Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TFSI 170KM] OIL PRESSURE cisnienia oleju

Silniki benzynowe
miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

[A6 C6 2.0 TFSI 170KM] OIL PRESSURE cisnienia oleju

Post autor: miror » 18 mar 2014, 03:03

Witam wszystkich forumowiczów

Chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z dość nietypowym problemem w A6 C6 2.0 TFSI 170KM. Chodzi o taką sytuację:

Odpalam auto, jade kilkanaście kilometrów całkowicie normalnie, zatrzymuje się, po jakiś 30 min wsiadam do auta, odpalam, ruszam i po jakiś 200-300m auto sygnalizuje błąd cisnienia oleju (czerwona symbol). Zatrzymuje auto wyłączam, sprawdzam poziom oleju, odpalam auto, jade do domu - wszystko ok. Olej był nieco poniżej połowy między min a max - silnik prawdopodobnie zaciągnał już olej więc jest go mniej niż standard. Dodam że kilka dni wczesniej (przejechane moze 100km) dolałem oleju.

Sytuacja zdarzyła się TYLKO RAZ (auto uzywane jeszcze przez 3 dni od daty kiedy zaistniała sytuacja). Od tego czasu - i jak zawsze bylo - auto odpala normalnie, nic nie szarpie, nie stuka, nie "zdycha", itp.

Wyczytałem że ktoś miał na dnie miski olejowej jakaś maź i uszkodzony został SMOK. Ale czy to może być to samo ? Mam przejechane jakies 145 tys km. Auta w żaden specjalny sposób nie "piłuje" - czasami jade szybko na autostradzie, ale nic więcej.

Dodam ze jeszcze nie pojechałem aby sprawdzono błędy, gdyz sytuacja sie nie powtórzyla ale pewnie się wybiore profilaktycznie.


Dziekuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 22:48 przez miror, łącznie zmieniany 1 raz.

marchewa 1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2014, 14:53
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marchewa 1988 » 30 gru 2014, 15:30

Witam. posiadam Audi A6 2.0tfsi.Od jakiegoś czasu przy wolniejszej jeździe albo przy dojeżdżaniu do świateł zapala się czujnik ciśnienia oleju. do tego podczas dodawania gazu słychać metaliczny dźwięk. Wymieniłem już łańcuch wałka rozrządu ale to zbytnio nie pomogło jeśli ktoś cos może coś podpowiedzieć czekam na porady pozdrawiam..

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 30 gru 2014, 17:23

Ja bym sprawdził stan pompy oleju, jego napęd.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Post autor: miror » 09 mar 2015, 17:48

Witam wszystkich

Wrócę do tematu aby opisać co sie "dzialo dalej" i obecna sytuacje.

Od czasu napisania postu samochodem jeździłem jeszcze jakis czas i sytuacja niestety sie powtórzyla.
Bylo przewaznie podobnie - jak opisywalem na poczatku.
Za 3 razem auto odholowalem do serwisu Audi (wiem sa tansze serwisy) i w serwisie:
- sprawdzono miske olejowa i smoka
- sprawdzono cisnienie oleju (bylo na minimum wymaganego) w czasie postoju i jazdy
- wymieniono olej na nowy (5w30) castrol
- stwierdzono poprawe cisnienia do poziomu zalecanego przez producenta.

Dodam że olej byl wymieniany poprzednio ok 15 tys Km wczesniej.
Po negocjacji ceny (byla niewspolmierna do wykonanej pracy) i wyjechaniu z serwisu i po przejechaniu ok 1000km sytuacja sie powtórzyla.
Objaw byl niemalze identyczny jak poprzednio. Kontrolka zapala sie na moment i gasnie.

Co zamierzam:
- stawic sie w innym serwisie (ktory uwazam za niezly) i poprosic o wymiane czujnika cisnienia oleju oraz czy faktycznie w audi skontrolowano czystosc miski olejowej / smoka
- sprawdzic czy sytuacja sie powtorzy
- jesli tak odstawic auto do sprawdzenia pompy oleju.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 11 mar 2015, 13:58

Sprawdź błędy programem VCDS. Powinno coś wyskoczyć. W serwisie Audi nic o błędach nie mówili?

miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Post autor: miror » 20 mar 2015, 14:51

W Audi sprawdzano bledy (ponoc - po dzisiejszej 2 wizycie zaczynam miec obiekcje czy aby) i informowano mnie ze cisnienie oleju bylo na poziomie minimalnym dlatego moglo sie stac ze spadlo ponizej i komputer zglosil to jako usterke "OIL PRESSURE".

Dzis w serwisie Audi zapytalem czy skontrolowano (wymieniono) czujnik cisnienia oleju (kosz 20-30 zl wiec powinno byc to standardowe przy sprawdzniu tego typu problemu) i niestety tego nie zrobiono - czyli testowano silnik przy uszkodzonym czujniku.

Nie wiem dokladnie jak wyglada procedura sprawdzania cisnienia w silniku (postoj,jazda) ale jesli sie to robi przy uzyciu czytnika diagnostycznego ktory zczytuje parametry z czujnikow to taki przeglad nie ma kompletnie sensu i wydane pieniadze ida w bloto. Dodatkowo nie ma jak tego reklamowac - poza ladnym pisemkiem do centrali audi.

Po dzisiejszych perypetiach (znowu kontrolka sie zaswiecila i wizycie w serwisie) postanowilem oddac auto do znajomego mechanika (z duzym doswiadczeniem) w celu dokladnego sprawdzenia problemu wlaczajac:
- powtorne sprawdzenie miski olejowej i ukladu odbierajacego olej tzw SMOK
- stanu pompy olejowej (pekniecia zebatek, niektore modele zwlaszcza TDI mialy wadliwy wybierak w pompie olejowej, itp)
- wymiane czujnikow cisnienia i poziomu oleju
- sprawdzenie odmy (moze nie powiazane ale warto)
- dokladne przetestowanie modulem bledow z ECU

Dam znac co to dalo.

Vigors

Post autor: Vigors » 07 kwie 2015, 09:53

fresh2002 pisze:Ja bym sprawdził stan pompy oleju, jego napęd.


Witam. Tak jak kolega napisał koniecznie sprawdź pompę oleju. Ja też miałem taki przypadek. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona). Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i to już był koniec jazdy. :[ :[ Silnik został zatarty :shock: Także proponuje sprawdzić pompę oleju.

miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Post autor: miror » 20 sty 2017, 02:56

A więc kontynuujac temat:

Zrobione
- sprawdzone cisnienie oleju:
- na biegu jalowym (ok 0.7 bara) - nieco za niskie, powinno byc ok 1.2 bara
- przy 2000 obr/min (ok 4 barow) - niemalze idealne
- wymieniony czujnik cisnienia oleju (nic nie pomoglo)
- sprawdzony SMOK (czysty - bez zmian)

Do zrobienia
- odma

Caly czas zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Zaobserwowalem ze komunikat za niskiego cisnienia oleju (OIL PRESSURE) pojawia sie TYLKO gdy po odpaleniu rano auta i przejechaniu malego odcinka zatrzymuje sie na np skrzyzowaniu czy swiatlach to obroty spadaja tak jakby ponizej tej standardowej wartosci ok 850-900 obr/min ale tylko na chwilke. Wtedy pojawia sie komunikat OIL PRESSURE. Jesli rano rusze i pojade w traske to komunikat nie pojawia sie w ogole.

Doszedl do tego jeszcze w ostatnich dniach komunikat "ZA UBOGA MIESZANKA" - wiec dosc prawdopodobne ze trzeba wymienic MAF (przeplywomierz). Co ciekawe jesli te spadajace obroty "na skrzyzowaniu" powoduje MAF (co by bylo dosc prawdopodobne) to moze tez z jakiegos powodu powoduje zanizanie obrotow silnika na biegu jalowym a co za tym moze isc zbyt niskie cisnienie bo pompa oleju tez sie wolniej kreci. Sprawdze to.

Generalnie widze ze mam inna sytuacje niz sporo osob ktorym OIL PRESSURE zapalal sie w czasie jazdy przy obrotach powyzej 2000 obr/min.

Jak wspomialem wyzej ja powyzej 2000 obr/min cisnienie w ukladzie mam niemalze idealne co zostalo potwierdzone juz w 3 miejscach. Problem jest tylko z cisnieniem na biegu jalowym zwlaszcza przy dochamowaniu na skrzyzowaniu.

Szukamy dalej.

[ Dodano: 2015-04-16, 02:49 ]
Pewne ciekawe informacje o silnikach 1.8T znalazlem tu
http://forum.vw-passat.pl/threads/82343 ... UIDE-v-0-3

Moze sie komus przyda

[ Dodano: 2015-04-22, 23:15 ]
Kontynuujac temat:

Zrobione
- odma - wszystko ok

Po sprawdzeniu wszystkich rzeczy okazalo sie ze problem nadal wystepuje - chodzi o komunikaty OIL PRESSURE i ZBYT UBOGA MIESZANKA (bledy P2187,P0507,P0171)

Auto trafilo ponownie na diagnostyke komputerowa ale tym razem dokladnie posprawdzano parametry silnika wlaczajac obroty (falowanie), czujniki (powietrze - przeplywomierz,walu, itp)

Okazalo sie ze obroty czasami plywaja wiec po analizie wynikow + po przewertowaniu kilkunastu forow (polska/zagranica) postanowilem po konsultacji z mechanikiem:
- wymienic czujnik polozenia walu (prawdopodobny wplyw na falowanie obrotow i komunikat oil pressure)
- wyczyszczenie przeplywomierza
- wymina zaworu regulacji cisnienia wraz z uszczelkami (http://www.audiworld.com/forums/a4-b7-p ... 7-2798576/ , - zwiazane z komunikatem zbyt ubogiej mieszanki)
- wymiana popychacza wysokocisnieniowej pompy paliwa
(z powodu zbyt slabego smarowania jesli cisnienie spadalo do bardzo malych wartosci z powodu skokow obrotow ponizej wartosci minimalnej jeden z uzytkownikow zagranicznego forum sugerowal wymiane tego elementu ktory bez prawidlowego smarowania bardzo szybko sie wyciera i moze peknac - szczegoly w tresci - pokazane zdjecie pompy z uszkodzonym popychaczemna http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... sure-Light oraz sam proces wymiany http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... l-Pictures wraz z dokladnymi zdjeciami jesli ktos by potrzebowal https://plus.google.com/photos/11330318 ... banner=pwa , https://plus.google.com/photos/11330318 ... banner=pwa , https://plus.google.com/photos/11330318 ... banner=pwa )
- wymienic olej

Obecnie po przejechaniu kilkuset KM:
- brak komunikatu OIL PRESSURE
- brak komunikatu CHECK ENGINE (ZBYT UBOGA MIESZANKA)
- brak falowania obrotow
- cisnienie nadal w okolicy 0,7 bara (teoretycznie zbyt male - powinno byc ok 1-1,2 bara) na biegu jalowym i ok 3,5/4 bara (niemalze idealne) przy ok 2000 obrotow.

Wyglada na to ze CZUJNIK POLOZENIA WALU powodowal nagle spadki predkosci obrotowej silnika a zarazem spadek cisnienia oleju do wartosci ponizej 0,5 bara co powodowalo pojawianiem sie komunikatu OIL PRESSURE. narazie jeszcze nieco pesymistycznie podchodzac do tematu mozna powiedziec ze problem usuniety.

Jest firma ktora produkuje urzadzenie ktore ma zabezpieczyc przed gwaltownymi spadkami cisnienia oleju w silnikach TFSI. Z wykresu umieszczonego na stronie tej firmy http://www.goapr.pl/products/oil_protec ... 20tsi.html wynika ze cisnienie w silnikach TFSI moze spadac ponizej 0,5 bara (ok 7-8 PSI) co by potwierdzalo jedynie fakt ze jesli obroty jalowe falowaly i predkosc obrotowa spadala ponizej 750 obr/min to cisnienie oleju spadalo ponizej 0,5 bara.

Za jakis czas dodam kolejny update jak to wyglada po przejechaniu wiekszej ilosci km.

[ Dodano: 2015-04-22, 23:22 ]
Vigors pisze:
fresh2002 pisze:Ja bym sprawdził stan pompy oleju, jego napęd.


Witam. Tak jak kolega napisał koniecznie sprawdź pompę oleju. Ja też miałem taki przypadek. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona). Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i to już był koniec jazdy. :[ :[ Silnik został zatarty :shock: Także proponuje sprawdzić pompę oleju.
Dzieki, ale mnie stricte podczas jazdy nic nie wyskakuje. jedynie jak auto sie zatrzymywalo zaraz po odpaleniu rano. Cisnienie podczas jazdy jest niemal idealne. Problem czesciowo byl zwiazany jak napisalem w dalszych komentarzach z czujnikiem polozenia walu. Czujnik powodowal falowanie obrotow i ich spadek ponizej min poziomu co powodowalo prawdopodobnie spadek cisnienia oleju ponizej 0,5 bara i komunikat.

[ Dodano: 2015-04-22, 23:23 ]
UneeK pisze:Sprawdź błędy programem VCDS. Powinno coś wyskoczyć. W serwisie Audi nic o błędach nie mówili?
Nie w serwisie nic nie mowili (dziwne).

[ Dodano: 2015-04-22, 23:29 ]
marchewa 1988 pisze:Witam. posiadam Audi A6 2.0tfsi.Od jakiegoś czasu przy wolniejszej jeździe albo przy dojeżdżaniu do świateł zapala się czujnik ciśnienia oleju. do tego podczas dodawania gazu słychać metaliczny dźwięk. Wymieniłem już łańcuch wałka rozrządu ale to zbytnio nie pomogło jeśli ktoś cos może coś podpowiedzieć czekam na porady pozdrawiam..
Sprawdz koniecznie czy nie masz uszkodzonego popychacza wysokocisnieniowej pompy paliwa !!!
Szczegoly znajdziesz nizej w jednym z moich opisow - i tu w komentarzach http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... sure-Light

[ Dodano: 2015-11-29, 01:52 ]
Witajcie

Kontynuujac temat dla "potomnych" chcialem sie podzielić informacjami jak wygląda sytuacja po przejechaniu blisko paru tysiecy KM.

A sytuacja wygląda pomyslnie gdyż nie zanotowałem żadnych wiecej problemów.
Silnik pracuje jak narazie poprawnie, żadnych błędów, OIL PRESSURE itp.
Również "kontrolka" zbyt ubogiej mieszanki się nie ukazuje.

Także w moim przypadku problemem byly te 2 wspomniane czujniki których wymiana jest stosunkowo tania a również dla bardziej wprawnych osób mozliwa do wykonania we wlasnym zakresie.

[ Dodano: 2016-07-07, 23:18 ]
Witajcie

Maly update po ok roku od czasu gdy problem sie pojawil.

Sytuacja wyglada dobrze. Wspomniane problemy do tej pory sie ponownie nie pojawily (tfu tfu ;) ).

W miedzyczasie byl jedynie naprawiony sterownik multitronika (bo ten typ tak ma).
Dla osob ktore chca to zrobic we wlasnym zakresie tutaj male filmy instruktazowe:


Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-01-20, 02:56 ]
Witam wszystkich

Niestety po blisko 2 latach od poprzedniej naprawy problem pojawil sie znowu.
Objawy są dość podobne jak poprzednio, tzn:
- falowanie silnika (narazie male)
- komunikat OIL PRESSURE (narazie kilka razy)

Auto idzie za chwile do mechanika - przy okazji "przetestujemy" jego wiedze na temat OIL PRESSURE w TFSI ;)

Znalazlem info jak sprawdzic czujnik - krok-po-kroku - http://www.audiworld.com/forums/attachm ... sensor.pdf

Jesli ktos potrzebuje numer czujnika dla Audi A6 C6 2008r. to jest to 06C905163B
a jego lokalizacja to http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1224874624

Jest dość prawdopodobne (licze na to) że po wymiane czujnika wału problem zniknie.

Co ciekawe - produkowane czujniki chyba są do bani - jak po 1,5 roku znowu pada.

korn026
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 mar 2016, 22:14
Lokalizacja: Iława

Post autor: korn026 » 17 lut 2017, 16:31

Witam, i jak pomogła ponowna wymiana czujnika położenia wału?? Swoją drogą super to wszystko opisałeś. U mnie OIL PRESSURE zapalił się tylko raz i po zatrzymaniu się i sprawdzeniu poziomu oleju i dolania około 100ml oleju powróciło wszystko do normy, dojechałem do domu ok 300 km i wszystko ok. Zobaczymy co dalej.

miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Post autor: miror » 20 lut 2017, 18:40

korn026 pisze:Witam, i jak pomogła ponowna wymiana czujnika położenia wału?? Swoją drogą super to wszystko opisałeś. U mnie OIL PRESSURE zapalił się tylko raz i po zatrzymaniu się i sprawdzeniu poziomu oleju i dolania około 100ml oleju powróciło wszystko do normy, dojechałem do domu ok 300 km i wszystko ok. Zobaczymy co dalej.
Niestety narazie po wymianie czujnika polozenia walu komunikat sie nadal pojawia - rzadziej ale sie pojawia. Jest tez dodatkowy objaw w postaci slabo slyszalnego "dzwonienia" od spodu lekko z tylu w silniku (info z serwisu).
Po lekturze postu WAGENa z forum VW http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 692c3e0c0b wydaje mi sie ze nie do konca moja diagnoza mogla byc poprawna.

Prawdopodobnie bedzie konieczna wymiana lancucham, napinacza i kola zebatego pompy.

pablomed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 wrz 2015, 19:44
Lokalizacja: małopolska

Post autor: pablomed » 21 lut 2017, 21:25

Co prawda mam AUK ale opiszę jak padła pompa oleju. Najpierw sporadycznie co 2 tygodnie dzwoni rozrząd przy odpalaniu i zaświeca się czerwona kontrolka oleju.Gaszę, odpalam jest ok. Mierzę ciśnienia są ok na wolnych i wyższych obrotach. Mechanik zmienia górne napinacze - bez efektu. Pojeździłem tak z 5 tysięcy km. Potem usterka się nasiliła - czerwona kontrola po każdym spadku obrotów na jałowe ale tylko na niedogrzanym silniku koło 70 stopni. Kolejny pomiar ciśnień to potwierdził: na zimnym i gorącym ok, a przy 70 stopniach tylko 0.8 bara. Zmiana pompy na używkę naprawiła chyba całkowicie problem. Jakiś zawór regulacyjny w niej padł czy coś mechanik mówił. Mam nadzieję że nie skończyłem silnika jeżdząc z za małym ciśnieniem, kolejne 5 tys. zrobiłem i nic złego nie dzieje się

miror
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2013, 21:20
Imię: Mirek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Post autor: miror » 14 lip 2017, 10:27

miror pisze:
Niestety narazie po wymianie czujnika polozenia walu komunikat sie nadal pojawia - rzadziej ale sie pojawia. Jest tez dodatkowy objaw w postaci slabo slyszalnego "dzwonienia" od spodu lekko z tylu w silniku (info z serwisu).
Po lekturze postu WAGENa z forum VW http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 692c3e0c0b wydaje mi sie ze nie do konca moja diagnoza mogla byc poprawna.

Prawdopodobnie bedzie konieczna wymiana lancucham, napinacza i kola zebatego pompy.
Ponieważ znowu pojawił się problem z zaworem regulacji cisnienia (falujace obroty) ponownie zostal wyminiony zawor regulacji cisnienia wraz z uszczelkami i znowu problem z cisnieniem oleju zniknął. Po przejechaniu kolejnych setek km nic nie wyskakuje.

Takze caly czas wyglada na to ze problemem sa plywajace obroty na biegu jałowym powodowane przez zle funkcjonujacy zawor regulacji cisnienia (mozliwe ze w polaczeniu z czujnikiem obrotow).

Takze problem ponownie rozwiazany dosc tanim sposobem.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C6 2.0 TFSI 170KM] OIL PRESSURE cisnienia oleju

Post autor: k4mi1 » 12 gru 2020, 18:17

2 dni temu czekając na żonę miałem odpalone auto i chciałem nagrzać wnętrze auta więc dałem spore grzanie do środka widać było jak temperatura zaczęła spadać do ok. 60-70'C (bieg jałowy) - nagle zapaliła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Od razu zgasiłem silnik sprawdziłem po chwili stan oleju i było trochę poniżej połowy miarki, dolałem ok. 350ml i zaczekałem parę minut. Po sprawdzeniu poziomu było prawie max... odpaliłem silnik i chodził normalnie dojechałem bez problemu. Zalany olej to Motul 5W40 X-cess, na którym przejechałem nieco ponad 9tys. km - głównie w mieście. Trochę ponad 15tys. temu raz zapaliła mi się kontrolka podczas wolnej jazdy na granicy obrotów jałowych. Dlatego zmieniłem olej na nowy i sprawdzałem ciśnienie na świeżym oleju Shell 0w30 i było na zimnym silniku przy obrotach jałowych 1.8 zaś przy 2000rpm 4.0 bara. Po rozgrzaniu silnika (olej prawie 90') na biegu jałowym było było ok. 1.0 przy 1200rpm jakieś 1.5 zaś przy 2000rpm 3.3 bara. Czyli wszystko było w normie ale po przejechaniu ok. 5tys. pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Stwierdziłem że widać olej 0w30 ma za małą lepkość w letnie temperatury dlatego zdecydowałem o zalaniu Motula 5W40 i silnik pracuje zdecydowanie lepiej (delikatniej). Korek wlewu oleju daje się odkręcić i zdjąć bez problemu (delikatnie zasysany), jedyne z czym się borykam to czasami lekkie falowania obrotów na rozgrzanym silniku podczas mocnego skręcenia kierownicą przy małych prędkościach (falowania raczej słychać i czuć - rzadziej widać spadki na zegarach). Kupiłem już manometr żeby sprawdzić ciśnienie oleju tylko czekam aż przyjdzie przesyłka. Wydaje mi się że silnik ma normalnie ciśnienie bo pracuje ładnie a po odkręceniu korka wlewu widać olej. Pytanie czy przyczyną może być zachwianie obrotów lub błędne działanie czujnika... Po pomiarach dam znać jakie są wartości... Jakieś sugestie?

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: [A6 C6 2.0 TFSI 170KM] OIL PRESSURE cisnienia oleju

Post autor: Gregorski3 » 13 gru 2020, 08:57

Ciśnienie 1 bar na biegu jałowym to już jest nieco za mało . Optymalnie powinno być powyżej 1.2. Co do falowania obrotów to kiedy wymieniane świece. Jak sprawa z nagarem na zaworach było coś robione.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C6 2.0 TFSI 170KM] OIL PRESSURE cisnienia oleju

Post autor: k4mi1 » 13 gru 2020, 10:05

Pomiar był na oleju 0w30 zobaczymy co będzie na 5w40, świece wymienione nie cały 1000km temu na denso vk22 (irydowe). Jeżeli chodzi o nagar na zaworach to widać że nikt nigdy tego nie dotykał - powoli przymierzałem się do zdjęcia koletora ssącego w lecie... Bo nie ma tragedii ale wypada wyczyścić - na podstawie kamery inspekcyjnej, ale słaba kamera. W necie wyczytałem że wpływ może mieć zawór odmy... Niby u mnie był wymieniony chyba 2013 na taki z literką R przy ok. 150tys. Ale może jest już brudna i nie działa do końca jak trzeba - po otwarciu korka równomiernie faluje obrotami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga