Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] Silnik się dławi przy wcisniętym pedale gaz

Silniki benzynowe
Hadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2016, 14:22
Lokalizacja: Chorzów

[ANB 1.8 150 KM] Silnik się dławi przy wcisniętym pedale gaz

Post autor: Hadam » 25 maja 2016, 20:01

Koledzy, przejrzałem ponad 10 stron w tym temacie i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Mianowicie, gdy przyspieszam delikatnie to czuć wyraźne szarpanie autem, na ułamek sekundy, turbina też milknie na chwilkę, i tak kilka razy. Porównać to mogę do takiego nagłego mocnego podmuchu wiatru od przodu.

Gdy pedał wcisnę maksymalnie, to nie szarpie, ale wyraźnie gorzej się zbiera niż kiedyś. Ostatnio jechałem na autostradzie w granicach 100-110km/h. Pedałem starałem sie utrzymywać stałą prędkość(pedał w stałym położeniu) i też wyczuwałem małe szarpnięcia co kilka sekund. Co może być przyczyną ?

Dodam, że na biegu jałowym obroty są idealne. Wskazówka ani nie drgnie.

W grudniu były wymieniane świece, zalecane z NGK dla tego modelu. Oraz był montowany gaz.

Jak VAGiem zrobić test? bo na postoju VAG nic nie wykazuje.

Dzięki bardzo za każdą pomoc! Bo chciałbym uniknąć wymiany połowy auta :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 25 maja 2016, 20:37

Zacznij od zrobienia logów dynamicznych na pb po skasowaniu błędów, kanały 002+033, 003+020, 115+118.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 25 maja 2016, 20:43

Przydałaby się też informacja, czy problem występuje na PB, LPG, czy na obydwu. Wyeliminuje to sporą część diagnoz, które mogę kompletnie nie dotyczyć problemu.
Every problem is easy... once it's solved.

Hadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2016, 14:22
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Hadam » 07 cze 2016, 12:22

dzięki za odpowiedzi :) problem występuje na obydwu. Czuje to zanim jeszcze auto przełączy się na gaz. Szczególnie jak jadę pod górkę, wtedy jest to najbardziej odczuwalne.

Niestety logów dynamicznych jeszcze nie miałem okazji zrobić :(

Gość.

Post autor: Gość. » 07 cze 2016, 12:41

Moga byc rozjechane mapy-jakie masz lpg?

Hadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2016, 14:22
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Hadam » 07 cze 2016, 14:01

Reduktor AC R01250
Ster : STAG Q-BOX Basic
Wtryski : Hana

coś więcej podać? Dodam, że gaz był montowany pod koniec grudnia 2015 i przez kilka mscy nie bylo takich problemów jak opisane przeze mnie powyżej :)

Gość.

Post autor: Gość. » 07 cze 2016, 14:23

Stag wymaga dobrego wystrojenia,jak masz np autokalibracje właczoną to może ona rozwalic mapy i potem bedzie kicha na PB także.
Musisz zrobic diagnostyke,logi. Ewentualnie odłaczyc aku na 30minut i polatac na PB kilka dyszek.

To jest tylko jedna z hipotez.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 cze 2016, 15:19

Hana też jest podejrzana ale to tak na przyszłość..

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 cze 2016, 22:11

Apophis pisze:Stag wymaga dobrego wystrojenia,jak masz np autokalibracje właczoną to może ona rozwalic mapy i potem bedzie kicha na PB także.
Musisz zrobic diagnostyke,logi. Ewentualnie odłaczyc aku na 30minut i polatac na PB kilka dyszek.

To jest tylko jedna z hipotez.
szybciej będzie skasować błędy nawet jak i ich nie ma wtedy wyzerują się korekty krótkie i długoterminowe a mapa benzyny wróci do stanu fabrycznego
niestety ten sposób nie ustawi ci mapy gazu

Gość.

Post autor: Gość. » 07 cze 2016, 22:15

Nie w kazdym aucie to działa jednak te skasowanie błedów i korekt,nie kazdy interfejs to ogarnia ale tak o to chodzi żeby odbudowac mape PB jesli jest zniszczona przez LPG. jesli się na PB poprawi to wtedy do gazownika co zna się na rzeczy i zrobic strojenie LPG

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 cze 2016, 23:32

Jak stroją LPG? Na wyczucie czy na AFR?

Hadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2016, 14:22
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Hadam » 08 cze 2016, 00:34

Strojenie poprzez kompa, w trakcie jazdy. Po 1000km przyjechałem na dostrojenie. I po nim wszystko jeszcze normalnie śmigało.
Apophis pisze:Nie w kazdym aucie to działa jednak te skasowanie błedów i korekt,nie kazdy interfejs to ogarnia ale tak o to chodzi żeby odbudowac mape PB jesli jest zniszczona przez LPG. jesli się na PB poprawi to wtedy do gazownika co zna się na rzeczy i zrobic strojenie LPG
Czyli co mam najpierw zrobić ? bo jeszcze nie jestem aż taki biegły w tych tematach ;)

Jakieś logi dynamiczne ? tak jak pisał Łukasz13 w pierwszym poście ? czy one pokażą to czy mam mapy rozjechane ?

Jakiś czas temu czyściłem przepustnice i adaptowałem na nowo. Czy to może mieć też jakiś wpływ na mapy gazu ?

Gość.

Post autor: Gość. » 08 cze 2016, 12:53

Sam takiej diagnostyki chyba nie zrobisz,skasuj wszelkie błedy albo odłacz aku na 30minut i potem lataj na PB only i sprawdź co się bedzie działo.

Z tego co piszesz to tak jak mówiłem właczyli ci w stagu autokalibracje która NIE DZIAŁA w stagu poprawnie i sie tego nigdy nie robi

Hadam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2016, 14:22
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Hadam » 15 lip 2016, 12:20

W końcu udało mi się zrobić logi w związku z tym co opisywałem w pierwszym poście.

Tak jak napisał Łukasz13 zrobiłem grupy

002+033
http://vaglog.pl/log_270693.html

003+020
http://vaglog.pl/log_270695.html

115+118
http://vaglog.pl/log_270694.html

Bardzo was proszę o pomoc i rozszyfrowanie logów! <okok>

Powiedzcie mi proszę co tam jest nie tak :) Z góry dziękuję!

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 lip 2016, 12:40

daj jeszcze loga 112

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga