Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymina zawieszenia na SKV Germany + 1BE + eibach

Zawieszenie
Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Wymina zawieszenia na SKV Germany + 1BE + eibach

Post autor: xan » 31 maja 2016, 21:00

Witam,

tak jak obiecałem wrzucam małą fotorelację z wymiany zawieszenia na SKV Germany. Przy okazji wleciały amorki 1BE oraz sprężyny -30 eibacha od a6 c5 2.5TDI avant. Do tego zmieniłem łożysko z piastą w prawym kole, założyłem nowe tarcze i klocki.

Auto już na 'kobyłkach'
Obrazek

mały przegląd zawieszenia

Obrazek
Obrazek

i zabieramy się za rozkręcanie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu już montaż nowych wahaczy do 1BE z eibachami, i rozpoczynamy proces skręcania wszystkiego. Niestety mimo walki nie udało nam się odkręcić śruby od górnych wahaczy więc zmieniliśmy też całe zwrotnice. Zostawiliśmy też nakrętki od dolnych wahaczy stare gdyż były po prostu większe.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samochód został delikatnie opuszczony na tarcze i wszystko zostało skręcone na kołach.

Obrazek

Następnie wymieniliśmy tylne zawieszenie i tak teraz prezentuje się auto:

Obrazek
Obrazek

Obecnie samochód jest na geometrii. Jak wróci to po weekendzie opiszę jak się jeździ. Póki co pierwsze wrażenia pozytywne. <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 21:12

łączniki stabilizatora chyba źle założone <mysli>

zamieniliście strony kierowcy z pasażerem - one są zawsze od zewnątrz bliżej kolumny

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 31 maja 2016, 21:38

Dokładnie też miałem to napisać bendzji,

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 31 maja 2016, 21:57

To musze w takim razie opierdzielić kumpla i pojechać żeby poprawił. Mechanik z kilkunastoletnim stażem a taka maniana wyszła <nerwus>

Czy mi się wydaje czy przed wymianą też miałem źle?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 maja 2016, 22:09

Może ja się nie znam, ale klej do gwintów daje się tylko na sam koniec gwintu śruby o ile się ją na stałe wkręca, a nie na całą śrubę łącznie z łbem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 22:15

te śruby są czymś pokryte stąd ta barwa

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 maja 2016, 22:16

Jak tak to ok <okok>

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 31 maja 2016, 22:23

bendzji pisze:te śruby są czymś pokryte stąd ta barwa
Dokładnie.

To jak wcześniej też miałem źle łączniki założone? Widać go na trzecim zdjęciu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 22:31

tak źle były

tak to powinno być - Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 maja 2016, 22:37

Z tymi śrubami w takim razie mój błąd <okok> Do siebie lemy zakładałam górne i były zwykłe śruby, a o identycznej niebieskawej barwie mam loctite do gwintów <okok>

Odnośnie łączników to chłopaki mają rację. U mnie jest tak:

Obrazek

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 31 maja 2016, 22:38

Ok, dzięki. Jutro powiem tym od geometrii żeby zamienili stronami.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 cze 2016, 06:55

Mazdomania, co to za przełącznik na kolumnie amortyzatora?? <rotfl>

u mnie przy wykręcaniu górnych wahaczy stare śruby były tez w całości pokryte tym zielonym środkiem

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 01 cze 2016, 11:57

xan dziękujemy za obszerną i ciekawą relację. Czekamy na kolejne :)

Mazdomania, dokładne wytłumaczenie dlaczego pokrywamy śruby specjalnym preparatem znajdziesz w tym wątku :)
zawieszenie-skv-germany-wahacze-i-konco ... 324,75.htm

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 cze 2016, 17:47

dawid018, Lampka warsztatowa. To zdjęcie z momentu montowania prośkowych hamulców.
Dystrybutor SKV, Ok, dzięki <okok>

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 01 cze 2016, 20:29

Mazdomania pisze:Lampka warsztatowa. To zdjęcie z momentu montowania prośkowych hamulców.
wiem wiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja