Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 22 cze 2011, 14:12

THX <radocha>

Takie końcowe pytanko jeszcze. W przypadku wymiany sondy za katalizatorem spodziewałbym się wejścia pod auto w celu jej wykręcenia. Ale ze zdjęcia wynika, że to też od strony silnika jednak, zgadza się?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 cze 2011, 15:05

Ten link jest do wymiany sond przed katami. Za katami sondy są na wierzchu (w sensie od spodu auta są dobrze dostępne) - co najwyżej trzeba zdjąć osłonę silnika/skrzyni i potem nieco pobawić się z przeciągnięciem przewodu sondy.
Klucz też żaden specjalny nie jest potrzebny - jakby stara sonda była zapieczona bardzo, to najlepiej odciąć przewód i oczkową 22 odkręcić.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 22 cze 2011, 15:20

Wielkie dzięki za porady!

Zamówiłem sobie porządny podnośnik, zestaw kluczy. Chcę się trochę nauczyć, bo przy tym aucie może się szybko opłacić <rotfl>

komar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2010, 14:56
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: komar » 23 cze 2011, 11:56

Dziękuję Ci zbig_wwl za odpowiedź na moje zapytanie.
Na samej benzynie nie jeździłem więc nie wiem czy będzie wyskakiwać ten błąd
ale pewnie masz racje że to wina mieszanki bo od roku już nic nie było regulowane.
Jeżeli chodzi i podzespoły które są zamontowane w instalacji to są one następujące:
wtrysk gazu-Rai Keihin
system wtrysku i kontroli Lambda Eco Drive MTM
reduktor Genius MTM/BRC Max
Napisz mi co myślisz o tej instalce, regulacji sam chyba nie będę robił bo jest ona jeszcze na gwarancji a poza tym zbliża się już czas wymiany filtrów więc i tak muszę jechać na warsztat.
Do tej pory byłem bardzo zadowolony z pracy tej instalacji, ale chętnie poznam Twoją opinię.
Jeżeli chodzi o EGT G235 i G236 to z tego co pisałeś że jeśli wywala mi ten błąd to znaczy że mam je do wymiany, czy dobrze rozumiem?.
A może można je jakoś sprawdzić metodą domową i czy możliwe jest że wywala ten błąd bo mieszanka jest nieodpowiednia i to właśnie przez to.
Pozdrawiam
adam

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 23 cze 2011, 12:03

Jeżeli chodzi o EGT G235 i G236 to proponuje napisz na pw do Zbyszka kup emulgatory i zamontuj polecam,20minut roboty i problem z glowy.W 2.7T to bardzo czesty przypadek a koszt dość duży.

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 15 kwie 2016, 09:52

Odgrzeje kotleta ;-) Mam jedno wielkie pytanie. Czy faktycznie wymiany SOND LAMBDA jest aż tak wielki wyzwaniem problemem ? BO cholera mam dwie do wymiany przed i za katalizatorem ( mam obie zakupione ) Jeden mechanik się poddał stwierdził, że nie ma sprzętu do tego, drugi powiedział, że on musi zobaczyć jak to wygląda ( ja mówię albo wymieniasz albo nie ....) trzeci miał samochód 3 DNI!!! i na koniec stwierdził, że specjalny klucz mu pękł i będzie miał go w poniedziałek....do czwartego dzwoniłem. Jak się zapytałem czy wymienia sondy ( podałem dane samochodu ) odp. tak chyba dam radę....nosz k....wa....

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 15 kwie 2016, 12:34

Przy wymianie porządny klucz to podstawa i dedykowany do sond. Ja u siebie na prawym banku wymieniałem przed katalizatorem, zajęło mi to 10 minut. Od strony kierowcy dostęp trochę gorszy, ale też bez tragedii. Za katalizatorami już problemu raczej nie będzie, tylko robota z kanału, lub podnośnika.

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 15 kwie 2016, 13:25

TO ja już nie wiem w czym oni mają taki problem.....n/c

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 15 kwie 2016, 15:20

elwarka1 pisze:Przy wymianie porządny klucz to podstawa i dedykowany do sond. Ja u siebie na prawym banku wymieniałem przed katalizatorem, zajęło mi to 10 minut. Od strony kierowcy dostęp trochę gorszy, ale też bez tragedii. Za katalizatorami już problemu raczej nie będzie, tylko robota z kanału, lub podnośnika.
kolego a jakiś namiar na ten klucz ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 kwie 2016, 17:34

ja kupiłem taki przy wymianie sond:
Obrazek

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 15 kwie 2016, 18:45

Dokładnie mam taki sam jak bendzji. Jest bardzo dobry.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 19 kwie 2016, 20:33

bendzji pisze:ja kupiłem taki przy wymianie sond:
Obrazek
+ elwarka1 dzięki wielkie


szukam i zamawiam


pzdr

redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Post autor: redpoint » 11 maja 2016, 18:36

Dobra. Wymieniłem 2 sondy przed katalizatorami i jedna zza katalizatorem. po stronie kierowcy. Jednak po wymianie nadal wyskoczył błąd "no activity" Teraz pytania, czy nowa "używana" sonda była walnięta czy nie ? Kupić drugą nówkę ? Z tego co gdzieś czytałem to ludzie wyrzucają te sondy zza katalizatorów - pytanko jak to zrobić dobrze....?!

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 maja 2016, 21:57

Pojechać do tunera, niech w ECU wytnie.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga