Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem A6 C6 3.0 tdi w Tiptronicu i zauważyłem następujący problem. Raz na jakiś czas co 3-5 dni pojawia sie głośny odgłos pracy silnika. Następuje to przy przejechaniu od odpalenia zimnego silnika 4-5km (czyli przy prawie rozgrzanym silniku). Wtedy przy jeździe z prędkością ok 60km/h przy włączonym biegu i delikatnym zwiększaniu obrotów silnika słychać głośny dźwięk diesla w kabinie (coś jak się wjedzie do tunelu). Taki dźwięk trwa przez kilka sekund przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu a potem zanika. Przez kilka kolejnych dni spokój.
Proszę o jakieś podpowiedzi z czym to się może wiązać. Chciałbym nadmienić ze samochód ma przejechane zaledwie 100k km.
Dzięki z góry za sugestie.
[ ASB 3.0 232 KM] Głośna praca silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
temat problem z przepustnicą lub błąd
wchodzisz w silnik nastawy podstawowe kolektor 1 to kanał44 a kol , 2 to kanał 55 warunki to ;temperatura min 80 stopni uruchamiasz silnik wciśniety pedał hamulca i gazu jednocześnie wciskasz aktywować i wtedy silnik dojdzie na obrotach do 2830 , kontrolka świec miga aż do zakończenia procedury robisz powrót i wyłączasz zapłon na min 10 sekund. adaptacja nastawnika turbo kanał 33 warunki jak powyżej tj 80 st, ham i gaz razem aktywować miga kontrolka ,obroty dojdą do ok 1000., jak skończy dajesz powrót,gasisz motor na min 10 sek. wyuczenie punktu kick down kanał 55 zapłon włączony silnik off aktywować wciskasz do oporu pedał gazu jak skończy wyświetli komunukat aktywacja prawidłowa powrót . skan błędów i gotowe.Dodam że adaptacja przepustnicy kanał 66 nie jest wymagana dla niektótych jednostek
tu masz dyskusje na ten temat
-a6-c6-blad-vt41743,15.htm
tu link z forum audi ecu http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns
...................................................
edytowano
to wygląda jak vcds i program ma takie same okna dialogowe
wybierasz okno napęd następnie okno 11 silnik następnie masz ramke funkcje zaawansowane i okienko nastawy podstawowe w miejsce kursora wklepujesz nr kanału
dajesz aktywuj i po robocie

wchodzisz w silnik nastawy podstawowe kolektor 1 to kanał44 a kol , 2 to kanał 55 warunki to ;temperatura min 80 stopni uruchamiasz silnik wciśniety pedał hamulca i gazu jednocześnie wciskasz aktywować i wtedy silnik dojdzie na obrotach do 2830 , kontrolka świec miga aż do zakończenia procedury robisz powrót i wyłączasz zapłon na min 10 sekund. adaptacja nastawnika turbo kanał 33 warunki jak powyżej tj 80 st, ham i gaz razem aktywować miga kontrolka ,obroty dojdą do ok 1000., jak skończy dajesz powrót,gasisz motor na min 10 sek. wyuczenie punktu kick down kanał 55 zapłon włączony silnik off aktywować wciskasz do oporu pedał gazu jak skończy wyświetli komunukat aktywacja prawidłowa powrót . skan błędów i gotowe.Dodam że adaptacja przepustnicy kanał 66 nie jest wymagana dla niektótych jednostek
tu masz dyskusje na ten temat

tu link z forum audi ecu http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns
...................................................
edytowano
to wygląda jak vcds i program ma takie same okna dialogowe
wybierasz okno napęd następnie okno 11 silnik następnie masz ramke funkcje zaawansowane i okienko nastawy podstawowe w miejsce kursora wklepujesz nr kanału
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Witam, mam identyczny problem jak kolega co założył ten temat, dodam ze 2 tygodnie temu miałem wymieniany kolektor i wszystko było dobrze do wczoraj
Za 2 dni jadę w dłuższą trasę wakacyjna ok 5 tys km, i stąd moje pytanie, co z tym robić?
Czy adaptacja to będzie recepta? Dodam ze kontrolka silnika się nie zapala po wymianie kolektora, więc sam kolektor wydaje się być ok.
Dzięki za rady.
pozdrawiam

Za 2 dni jadę w dłuższą trasę wakacyjna ok 5 tys km, i stąd moje pytanie, co z tym robić?
Czy adaptacja to będzie recepta? Dodam ze kontrolka silnika się nie zapala po wymianie kolektora, więc sam kolektor wydaje się być ok.
Dzięki za rady.
pozdrawiam