Witam
Jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie.
Do rzeczy. Otóż jakiś tydzień temu wymianiałem wszystkie filtry, komplet rozrząd oraz olej (Mobil 10W40). Po "naprawach" silnik zaczął wyraźnie głośniej chodzić szczegolnie to słychac przy otwartej masce ale też w środku nawet przy predkości około 70km/h?.
Troche mnie to zaniepokoiło bo wcześniej chodził idealnie wrecz albo poprostu nie jezdziłem nim 2 tyg i sie odzwyczaiłem. Byłem u mechanika to powiedział że to jest Vka i to ma tak chodzić.
Nie wiem czy to choroba czy jestem przewrażliwiony ale wrzucam filmik poniżej i proszę o opinie.
Pozdrawiam
[AUD A6 C5 2.4 V6] silnik głośniej chodzi. Pomocy
olej zmień na 5w40 - np. Shell Helix Ultra, zrobi się cichszy.
1. odmy oraz eżektor drożne? czyszczone?
2. wentylator klimatyzacji ... zobacz wątki na forum
3. łożysko sprężarki klimatyzacji - zobacz wątki na forum.
hmm ... coś cyka, ale niestety nie wiem na 100% co to może być. jedynie na myśl przychodzą mi powyższe.
1. odmy oraz eżektor drożne? czyszczone?
2. wentylator klimatyzacji ... zobacz wątki na forum
3. łożysko sprężarki klimatyzacji - zobacz wątki na forum.
hmm ... coś cyka, ale niestety nie wiem na 100% co to może być. jedynie na myśl przychodzą mi powyższe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
z tym zmienianiem oleju z półsyntetyka na syntetyk to tak bym nie szalał bo może sobie kuku zrobićz.daniel pisze:olej zmień na 5w40 - np. Shell Helix Ultra, zrobi się cichszy.
1. odmy oraz eżektor drożne? czyszczone?
2. wentylator klimatyzacji ... zobacz wątki na forum
3. łożysko sprężarki klimatyzacji - zobacz wątki na forum.
hmm ... coś cyka, ale niestety nie wiem na 100% co to może być. jedynie na myśl przychodzą mi powyższe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Beep, Bardzo ciebie proszę, byś wytłumaczył jakie kuku sobie można zrobić? Tak konkretnie, bez legend obiegowych? Jeśli silnik jest zdrowy to żadne kuku nie grozi. Jeśli silnik jest mocno zużyty i ma problemy ze szczelnością, to olej półsyntetyczny o większej gęstości i grubszym filmie olejowym jest tylko i wyłącznie leczeniem objawowym, który ewentualnie pogłębi przyczynę... Olej należy stosować jak najlepszej jakości i dostosowany do warunków klimatycznych. Jeśli już chce się gęstszy to przykładowo 5W50 można sobie zapodać...
Kolego Piotrze, zrób płukankę (np. Liqui Moly) i zlej olej 10W, zalej dobry olej w pełni syntetyczny - polecane oleje, jest cały temat o tym, wybierz sobie coś.
Dalej - Jaki filtr oleju został zamontowany? Jeśli Filtron, to może być do odstrzału na rzecz przykładowo Knechta.
A teraz co do silnika itd. Skoro przed wymianą rozrządu było wszystko ok, to masz do sprawdzenia po pierwsze:
- Podłączyć się VAGiem i sprawdzić podczas pracy silnika (rozgrzany do co najmniej 80 stopni) w silniku grupy 90 i 93 - to pokaże jak wygląda rozrząd po zmianie.
Tutaj masz jak brzmi moje autko. Aktualnie mam jak się okazało nie do końca dobrze poskładany rozrząd przez mechanika, natomiast motor mam w dobrej kondycji z lekką nieszczelnością w wydechu (obejmy metalowe)
Kolego Piotrze, zrób płukankę (np. Liqui Moly) i zlej olej 10W, zalej dobry olej w pełni syntetyczny - polecane oleje, jest cały temat o tym, wybierz sobie coś.
Dalej - Jaki filtr oleju został zamontowany? Jeśli Filtron, to może być do odstrzału na rzecz przykładowo Knechta.
A teraz co do silnika itd. Skoro przed wymianą rozrządu było wszystko ok, to masz do sprawdzenia po pierwsze:
- Podłączyć się VAGiem i sprawdzić podczas pracy silnika (rozgrzany do co najmniej 80 stopni) w silniku grupy 90 i 93 - to pokaże jak wygląda rozrząd po zmianie.
Tutaj masz jak brzmi moje autko. Aktualnie mam jak się okazało nie do końca dobrze poskładany rozrząd przez mechanika, natomiast motor mam w dobrej kondycji z lekką nieszczelnością w wydechu (obejmy metalowe)
Kolego mrporpoise właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie do mnie "jeśli silnik jest zdrowy". Pewnie kupił już samochód w którym zalewany był 10w40, a takiego oleju bez powodu nikt nie wlewa. Ja przed remontem mojego silnika też zrobiłem taki eksperyment - zmieniłem 10w40 na 5w30 i zużycie oleju wzrosło z 300 ml na 1000km do prawie litra
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga