[A6 C5 2.8l] Przyspieszenie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
cześć. Jestem z Orzesza, mam takie auto jak ty tylko nie piszesz czy masz manuala czy tipa - mój to tip. Jesli masz chęć - możemy się spotkać i sprawdzić furki. NIe przepadam za takimi wyscigami, ale dla nauki mogę sie poswięcić :-DDj_Lacz pisze:Najchetniej to porównał bym z przyspieszenie z kims kto ma ten sam silnik z okoloc Rybnika.
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
- Imię: Lacz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
No właśnie ja mam manuala sprzynie. Ciekawi mnie tak jak kolegów ile kosztuje badanie na hamowni i gdzie jest ewentualnie w moim regionie cus takiego dostepne. Dzisiaj na podstawie pomiarów z VAG COMa tak mniejwiecej oszacowałem przyśpieszenie, wyszło w granicach 10,5s ale narazie to był test i nie dokłądałem sie ale myśle że wiecej niz 1s nie urwe juz z tego wyniku, wiec w porównaniu do twojego 8.4s to blado wypada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Tipem w 8.4 do setki? chyba z dodatkowym silnikiem elektrycznym w bagazniku . Jezdzilem 2.7T i nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 7.5 sekundy a to przeciez o 37 koni wiecej. Teraz mam 2.8 Tip w bardzo dobrym stanie silnika (nie bierze oleju, historia serwisowa) i przyspieszenie oscyluje w granicach 10 sekund. Znajomek jezdzi 2.8 w manualu i jak wielokrotnie sprawdzalismy, jego przyspiesza w granicach od 8.4-9 sek.Miden pisze:Moja ma 12 lat i tiptronica. U mnie sprint do setki 8,4s.
Myśle że jest to ok, bo katalogowo nowe auto ma też coś tyle z automatem.
///Ile orientacyjnie taka impreza na hamowni kosztuje \?
Dj_Lacz - Myślę , że masz coś nie tak z silnikiem lub sterowaniem silnika, bo ja mam 2.4 w manualu i wskazówka obrotomierza do 2000 idzie ociężale, ale jak przekroczy 2000, to do czerwonego pola jest moment, jakby turbo się załączało. Taka jest charakterystyka pracy silnika V6. Generalnie konstrukcja Twojego silnika i mojego jest taka sama, tylko Twój jest bardziej rozwiercony i mocniejszy, więc obrotomierz powinien zachowywać się podobnie. Może sczytaj logi VAG-iem. Pozdro
Jak będziesz robił filmik to najlepiej żeby na nim było widać jeszcze jakiś inny licznik np z navi.Miden pisze:Dobra to postaram sie jaks filmik zrobić dla dowodu
Napisz też na jakich kołach robi 8.4 do 100.
Pzdr.
www.shade.arrakis.pl - galeria moich wozideł
Idąc do przodu, patrz, czy zostawiasz ślady,
po których mógłbyś wrócić.
Idąc do przodu, patrz, czy zostawiasz ślady,
po których mógłbyś wrócić.
Miałem taki motor w A4 B5. Piszesz o spadku ciągu powyżej 3500. U mnie od 3000 do samego końca przyspieszał tylko lepiej. A4 2.5 TDI w tej samej budzie zostawało daleeeeko.
A co do momentu i mocy, to w rzeczywistości liczy sie moment obrotowy na kołach = moment x przełożenie. W dieslu niestety z racji na niską prędkość obrotową silnia przełożenia są inne i z reguły na danym biegu mniejsze prędkości można uzyskać. Także w praktyce liczy się moc silnika w użytecznym zakresie obrotów. Przy jeździe miejskiej diesel jest rewelacyjny, ale przy 0-100 2.0TDI nie ma szans z 2.8 30V.
A co do momentu i mocy, to w rzeczywistości liczy sie moment obrotowy na kołach = moment x przełożenie. W dieslu niestety z racji na niską prędkość obrotową silnia przełożenia są inne i z reguły na danym biegu mniejsze prędkości można uzyskać. Także w praktyce liczy się moc silnika w użytecznym zakresie obrotów. Przy jeździe miejskiej diesel jest rewelacyjny, ale przy 0-100 2.0TDI nie ma szans z 2.8 30V.
- bobson80
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
- Lokalizacja: krosno odrzańskie
cos nie tak ja mam 2,4 i standardem jest spalanie 12-13l w trasie przy na maxa spokojnej jeździe do 120 max to spalił 11,5 litra na 100kmDj_Lacz pisze:Mniejsza o spalanie bo ostatnio to juz calkiem mnie zaskoczyl 11l z kalkulatorem w reku tankowane na tej samej stacji (SHELL) jazda oczywiście w wiekszości na krótkich odcinkach 8km jeden wypad dłuzszy 60km. W moim poście chodzi mi głownie o to czy mam sie czym martwić czy to normalna praca 2.8l, koledzy na forum chwaili ten silnik za osiągi wiec sie troche zmartwiłem bo po przesiadce z Golfa 60KM nie powiem jest dobrze dynamicznie ale bez jakiegoś niesamowitego kopa którego sie spodziewałem po tym silniku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga