Wymiana lacznikow stabilizatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Wymiana lacznikow stabilizatora
Czy przy wymianie lacznikow stabilizatora z przodu i z tylu trzeba na cos zwrocic szczegolna uwage i czy przy dokrecaniu srub musza one byc dokrecone z odpowiednim momentem, czy na wyczucie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
1. Zwrócić uwagę na strzałki na łącznikach wskazujące kierunek montażuSambor11 pisze:Czy przy wymianie lacznikow stabilizatora z przodu i z tylu trzeba na cos zwrocic szczegolna uwage
2. Śruba wkręcana w stabilizator powinna być wkręcana na klej, a nakrętka samokontrująca powinna być dokręcona dość mocno tak samo śruba ale bez przesady
3. Bardzo ważne jest żeby dociąganie śrub odbywało się jak samochód stoi na kołach a nie podniesiony na lewarku / bo te łączniki nie wytrzymają zbyt długo /
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
3. Bardzo ważne jest żeby dociąganie śrub odbywało się jak samochód stoi na kołach a nie podniesiony na lewarku / bo te łączniki nie wytrzymają zbyt długo /
Nie majac podnosnika moge zdjac kolo i podniesc zawieszenie jednej strony lewarkiem do gory? To chyba powinno imitowac stanie samochodu na kolkach?
Nie majac podnosnika moge zdjac kolo i podniesc zawieszenie jednej strony lewarkiem do gory? To chyba powinno imitowac stanie samochodu na kolkach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
W zeszłym tygodniu wymieniałem łączniki. Co prawda wymieniałem z kanału i nie podnosiłem auta. Auto stało na kołach. Może podczas wyciągania śrub delikatnie polewarowałem stabilizator - dosłownie może z 2 mm. Wymiana banalnie prosta. Jedno co mnie zastanowiło to dwie śruby, które były w zestawie z łącznikami TRW - były tej samej długości a od strony stabilizatora śruby są krótsze (tak miałem w orginale). Zacząłem wkręcać nową śrubę i w pewnym momencie pojawił się b.duży moment i bałem się ją dokręcać - być może dlatego że jest dłuższa niż ta ori. Założyłem starą czego robić się nie powinno. Nie wiem jak u Was ale ja miałem taki przypadek. Powiem, że siedziłay ORI łączniki (przebieg 220 000) i tylko prawy był wybity, lewy by jeszcze pośmigał ze 100kkm
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda