
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
Panowie przymierzam się do montażu kierownicy multifunkcyjnej mam taką:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6fVZ ... ~uBCFtU5dm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/t5zj ... 9DKdbfIeDN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1o2z ... VK8MHRZwH8
Nr. sterownika w kierownicy TRW-NR 61340392A
Do tego posiadam ESP i 6 - cio pinowe złącze w taśmie. Pytanie jak to wszystko podłączyć żeby śmigało bo jak widać w sterowniku w kierownicy jest dużo więcej pinów a wszędzie na schematach jest opis ,że wystarczy podłączyć tylko jedną linie sterującą do przekaźnika 616 + masa i plus po zapłonie. A co z tym 14 pinowym złączem co idzie od poduszki do modułu?
I jeszcze czy da się to wszystko podłączyć bez dodatkowych kostek tych , których brakuje jak widać na zdjęciu.
Dodatkowo zamieszczam schemacik który sam sobie rozrysowałem i proszę o rozpiskę pinów
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e79d81ab343b2c27
Pomoże ktoś?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6fVZ ... ~uBCFtU5dm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/t5zj ... 9DKdbfIeDN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1o2z ... VK8MHRZwH8
Nr. sterownika w kierownicy TRW-NR 61340392A
Do tego posiadam ESP i 6 - cio pinowe złącze w taśmie. Pytanie jak to wszystko podłączyć żeby śmigało bo jak widać w sterowniku w kierownicy jest dużo więcej pinów a wszędzie na schematach jest opis ,że wystarczy podłączyć tylko jedną linie sterującą do przekaźnika 616 + masa i plus po zapłonie. A co z tym 14 pinowym złączem co idzie od poduszki do modułu?
I jeszcze czy da się to wszystko podłączyć bez dodatkowych kostek tych , których brakuje jak widać na zdjęciu.
Dodatkowo zamieszczam schemacik który sam sobie rozrysowałem i proszę o rozpiskę pinów

Pomoże ktoś?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
Dzięki bendzji
Tak czytałem cały temat ale chodzi o to, że nie posiadam kostek przy kierownicy i myślałem, że da się jakoś to podpiąć bez nich, (np. wykorzystując piny od kostki licznika) dlatego chodziło mi o dokładne oznaczenie każdego pinu ale chyba jednak muszę dokupić ori wiązkę bo w komplecie nie było
Oznaczenia pinów co doszedłem:
wtyczka F pin 1 + 12 V
2 masa
wtyczka B 1 klakson
2 klakson
3 magistrala LinBus
wtyczka E zasilanie ogrzewanej kierownicy
wtyczka D czujnik temperatury?

Tak czytałem cały temat ale chodzi o to, że nie posiadam kostek przy kierownicy i myślałem, że da się jakoś to podpiąć bez nich, (np. wykorzystując piny od kostki licznika) dlatego chodziło mi o dokładne oznaczenie każdego pinu ale chyba jednak muszę dokupić ori wiązkę bo w komplecie nie było

Oznaczenia pinów co doszedłem:
wtyczka F pin 1 + 12 V
2 masa
wtyczka B 1 klakson
2 klakson
3 magistrala LinBus
wtyczka E zasilanie ogrzewanej kierownicy
wtyczka D czujnik temperatury?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 23:06 przez renegat207, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
- Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina
Witam! Z racji tego, że wymieniałem tapicerkę wnętrza mojej a6 c5 2.8 v6 (ALG) na czarną skórę (kubełki) postanowiłem również wymienić kierownicę na sline z multifunkcją akurat mi się trafiła taka kierownica u kolegi na szrocie - zdemontowałem z dawcy a6 c5 avant 2.5 tdi (półlift) 2000 rok tiptronic ( zdjęcie kierownicy zapożyczone ale identyczna) http://83.3.53.190/multifunkcja/kiera.jpg
Wymontowałem również z dawcy moduł kierownicy taki oto:
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_d.jpg
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_g.jpg
wraz z kostkami widocznymi na fotkach. Wiadomo że żółta kostka to air bag oraz klakson - nie będzie jej dotykał bo moja kostka w aucie będzie pasować - tak przypuszczam chyba, że jestem w błędzie. Dwie pozostałe kostki - prosiłbym o ich opis
tej jednorzędowej oraz 2 rzędowej
I teraz pytanie kolejne jest takie: już 2 podejścia robiłem i nie mogę znaleźć sterownika-przekaźnika w tym dawcy przeryłem pół instalacji i nie ma. Nie ma na tych mocowaniach gdzie reszta przekaźników oraz nie ma w tunelu środkowym w okolicach radia. Ktoś ma pomysł gdzie on może się znajdować w tej a6 c5 2000 rok w tipie
?
Generalnie zależy mi tylko na uruchomieniu sterowania radiem i podświetleniu przycisków. Nie mam Can w audi (złącze rem-c) radio audi concert jest - bo to 1997 rok i dodam że skrzynia manual więc sterownie tiptronic mnie nie interesuje. Planuje więc zakup takiego sterownika:
http://83.3.53.190/multifunkcja/sterownik.jpg
Pomoże mi ktoś ogarnąć to w całość - bo tak czytam i czytam, przeglądam i mam mętlik w głowie, są różne kierownice taśmy moduły sterowniki itp.....
Może dysponuje ktoś schematem pod wymienione wyżej podzespoły
pozdro!
Wymontowałem również z dawcy moduł kierownicy taki oto:
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_d.jpg
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_g.jpg
wraz z kostkami widocznymi na fotkach. Wiadomo że żółta kostka to air bag oraz klakson - nie będzie jej dotykał bo moja kostka w aucie będzie pasować - tak przypuszczam chyba, że jestem w błędzie. Dwie pozostałe kostki - prosiłbym o ich opis

I teraz pytanie kolejne jest takie: już 2 podejścia robiłem i nie mogę znaleźć sterownika-przekaźnika w tym dawcy przeryłem pół instalacji i nie ma. Nie ma na tych mocowaniach gdzie reszta przekaźników oraz nie ma w tunelu środkowym w okolicach radia. Ktoś ma pomysł gdzie on może się znajdować w tej a6 c5 2000 rok w tipie

Generalnie zależy mi tylko na uruchomieniu sterowania radiem i podświetleniu przycisków. Nie mam Can w audi (złącze rem-c) radio audi concert jest - bo to 1997 rok i dodam że skrzynia manual więc sterownie tiptronic mnie nie interesuje. Planuje więc zakup takiego sterownika:
http://83.3.53.190/multifunkcja/sterownik.jpg
Pomoże mi ktoś ogarnąć to w całość - bo tak czytam i czytam, przeglądam i mam mętlik w głowie, są różne kierownice taśmy moduły sterowniki itp.....
Może dysponuje ktoś schematem pod wymienione wyżej podzespoły

pozdro!
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ta kierownica tylko przełącza biegi , nic więcej z niej nie wyciśniesz
nic więcej nie znajdziesz w aucie dawcy bo przy takiej kierownicy to są proste połączenia elektryczne , bez przekaźników/ modułów
to co piszesz że to moduł to po prostu taśma airbag z czujnikiem kąta skrętu pod ESP ( i ta 6 pinowa wtyka jest od ESP )
nic więcej nie znajdziesz w aucie dawcy bo przy takiej kierownicy to są proste połączenia elektryczne , bez przekaźników/ modułów
to co piszesz że to moduł to po prostu taśma airbag z czujnikiem kąta skrętu pod ESP ( i ta 6 pinowa wtyka jest od ESP )
Dzięki, ale nic mi to nie mówi.
Taśmę kupiłem z końcówką Q. I z tej taśmy wychodzą dwie wtyczki.
![Obrazek]()
Ta większa, jak się domyślam jest do podgrzewania i jest gdzie ją wpiąć w kierownicy, ale ta mała to nie wiem od czego jest.
Zdjęcie kierownicy.
![Obrazek]()
Jakby dało radę rozrysować albo napisać jak dziecku to bym był wdzięczny.

Ta większa, jak się domyślam jest do podgrzewania i jest gdzie ją wpiąć w kierownicy, ale ta mała to nie wiem od czego jest.
Zdjęcie kierownicy.
Jakby dało radę rozrysować albo napisać jak dziecku to bym był wdzięczny.

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
w twiim przypadku masz starszą wersję kierownicy i jeśli nie ma miejsca na jej wpięcie to musisz ją zostawić niepodiętą ( widocznie w module na pcb jest już to połączone )
tak to wygląda
pic host
tak to wygląda
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
No wszystko jest w schemacie
W twojej sytuacji z kierując się instrukcją z pierwszego postu , to ty omijasz podłączanie zasilania do sterownika w kierownicy , bo to będziesz miał z innej wtyczki 2 pinowej na górze taśmy:
- pin 2 masa
- pin 1 - plus po stacyjce ze śrubki 75X , dokładasz bezpiecznik 15A
![Obrazek]()
potem jeszcze z podstawki przekaźnika z pinu 17 prowadzisz kabelek do pinu 4 włacznika grzania fotela kierowcy , zielona wtyka:
![Obrazek]()
Tak wygladała gotowa wiązka multifunkcja+grzanie:
![Obrazek]()
W twojej sytuacji z kierując się instrukcją z pierwszego postu , to ty omijasz podłączanie zasilania do sterownika w kierownicy , bo to będziesz miał z innej wtyczki 2 pinowej na górze taśmy:
- pin 2 masa
- pin 1 - plus po stacyjce ze śrubki 75X , dokładasz bezpiecznik 15A
potem jeszcze z podstawki przekaźnika z pinu 17 prowadzisz kabelek do pinu 4 włacznika grzania fotela kierowcy , zielona wtyka:
Tak wygladała gotowa wiązka multifunkcja+grzanie: