Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana lacznikow stabilizatora

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Wymiana lacznikow stabilizatora

Post autor: Sambor11 » 05 lip 2016, 23:16

Czy przy wymianie lacznikow stabilizatora z przodu i z tylu trzeba na cos zwrocic szczegolna uwage i czy przy dokrecaniu srub musza one byc dokrecone z odpowiednim momentem, czy na wyczucie?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 lip 2016, 04:23

Sambor11 pisze:Czy przy wymianie lacznikow stabilizatora z przodu i z tylu trzeba na cos zwrocic szczegolna uwage
1. Zwrócić uwagę na strzałki na łącznikach wskazujące kierunek montażu
2. Śruba wkręcana w stabilizator powinna być wkręcana na klej, a nakrętka samokontrująca powinna być dokręcona dość mocno tak samo śruba ale bez przesady
3. Bardzo ważne jest żeby dociąganie śrub odbywało się jak samochód stoi na kołach a nie podniesiony na lewarku / bo te łączniki nie wytrzymają zbyt długo /

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 06 lip 2016, 07:09

3. Bardzo ważne jest żeby dociąganie śrub odbywało się jak samochód stoi na kołach a nie podniesiony na lewarku / bo te łączniki nie wytrzymają zbyt długo /

Nie majac podnosnika moge zdjac kolo i podniesc zawieszenie jednej strony lewarkiem do gory? To chyba powinno imitowac stanie samochodu na kolkach?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 lip 2016, 11:49

Sambor11 pisze:To chyba powinno imitowac stanie samochodu na kolkach?
tak - jak byś mógł to proponowałbym oba równocześnie

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 06 lip 2016, 16:41

W zeszłym tygodniu wymieniałem łączniki. Co prawda wymieniałem z kanału i nie podnosiłem auta. Auto stało na kołach. Może podczas wyciągania śrub delikatnie polewarowałem stabilizator - dosłownie może z 2 mm. Wymiana banalnie prosta. Jedno co mnie zastanowiło to dwie śruby, które były w zestawie z łącznikami TRW - były tej samej długości a od strony stabilizatora śruby są krótsze (tak miałem w orginale). Zacząłem wkręcać nową śrubę i w pewnym momencie pojawił się b.duży moment i bałem się ją dokręcać - być może dlatego że jest dłuższa niż ta ori. Założyłem starą czego robić się nie powinno. Nie wiem jak u Was ale ja miałem taki przypadek. Powiem, że siedziłay ORI łączniki (przebieg 220 000) i tylko prawy był wybity, lewy by jeszcze pośmigał ze 100kkm
pozdro

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 06 lip 2016, 20:18

Flex 78 pisze:Co prawda wymieniałem z kanału i nie podnosiłem auta
Ja robiłem z kanału to nie podnosiłem wcale, mam nalatane 265 tyś km i był wybity 1 szt / też jeszcze oryginał / , to wymieniłem oba - ale śruby w komplecie miałem takie długie jak te które wyjąłem.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 06 lip 2016, 23:13

Patrzylem na laczniki i te do przodu sa z nowymi srubami a tylne nie maja w zestawie srub, To znaczy, ze trzeba uzyc starych srub?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 07 lip 2016, 03:58

Tak, bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja