AFB 150 km brak mocy, nie wchodzi na obroty
AFB 150 km brak mocy, nie wchodzi na obroty
Witam kolegów. Jestem po przeszczepie silnika gdyż poprzedni odmówił współpracy (spalal olej, kopcil, padło turbo i w końcu panewki). Kupiłem kompletny z turbiną itp itd, bez pompy wtryskowej więc zamontowana została stara. W "nowym" silniku turbo było świeżo regenerowane i robiony rozrząd i dobra, przeszczep się udał bez większych problemów, silnik pracował pięknie, cicho i równo przy czym na początku miał muła bo wydech był zachlapany starym olejem, który się przepalil i auto zaczęło chodzić jak trzeba przy czym robiłem przebiegi rzędu 25-30 km, jakiś czas temu po przejechaniu ok 50 km zaczęło szarpać silnikiem przy hamowaniu i na światłach, problem znikał po dodaniu gazu i trzymaniu obrotów, na wolnych obrotach telepalo całą budą i silnikiem. Na początku problem pojawiał się po rozgrzaniu silnika i przejechaniu dystansu 20km+, potem już telepalo nawet na zimnym po dłuższym postoju, zależy. Sprawdziłem poduszki ale te są w porządku, myślałem że może dwumasa ale nie słychać żadnych dźwięków przy odpalaniu, podczas pracy i przy gaszeniu. Pojechałem na komputer - pokazało błąd nastawnika czy coś, sprawdzone wtryski - 1wszy wali na minusie lekko, drugiego nie pokazywało, reszta ok. Czy to przez ten nastawnik? Co to jest w ogóle? No i teraz auto w ogóle nie ma mocy, na obroty w ogóle się nie wkreca, ciężko powyżej 2k rozkręcić, turbiny też nie słychać, na postoju gaz w podłodze a obroty max 4k. Wężyki wszystkie powpinane, powyżej 3k kopci delikatnie na biało. Ja już nie wiem co mam robić. Wtryski mam ze starego silnika więc z przelozeniem nie będzie problemu. Co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Nie mam osobiście dostępu do oprogramowania ani kabla więc ciężko. Na desce nie pali się żadna kontrolka, czy tryb awaryjny nie informuje takową? Na początku przy ruszania trochę sadzy wyrzucal z wydechu i przy 2.5k+ obrotów czarna chmura z wydechu, trochę pokrecilem na postoju do tych 4k i już nie kopci nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Wydaje mi się że kat jest zawalony grubo jeśli tamten silnik pchal olej w wydech. Na 2-ce/3-ce do 3k się kręci, 4,5,6 bieg max 2-2,2k obrotów.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 15:32 przez Dysan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz