Witam.
Nurtuje mnie jeden temat i nie wiem czy wszystko jest ok czy jednak powinienem się martwić.
Mam ESP i w związku z tym takze ASR, który daje o sobie znać przy buksowaniu kół.
Kiedy np. na 2 biegu (deszcz) dam ostro po gazie auto traci na chwilkę przyczepność i w ciągu ułamka sekundy ją znajduje. Efekt jest taki ze zaczyna telepać budą jakbym silnik miał mi wyskoczyć spod maski (pewnie poduchy i 2 mas dostają ostro w d...ę ) z częstotliwością równa częstotliwości gubienia przyczepności (takie odczucie).
Ostatnio nawet od tego telepania spadł mi ten czarny okrągły plastik na ośce obrotomierza.
Jak dla testu zrobiłem to na pęłnym gazie i 1 biegu żeby max uśłizg kół wywołać to wszystko przebiegło łagodniej - migała kontrolka, szarpanie 100x mniejsze system odcinał moc czyli jak w książce pisze.
No i stąd ten dylemat bo wydaje mi się ze skoro koło łapie i traci przyczepnosć to system jest tak szybki (chyba za szybki) że kilka razy na sekundę "zabiera i oddaje mi moc".
Z kolei takie brutalne działanie ni jak mi się ma do komfortu podróżowania.
Uprzedzając pytania. Błędów brak, płyn nowy SL.6
[c5 1.9 avf] brutalny ASR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Płyn nie ma tu nic do rzeczy, bo moc jest ograniczana poprzez kontrolę przepustnicy a nie hamulcami. Wyłącz ASR/ESP (powinieneś mieć guzik) i zobacz czy przy 'buksowaniu' kół bez zadziałania systemu jest tak samo. Ale ogólnie to raczej mi wygląda na problem w zawieszeniu - amorki - niż w zbyt szybkim ASR/ESP 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
chcąć dezaktywować w 100% esp wyłączenie przyciśkiem nie pomożę system nadal pracuje w ograniczonym zakresiemrporpoise pisze:Płyn nie ma tu nic do rzeczy, bo moc jest ograniczana poprzez kontrolę przepustnicy a nie hamulcami. Wyłącz ASR/ESP (powinieneś mieć guzik) i zobacz czy przy 'buksowaniu' kół bez zadziałania systemu jest tak samo. Ale ogólnie to raczej mi wygląda na problem w zawieszeniu - amorki - niż w zbyt szybkim ASR/ESP
jedyne wyjście to wyciągnięcie 4 bezpieczników lub prościej wypięcie wtyki od pompy esp
spowoduje to co prawda sporadyczny błąd przekażnika pompy abs ale on po jakimś czasie zniknie i nie ma wpływu na pracę esp
po takim zabiegu cieszymy się w 100% czystą mechaniką
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 20 sty 2015, 17:28
- Imię: Damian
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie