Witam,
od kilku dni jestem posiadaczem audi a6 (c6, avant, 2,0tdi, 2009) ze skrzynią multitronic. Dużo słyszałem nt. ich "delikatności" i chciałbym upewnić się czy nie ma przeciwwskazań aby hamować silnikiem w aucie w nią wyposażonym.
Wiem, że absolutnie zakazane jest zmienianie podczas jazdy biegu lewarkiem (np. na N lub jeśli auto jest w taki tryb wyposażone - 3 lub 2).
Chodzi oczywiście o to aby np. przy dojeżdżaniu do świateł - redukować manetkami o 1-2 biegi, tak że obroty skaczą do ok. 3krpm. We wszystkich autach (z manualem lub sekwencyjnym półautomatem) dotychczas tak robiłem - ze względu na oszczędność paliwa i hamulców. Teoretycznie chyba przy zwiększonych obrotach smarowanie skrzyni też powinno być większe - ale to już moje przypuszczenie.
Z góry dziękuję za informację czy multitronic "lubi" taki styl jazdy i czy ewentualne ryzyko uszkodzenia skrzyni nie przewyższa powyższych korzyści.
[ MULTI] Hamowanie silnikiem multitronic + manetki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jedyne co Ci mogę powiedzieć po 1,5 roku użytkowania multi to jedno:
nie warto jej męczyć bo i tak nie hamuje tak jak manualna.
Skrzyni oczywiście nie uszkodzisz, ale będzie Cię irytować jej delikatne wycie podczas hamowania silnikiem
Jak już chcesz przyhaować to wrzuć w mieście tryb S.
Przyzwyczaisz się odpowiednio wcześnie puszczać nogę z gazu i autko samo wytraci prędkość.
nie warto jej męczyć bo i tak nie hamuje tak jak manualna.
Skrzyni oczywiście nie uszkodzisz, ale będzie Cię irytować jej delikatne wycie podczas hamowania silnikiem

Jak już chcesz przyhaować to wrzuć w mieście tryb S.
Przyzwyczaisz się odpowiednio wcześnie puszczać nogę z gazu i autko samo wytraci prędkość.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH