[ BPJ 2.0 170 KM] Niskie cisnienie oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
[ BPJ 2.0 170 KM] Niskie cisnienie oleju
Witam, mam problem jak w temacie, silnik ma przebieg około 200 tys, jak dotąd żadnych problemów, aż tu nagle w zeszłym tygodniu przy hamowaniu po dłuższej jeździe na autostradzie zapaliło sie, dosłownie na 2 sekundy, i zgasło ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju. Samochód został odstawiony do mechanika, który stwierdził że zabrudzilo się sitko na smoku, wymienił smoka na nowy typ z dwoma wlotami, silnik został zalany olejem Motul, i wydawało się że wszytko jest w porządku, chodzi bardzo cicho, żadnych niepokojących odgłosów aż nagle znów, po przejechaniu około 150 km po autostradzie i podczas hamowania na światłach ten sam komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Czy ktoś z kolegów miał może ten problem i ma jakieś pojęcie co to może być, czy to już końcówka silnika ? Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Auto jutro wraca do mechanika, to by była najtańsza i najbardziej optymistyczna wersja gdyby okazało się że to tylko czujnik, silnik pracuje bardzo cicho, nie brakuje mu mocy, a na autostradzie przy średniej 120km/h spalanie wyszło około 7.5 litra, więc mam ogromną nadzieję że jeszcze trochę pożyje. A co jeśli to pompa oleju, czy ktoś wie jakie są koszty w tym silniku takiej naprawy ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Auto wróciło do mechanika, teraz tylko nadzieja że to czujnik szaleje, jeśli nie to koszt wymiany pompy jest porównywalny z kosztem silnika po odbudowie z gwarancją, a koszt silnika z wymianą jest niewiele niższy od wartości samochodu, tak więc jeśli to nie czujnik to audi zakończy swój żywot na szrocie.
Witam, ja naprawiałem bpj po uszkodzeniu zębatki pompy i zerwaniu łańcucha.
Zapaliło mi się ciśnienie i zgasiłem po paru sekundach samochód.
Niestety skutki były słabe. Dostało turbo, panewki i jeszcze kilka gratów.
Silnik rozebrany na części pierwsze, wyczyszczony i złożony na nowych częściach.
Nowa pompa kosztuje ok 5tyś ale dla pewności sprawdź zawór w pompie który lubi się zapychać i on powoduje że spada ciśnienie oleju. Same moduły pompy przy częstej wymianie oleju nie padają. Zdejmuj mich i sprawdź napęd pompy, zębatkę w jakim jest stanie. Można kupić samą i wymienić w razie słabego stanu.
Wymiana oleju co 10 tyś i powinien jeździć.
Mój silnik jak został rozebrany to był taki brudny w środku ze dziwie się że jeszcze jeździł ten samochód. Mój poprzednik wymieniał olej co 30 tyś i to nie było dobre.
Zapaliło mi się ciśnienie i zgasiłem po paru sekundach samochód.
Niestety skutki były słabe. Dostało turbo, panewki i jeszcze kilka gratów.
Silnik rozebrany na części pierwsze, wyczyszczony i złożony na nowych częściach.
Nowa pompa kosztuje ok 5tyś ale dla pewności sprawdź zawór w pompie który lubi się zapychać i on powoduje że spada ciśnienie oleju. Same moduły pompy przy częstej wymianie oleju nie padają. Zdejmuj mich i sprawdź napęd pompy, zębatkę w jakim jest stanie. Można kupić samą i wymienić w razie słabego stanu.
Wymiana oleju co 10 tyś i powinien jeździć.
Mój silnik jak został rozebrany to był taki brudny w środku ze dziwie się że jeszcze jeździł ten samochód. Mój poprzednik wymieniał olej co 30 tyś i to nie było dobre.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
Jeszcze nie znam diagnozy, kontrolka zaswiecila się po raz pierwszy jakiś tydzień temu, zaswiecila i sama zgasla po jakiś 2 sekundach, teraz po wymianie smoka i oleju zaswiecila się w podobnej sytuacji, po zjeździe z autostrady na światłach, z tym że już sama nie zgasla, po zgaszeniu i uruchomieniu silnika więcej się nie zaświeciła . Mechanik ma sprawdzić najpierw ciśnienie manometrem i ewentualnie wymienić czujnik. Co do serwisów, od czasu kiedy ja jestem właścicielem wymieniam olej co 10tys, ale przede mną auto było pojazdem służbowym i w książce serwisowej wymiana jest wbijana co około 30 tys, fakt po ściągnięciu miski widać było trochę dziadostwa na ściankach, ale tragedii nie było, a przede wszystkim nie było żadnych opilkow, więc mam cichą nadzieję że jeszcze nim pojeżdżę.
[ Dodano: 2016-06-15, 01:29 ]
Niestety, werdykt - padła pompa oleju, na zimnym ma ciśnienie, na ciepłym już nie.
[ Dodano: 2016-06-15, 01:29 ]
Niestety, werdykt - padła pompa oleju, na zimnym ma ciśnienie, na ciepłym już nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
- Imię: Mirek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Przeczytaj caly moj post - mysle ze na 90% masz to samo co ja tzn uszkodzony czujnik polozenia walu. Wymiana tania - jezdze juz rok i nic.wcchyzewski pisze:U mnie jest na odwrót, ciśnienie jest na wyższych obrotach i jak silnik jest zimny a jak się rozgrzeje i jest na niskich obrotach ciśnienie spada . Zakupiłem już nową pompę, teraz tylko czekam aż mechanik będzie miał czas go poskładać.
a6-c6-20-tfsi-170km-oil-pressure-cisnie ... t65899.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2013, 17:58
- Lokalizacja: UK - Bedfordshire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Skarszewy
Re:
Posta nie można otworzyć. Poratujesz inaczej?
miror pisze: ↑07 lip 2016, 23:27Przeczytaj caly moj post - mysle ze na 90% masz to samo co ja tzn uszkodzony czujnik polozenia walu. Wymiana tania - jezdze juz rok i nic.wcchyzewski pisze:U mnie jest na odwrót, ciśnienie jest na wyższych obrotach i jak silnik jest zimny a jak się rozgrzeje i jest na niskich obrotach ciśnienie spada . Zakupiłem już nową pompę, teraz tylko czekam aż mechanik będzie miał czas go poskładać.
a6-c6-20-tfsi-170km-oil-pressure-cisnie ... t65899.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga