''głowicą'' z kolektora dolotowego.

Jeśli chodzi o schematy miałem jeden - z opisem całego silnika i kompresora ale nie moge teraz tego znależć. Miałem wszystko w kompie. Zmieniłem system bo padł i wszystko szlag trafił..... <stres>

Czy kombinujesz coś z połączeniem elektrycznym przepustnicy z bypass-em ???

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 19 lip 2016, 13:19

Ja bym spróbowal z podciśnieniem między filtrem a przepustnicą, spróbuj a może będzie git :P
Właśnie nic nie znalazłem ze schematów :| Potrzebuję pinów przepustnicy bypassa jak i przepustnicy z AQD, najlepiej z poziomami napięć ale prawdopodobnie jest tam 0-5V, kombinuje tak żeby wykorzystać atmege i zrobić do niej prosty program który sterował by bypassem na podstawie przepustnicy, przy mocnym depnięciu powinna się domykać, przy odpuszczeniu otworzyć, do tego przydałby się też pewnie sygnał z przepływki lub map sensora, bo jak dobrze rozumiem to bypass ma się otworzyć jak silnik się już rozpędzi. Wszystko jest do zrobienia <okok>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 20 lip 2016, 06:56

highizm - znalazłem tego linka który otwierał ze 30stron budowy i opisu silnika jednak jest zalinkowany nie mogę otworzyć docelowego opisu może tobie lub komu innemu uda się to obejść i zapisać linka na stałe do wglądu. Trzeci podkreślony link do otwarcia - s4 mtm....

http://forum.omegaklub.eu/topic/89454-3 ... 0tfsi-vag/

<stres> <milczek> <stres>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2016, 09:51


Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 20 lip 2016, 17:46

bendzji - jesteś jak zwykle niezastąpiony.

highizm - masz tam elektryke bypass-a, poszukaj elektryki przepustnicy i próbuj coś kombinować. <radocha> <okok>
masz też czujnik doładowania - moze on pomoże, nawet dwa. :shock:

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 lip 2016, 18:06

Jarek-LT, w pdfie jest wykres który dużo wyjaśnia w kwestii wysterowania bypasem

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 24 lip 2016, 23:19

Widze.ostro sobie utrudniacie...
Zalozyc.ecumastera det3 ktorym.mozna ogarnac przeplywke, sterowanie tym bypasem poprzez kontrole cianienia z wbudowanego mapsensora.
Znajomy zbudowal na.tym kompresorze mazde rx8 z silnikiem hondy k20
Wystroil ok 340km
Jezdzenie z "dokreconym" kompresorem i bez kontroli mieszanki i.doladowania skonczy sie napewno awawaria silnika.
2 lata temu kupilem taki.kompresor i mial trafic.do.tylnionapedowej calibry 3.2
Niestety opel ma glowice 60° i kompresor sie nie zmiescil
Pozniej byl plan posadzic go.do S ale odpuscilem i odkladam na RSa ;)
Ecumastera montowalem nie raz w poprzednich furach,.cos tam moge pomoc

[ Dodano: 2016-07-24, 23:19 ]
Ps. Chlodnica cieczy napewno bedzie za mala jak juz wszystko odpalisz i.pasek.na.wale tez uslizgnie, trzeba.dolozyc malutka rolke miedzy sprezarka klimy a walem, taka.z rozrzadu np
Co do.przeplywki mozesz dac wieksza obudowe ale wtedy afr kompletnie nie bedzie.kontrolowany

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 25 lip 2016, 14:59

kuki_wml, Ecumastera det3 do sterowania wtryskami/zapłonem? Szczerze powiem że widziałem emu, niezłe bydle z dużymi możliwościami. W det sterować bypassem + oszukiwać ori ecu podmieniając mu sygnał z przepływki? Wiadomo bez strojenia to można się raz przejechać, chociaż ori ecu ma sondy i możliwość korekcji mieszanki ale nie kontroluje ciśnienia i jego przebiegu.
Jestem ciekawy jak by tutaj zastosować deta, możesz podesłać ciekawe linki tutaj lub na pw?
Pozdro.

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 26 lip 2016, 09:57

Nie sterowania wtryskami tylko mozna manioulowac sygnal z przeokywomierza zeby org ecu nie wchodzil w awaryjny, do tego.odoowiednio wieksze wtryski, ruszyc zaplonem bo bez odprezania i doladowaniu to.konieczne.
Det ma.wyjscia czestotliwosciowe wiec.mozna sterowac bypasem
Wiadomo emu lepsze ale i sporo drozsze i pozniej nie dzialal by polowa samochodu bo emu raczej.by sie.nie.komunikowalo z abs itp.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 lip 2016, 10:56

Czyli co - musiał bym kupić Det-3 z jakimi czujnikami czy sprzętem?

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 26 lip 2016, 12:22

Deta z wbudowanym mapsensorem wtedy masz sprzetowo pomiar cisnienia


kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 26 lip 2016, 13:45

Raczej nie planujesz u siebie doladowania na poziomie 4bar wiec 250kPa wystarczajacy

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 28 lip 2016, 10:32

HEJ chłopaki

Czy był by ktoś na tyle sprytny aby zaadaptować / podłączyć tego DET-a3 z przemapowaniem map???

No za jasną cholerę nie mogę tego skończyć a chłopaki chcieli by wsadzić sobie KOPRESOR.
Jest już nawet mała kolejka czekających na koniec projektu, na dodanie swoim AUDICĄ trochę koników.

Jarosław-LT <stres>

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 28 lip 2016, 11:08

W dokumentacji deta sa schematy do paru silników, najprościej będzie znaleźć te kable które są potrzebne ( bodajże od przepływki i sygnał obrotów ) i tam się nim wpiąć + na wyjście deta podłączyć sterowanie bypassem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja