Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BES 2.7 250 KM] przewody olejowe turbiny

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

[BES 2.7 250 KM] przewody olejowe turbiny

Post autor: maro73 » 29 cze 2016, 19:42

Witam
podpowiedzcie jak najlepiej (najskuteczniej) wyczyścić przewody olejowe zasilające do turbiny. Właśnie zregenerowałem oba turba. W jednym krócieć od przewodu był na maxa zapchany syfem co spowodowało brak smarowania i awarię jednej z turbin. Tak więc aby być zupełnie pewnym, że smarowanie będzie ok chcę wyczyścić przewody olejowe. Wiem, że zalecane jest wymiana na nowe ale cena powala, chyba, że znacie kogoś z okolic Białegostoku kto to fachowo dorobi. Tak więc albo porządne czyszczenie - pytanie jak najlepiej, lub dorobienie nowych. Co byście radzili?

[ Dodano: 2016-06-29, 19:42 ]
Panowie
to jak: pomożecie ?
ktoś, coś, jakoś <stres>

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Płukanka?

Post autor: P.Froniu » 29 cze 2016, 20:24

Jedyne co mi przychodzi na myśl to płukanka silnika.
Ja używam Motula. I w serwisie Forda gdzie pracowałem również był stosowany przy wielu modelach przy większych przebiegach.
Teraz szykuje się na drugą płukanke od poprzedniej zaobserwowałem same plusy.

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 29 cze 2016, 20:27

Może spróbuj wykręcić te wężyki i pozostawić na noc w benzynie. Albo preparat do czyszczenia brudu i osadów ze silnika - takie do mycia silników ;)

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 29 cze 2016, 21:25

Też myślałem o płukance. Zastanawiam się tylko na ile to będzie skuteczne. Sami rozumiecie na zrobienie turbin wyłożyłem parę tysi i nie chciałbym ryzykować skuchy w postaci ponownej regeneracji turbin ze względu na syf który wziął się z brudnych przewodów.
I jeszcze jedna sprawa. Rozmawiałem dzisiaj z mechaniorem i on twierdzi że do wyjęcia tych przewodów to trzeba pół silnika rozebrać łącznie ze zdjęciem kolektorów ssących. Rzuciłem w domu okiem na schemat w Etosie i moim zdaniem aby zdjąć metalową magistralę rozprowadzającą płyn chłodzący wystarczy odkręcić kilka śrubek przytrzymujących ją oraz kilka opasek i powinna dać się zdjąć odsłaniając trójnik z mocowaniem przewodów olejowych turbiny. Kto ma rację ja czy on. <klotnia>

[ Dodano: 2016-06-29, 21:25 ]
Ogólnie mówiąc wszyscy co zajmują się regeneracją turbin mówią o bezwarunkowej konieczności wymiany przewodów olejowych na nowe. Mycia nie biorą nawet pod uwagę. Zastanawiam się czy faktycznie jest to niezbędne czy jest to przykład działania na wyrost. Bez wymiany na nowe jakby nie było ładny grosz zostaje w kieszeni. Tylko z drugiej strony czy to nie będzie pozorna oszczędność z powodów o których wspomniałem wcześniej.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Turbo

Post autor: P.Froniu » 29 cze 2016, 21:36

Chytry traci dwa razy, ja bym nie ryzykowal jeżeli już włożyłbym taka kwotę na regenerację.

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 30 cze 2016, 17:30

Nie ryzykuj i wymień te przewody. Już nie będize to taki duży koszt w SPAM do ponownej regeneracji turbin, a zawsze będziesz spał spokojniej :)

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 30 cze 2016, 23:02

Spoko, przewody już zamówione. W następnym tygodniu mam nadzieję wszystko będzie składane do kupy

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 01 lip 2016, 16:51

Kolego ile za te przewody wydałeś i gdzie zamówione?

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 01 lip 2016, 17:47

w sumie jeszcze nie wydałem. Ale będzie ok. dziewięciu stówek za trzy przewody plus 2x uszczelki turbiny. Brane w ASO po znajomościach.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 lip 2016, 10:45

Nie myślałeś o myjce ultradźwiękowej? Powinno puścić, można nawet kilka dni prędzej wrzucić do ropy, żeby syf się rozpuścił... Co do wymiany przewodów to ma rację i nie, zależy jak na to patrzeć. Na pewno najwygodniej będzie zdjąć kolektor, bo wtedy będzie elegancki dostęp do przewodów, można to ogarnąć bez zdejmowania kolektora, ale to kosztuje więcej nerwów, czasu i pokaleczone ręce :)

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 03 lip 2016, 21:28

Myślałem żeby wrzucić do ropy na kilka dni, a potem jeszcze płukanką do silników poprawić, ale ostatecznie zdecydowałem się na nowe. Bardziej boli finansowo :[ , ale ... Co do demontażu to czy nie starczy odkręcić 4 śruby imbusowe trzymające ten metalowy kolektor wodny plus do tego porozłączać przewody z nim połączone opaskami idące zdaje się do dodatkowej pompy? Czy ten kolektor nie zlezie wtedy i nie odsłoni trójnika z przewodami olejowymi?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 lip 2016, 22:21

Kolektor wodny? O czym mowa? Podnieś maskę i przyjrzyj się jak to wygląda, po za tym metalowe przewody przykręcone są również do głowic.

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 04 lip 2016, 09:47

"Kolektorem wodnym", ze względu na brak lepszego określenia nazwałem metalową rurę przykręcaną na 4 śruby imbusowe. Zasłania ona dostęp do trójnika z przewodami zasilania olejem. Tak więc mój wcześniejszy post dotyczył sposobu demontażu owej rury, tak aby mieć dostęp i odkręcić przewody olejowe turbin.
W którym miejscu są one mocowane do głowicy?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 04 lip 2016, 17:14

z tyłu głowicy śrubkami 6mm.
tak to wygląda z tyłu:
Obrazek

maro73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, 19:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maro73 » 05 lip 2016, 09:17

U mnie wygląda podobnie jak na zdjęciu, z tą różnicą, że u mnie nie ma już turbin i kolektorów wydechowych. Co do mocowań przewodów olejowych to zapomniałem, że mają one przecież uszy do mocowania więc muszą być gdzieś umocowane <hura> . W takim razie jak w najprostszy sposób je zdemontować? Myślałem o wyjęciu tej rury wodnej, którą widać na zdjęciu z przodu. Czy to wystarczy, czy może trzeba jeszcze coś wywalić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga