[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Ten link jest do wymiany sond przed katami. Za katami sondy są na wierzchu (w sensie od spodu auta są dobrze dostępne) - co najwyżej trzeba zdjąć osłonę silnika/skrzyni i potem nieco pobawić się z przeciągnięciem przewodu sondy.
Klucz też żaden specjalny nie jest potrzebny - jakby stara sonda była zapieczona bardzo, to najlepiej odciąć przewód i oczkową 22 odkręcić.
Klucz też żaden specjalny nie jest potrzebny - jakby stara sonda była zapieczona bardzo, to najlepiej odciąć przewód i oczkową 22 odkręcić.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Dziękuję Ci zbig_wwl za odpowiedź na moje zapytanie.
Na samej benzynie nie jeździłem więc nie wiem czy będzie wyskakiwać ten błąd
ale pewnie masz racje że to wina mieszanki bo od roku już nic nie było regulowane.
Jeżeli chodzi i podzespoły które są zamontowane w instalacji to są one następujące:
wtrysk gazu-Rai Keihin
system wtrysku i kontroli Lambda Eco Drive MTM
reduktor Genius MTM/BRC Max
Napisz mi co myślisz o tej instalce, regulacji sam chyba nie będę robił bo jest ona jeszcze na gwarancji a poza tym zbliża się już czas wymiany filtrów więc i tak muszę jechać na warsztat.
Do tej pory byłem bardzo zadowolony z pracy tej instalacji, ale chętnie poznam Twoją opinię.
Jeżeli chodzi o EGT G235 i G236 to z tego co pisałeś że jeśli wywala mi ten błąd to znaczy że mam je do wymiany, czy dobrze rozumiem?.
A może można je jakoś sprawdzić metodą domową i czy możliwe jest że wywala ten błąd bo mieszanka jest nieodpowiednia i to właśnie przez to.
Pozdrawiam
Na samej benzynie nie jeździłem więc nie wiem czy będzie wyskakiwać ten błąd
ale pewnie masz racje że to wina mieszanki bo od roku już nic nie było regulowane.
Jeżeli chodzi i podzespoły które są zamontowane w instalacji to są one następujące:
wtrysk gazu-Rai Keihin
system wtrysku i kontroli Lambda Eco Drive MTM
reduktor Genius MTM/BRC Max
Napisz mi co myślisz o tej instalce, regulacji sam chyba nie będę robił bo jest ona jeszcze na gwarancji a poza tym zbliża się już czas wymiany filtrów więc i tak muszę jechać na warsztat.
Do tej pory byłem bardzo zadowolony z pracy tej instalacji, ale chętnie poznam Twoją opinię.
Jeżeli chodzi o EGT G235 i G236 to z tego co pisałeś że jeśli wywala mi ten błąd to znaczy że mam je do wymiany, czy dobrze rozumiem?.
A może można je jakoś sprawdzić metodą domową i czy możliwe jest że wywala ten błąd bo mieszanka jest nieodpowiednia i to właśnie przez to.
Pozdrawiam
adam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Odgrzeje kotleta Mam jedno wielkie pytanie. Czy faktycznie wymiany SOND LAMBDA jest aż tak wielki wyzwaniem problemem ? BO cholera mam dwie do wymiany przed i za katalizatorem ( mam obie zakupione ) Jeden mechanik się poddał stwierdził, że nie ma sprzętu do tego, drugi powiedział, że on musi zobaczyć jak to wygląda ( ja mówię albo wymieniasz albo nie ....) trzeci miał samochód 3 DNI!!! i na koniec stwierdził, że specjalny klucz mu pękł i będzie miał go w poniedziałek....do czwartego dzwoniłem. Jak się zapytałem czy wymienia sondy ( podałem dane samochodu ) odp. tak chyba dam radę....nosz k....wa....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
kolego a jakiś namiar na ten kluczelwarka1 pisze:Przy wymianie porządny klucz to podstawa i dedykowany do sond. Ja u siebie na prawym banku wymieniałem przed katalizatorem, zajęło mi to 10 minut. Od strony kierowcy dostęp trochę gorszy, ale też bez tragedii. Za katalizatorami już problemu raczej nie będzie, tylko robota z kanału, lub podnośnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
+ elwarka1 dzięki wielkiebendzji pisze:ja kupiłem taki przy wymianie sond:
Obrazek
szukam i zamawiam
pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Dobra. Wymieniłem 2 sondy przed katalizatorami i jedna zza katalizatorem. po stronie kierowcy. Jednak po wymianie nadal wyskoczył błąd "no activity" Teraz pytania, czy nowa "używana" sonda była walnięta czy nie ? Kupić drugą nówkę ? Z tego co gdzieś czytałem to ludzie wyrzucają te sondy zza katalizatorów - pytanko jak to zrobić dobrze....?!
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga