
[A6/C5 2.5 TDI 163Kw] moje cacko z nowymi butkami :)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:36
- Lokalizacja: Ostróda/Corby
No i teraz wszystko jasne. Tez pomyslalem w ten sposob, ale wypowiedziec sie na ten temat nie moge bo moje pierwsze kola tez byly 18" :-D Zmienilem tylko model alu no i teraz mam duzo mniej zniszczone. Wiec niestety nie wiem czy auto stracilo moc bo wczesniej byl ten sam rozmiar, a na innym rozmiarze nie jezdzilem 

co do oporów to oczywiście się zgodzę. Ale zauważ, że osoby które mają 1.9tdi 110km i zakładają oponki 225 jakoś nie narzekają bo już przy 110km nie można odczuć różnicy. A co dopiero przy 165km lub 193censored pisze:Marvik, niestety fizyki kolego nie oszukasz i żaden konfigurator ci tego nie pokaże że tarcie i opory przy oponach 225 jest większe niż 195.

było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
RS6 jak i inne auta o wielkich mocach mają takie szerokie opony po to ażeby się wogóle zebrały z asfaltu. Wyobraź sobie opone 195 w aucie o mocy 450 KM albo i więcej ... w cięzkim aucie . Przeciez to stało by w miejscu i gume paliło zamiast rwać do przodu i to wydaje mi się oczywiste . Weź stań na lodzie dwoma autami ... takimi samymi autami z takimi samymi mocami z tym ze w jednym załóż 195 w drugim 255 zobaczysz które Ci się szybciej zbierze . Róznica w samym rozmiarze felgi i opony jeśli chodzi o wysokość jest tak jak Bartek napisał ważna jeśli chodzi o przyśpiech . Ja odczuwałem lepsze przyśpieszenie juz przy zmianie samego profilu opony. Jednak komfort jazdy spadł dość znacząco dlatego wrócilem do oryginału .Marvik pisze:censored, może i masz rację ale jedno mnie zastanawia, dlaczego np. RS6 ma oponki dość szerokie i dość duże aluski ? Dlaczego w F1 zakładają takie ogromne wałki jak na cienkich oponkach lepiej by to przyspieszało ?