Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] Głośna praca silnika

Silniki wysokoprężne
najdzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 mar 2012, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

[ ASB 3.0 232 KM] Głośna praca silnika

Post autor: najdzi » 25 lip 2012, 23:03

Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem A6 C6 3.0 tdi w Tiptronicu i zauważyłem następujący problem. Raz na jakiś czas co 3-5 dni pojawia sie głośny odgłos pracy silnika. Następuje to przy przejechaniu od odpalenia zimnego silnika 4-5km (czyli przy prawie rozgrzanym silniku). Wtedy przy jeździe z prędkością ok 60km/h przy włączonym biegu i delikatnym zwiększaniu obrotów silnika słychać głośny dźwięk diesla w kabinie (coś jak się wjedzie do tunelu). Taki dźwięk trwa przez kilka sekund przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu a potem zanika. Przez kilka kolejnych dni spokój.
Proszę o jakieś podpowiedzi z czym to się może wiązać. Chciałbym nadmienić ze samochód ma przejechane zaledwie 100k km.
Dzięki z góry za sugestie.
NAJDZI

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 27 lip 2012, 08:03

wyglada jakby egr wariowal, zrob adaptacje kanal 3 , 33, 44 , 55, 66 i 63 wszystko opisalem na forum. Dodam ze tez od czasu do czasu motorownia halasowala dziwnie tyle ze jz wszystko rozebralem poczyscilem , zadaptowalem i jazda.

karolson2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2010, 12:10
Lokalizacja: Otwok

Post autor: karolson2 » 28 sie 2012, 21:25

w jakim temacie znajdę procedurę adaptacji egr o której pisałeś ?

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 29 sie 2012, 15:02

temat problem z przepustnicą lub błąd <mysli>

wchodzisz w silnik nastawy podstawowe kolektor 1 to kanał44 a kol , 2 to kanał 55 warunki to ;temperatura min 80 stopni uruchamiasz silnik wciśniety pedał hamulca i gazu jednocześnie wciskasz aktywować i wtedy silnik dojdzie na obrotach do 2830 , kontrolka świec miga aż do zakończenia procedury robisz powrót i wyłączasz zapłon na min 10 sekund. adaptacja nastawnika turbo kanał 33 warunki jak powyżej tj 80 st, ham i gaz razem aktywować miga kontrolka ,obroty dojdą do ok 1000., jak skończy dajesz powrót,gasisz motor na min 10 sek. wyuczenie punktu kick down kanał 55 zapłon włączony silnik off aktywować wciskasz do oporu pedał gazu jak skończy wyświetli komunukat aktywacja prawidłowa powrót . skan błędów i gotowe.Dodam że adaptacja przepustnicy kanał 66 nie jest wymagana dla niektótych jednostek
tu masz dyskusje na ten temat <klotnia> -a6-c6-blad-vt41743,15.htm
tu link z forum audi ecu http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns
...................................................
edytowano
to wygląda jak vcds i program ma takie same okna dialogowe
wybierasz okno napęd następnie okno 11 silnik następnie masz ramke funkcje zaawansowane i okienko nastawy podstawowe w miejsce kursora wklepujesz nr kanału Obrazek dajesz aktywuj i po robocie

najdzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 mar 2012, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: najdzi » 24 paź 2012, 21:03

Pojawiły się niestety kolejne objawy i tym razem to wskazuje na skrzynię biegów, w związku z tym dalej przenoszenia temat do postów dotyczących automatów.
NAJDZI

wazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 mar 2014, 11:48
Lokalizacja: Owczarnia

Post autor: wazik » 29 cze 2016, 09:14

Witam, mam identyczny problem jak kolega co założył ten temat, dodam ze 2 tygodnie temu miałem wymieniany kolektor i wszystko było dobrze do wczoraj <uoee>
Za 2 dni jadę w dłuższą trasę wakacyjna ok 5 tys km, i stąd moje pytanie, co z tym robić?
Czy adaptacja to będzie recepta? Dodam ze kontrolka silnika się nie zapala po wymianie kolektora, więc sam kolektor wydaje się być ok.
Dzięki za rady.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga