Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

SKV GERMANY TEST mrporpoise [2.4 ALF FWD]

Zawieszenie
Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 24 maja 2016, 21:50

mrporpoise, ile czasu zajęła wam wymiana wahaczy? Ja mam do wymiany wahacze, springi i amory i się zastanawiam czy do ogarnięcia w ciągu jednego dnia to wszystko.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 24 maja 2016, 21:53

jak nie masz walki z dużą śrubą na górze i sworzniami to idzie zrobić w 3 godzinki strone na gotowo

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 22:30

ja za pierwszym razem 8 godzin z przerwą na obiad , ale na kobyłkach bez kanału czy podnośnika... za drugim koło 5-6 ale śrubę ruszyłem wcześniej żeby nie było niespodzianek


no i druga strona zawsze idzie szybciej <okok>

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 maja 2016, 22:34

Moreno - O przegubie pisałem w pierwszym poście. Uwierz, zdaje sobie sprawę z tego :) Wzniesienie nie wzniesienie. Lekkie pochylenie. W zasadzie bez znaczenia, bo to bardzo niewielka pochyłość :) A po co? Ano po to, że po pobycie na 'podnośniku' chciałem by wszystko siadło do pozycji 'roboczej'. Zaszkodzić nie zaszkodzi.

xan, Spokojnie do zrobienia. W 2 osoby - ogarniające dobrze - zrobiliśmy wymianę w ~5-6 godzin. Ale trzeba pamiętać o zakupie ściągacza, bez którego można zapomnieć o rozpięciu sworznia od dolnego banana. Jak masz ściągacz do sprężyn to spokojnie w jeden dzień się z tym ogarniesz. Ja bym obstawiał tak ok 8 godzin roboty jeśli tego nie robiłeś wcześniej i masz komplet narzędzi.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 22:45

a możesz dać namiary na ściagącz który pasuje na 200%?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 maja 2016, 22:49

Niestety nie. My na miejscu przerabialiśmy ten który mieliśmy :P Na szczęście jest spawarka pod ręką :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 22:54

bo mam właśnie taki co nie pasuje i planuje go przerobić <okok>

do tej pory pomagał młotek i sprytne uderzenie w zwrotnice ;)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 maja 2016, 22:57

U mnie młotek i sprytne uderzenie nie pomogło. Uderzenie wspomagane łomem też nie :P

Aha i polecam wszystkim którzy się zabierają za rozkręcanie, by zaopatrzyli się w dobry środek penetrujący/odrdzewiający. Serio bardzo ułatwia życie ;) Tylko podkreślam, musi to być dobry środek a nie 'WD40 gotowe na wszystko' ;) 3M ma dobrą chemię.

Dobry środek jest aktywny, po spsikaniu 'spieni' się i serio zjedzie po gwincie :) Wiadomo, bardzo zapieczonych śrub nie ruszy ale przy pozostałych ułatwia :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 22:58

no i na górną ciepło i ogień <okok>

Gość.

Post autor: Gość. » 24 maja 2016, 23:03

Na górna ogień najlepszy jak i tak do kosza ida wahacze :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 23:05

a mi się udało ocalić - osłoniłem gumy taką dużą pacą to szpachlowania <rotfl>

Gość.

Post autor: Gość. » 24 maja 2016, 23:08

U mne nie bo temperatura poszła po swozniu i się te plastykowe tendetne miseczki potopiły wraz z gumą
A miałem jeden stukający poszły dwa w cholere...

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 maja 2016, 23:12

Górne wychodzą pięknie, przy zwrotnicy przedliftowej :P

Gość.

Post autor: Gość. » 24 maja 2016, 23:18

Taaa??Zapraszam do mnie :] Zreszta w alu jest taki sam cyrk z zapiekająca sie śruba. Recepta na to jedna przy zmianie koł rozruszac to i przesmarować bedzie zyła.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 24 maja 2016, 23:22

W Alu jest właśnie cyrk. W tej tam żeliwnowowowowej w sumie wystarczy dobrze popsikać, pyknąć przecinakiem w 'nacięcia' porządnie kilka razy i pójdzie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja